در حال بارگذاری ...
سروش طاهری کارگردان «بلافیگورا»:

باید دردی از جامعه را دوا کنیم

نمایش «بلافیگورا» نوشتۀ «یاسمینا رضا» این روزها در تماشاخانۀ شانوی تهران به روی صحنه رفته است، برای نخستین بار، همزمان با اجرای این اثر در فرانسه در ایران نیز اجرا می شود.

به گزارش ایران تئاتر سروش طاهری، کارگردان این اثر، با اشاره به این امر که این اثر توسط «بهروز سرو علیشاهی» ترجمه شده و برای نخستین بار توسط گروه وی در ایران به روی صحنه می رود، گفت: در این اثر نمایشی، سوسن مقصودلو، مانلی حسین پور، میثم رازفر، شهره رعایتی، بهروز سروعلیشاهی و رضا ایزدخواه به ایفای نقش می پردازند.
وی در ادامه با اشاره به این امر که امروز یا نباید تئاتر کار کرد و یا اگر قرار است تئاتر کار کنیم، باید دردی از جامعه را دوا کنیم، افزود: تئاتر باید یا نمایشنامه ای جدید را معرفی کند، یا کاری جدید را انجام دهد و یا نگاهی جدید را به موضوع قدیمی داشته باشد.
طاهری با تأکید بر این امر که یک هنرمند تنها در صورت نیل به امور ذکر شده می تواند در پیشبرد هنر نمایش مفید باشد، ادامه داد: با حضور بازیگران چهره، نه به معنای بازیگر، بلکه به معنای عروسک های صرفاً سینمائی و یا تلویزیونی مخالفم و همواره دوست داشته ام که تئاتر به عنوان یک اثر هنری مدیوم خود را حفظ کند.
این مدرس کارگردانی تئاتر در بخشی دیگر از این گفتگو با تأکید بر این مفهوم که تئاتر مطلقاً نباید با هدف فروش و درآمدزایی به روی صحنه برود، اظهار داشت: با این که در حوزۀ مسائل مالی مشکل دارم، اما باید گفت که امروز برخی از آثار نمایشی مورد توجه عجیب و غریب نهادها و یا تهیه کنندگان شخصی این عرصه قرار می گیرد و مجبور می شوند که با آوردن چهره هایی که محبوبیت اجتماعی دارند، فروش خود را تحت تأثیر قرار دهند.

 




نظرات کاربران