در حال بارگذاری ...
از سوی دبیرخانه سی و شمین دوره

نامزد های جایزه ادبیات نمایشی جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند

اسامی نامزدهای دو بخش تولید و حرفه‌ای جایزه ادبیات نمایشی جشنواره تئاتر فجر اعلام شد.

به گزارش  ایران تئاتر  اصغر نوری، مدیر این بخش، با اعلام این خبر افزود مراسم اختتامیه جایزه ادبیات نمایشی سی‌و‌ششمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، شنبه ۱۶ دی، ساعت ۱۷، در سالن استاد ناظرزاده تماشاخه ایرانشهر برگزار می شود.
 

کاندیداهای بخش حرفه‌ای
▫️فصل چیدن انگور، صحرا رمضانیان از تهران
▫️تئوری میس‌کال، محسن رهنما از اصفهان
▫️تیولا، علی عابدی از تهران
▫️بال‌هایش، آرش عباسی از تهران
▫️مرلین مونرو، هدایت، ونگوک و شرکا، مسعود احمدی از شیراز
▫️استرالیا، پیام لاریان از تهران
▫️لبخند باشکوه آقای اژدهاک در شب دراز، محمد منعم از تهران

 

کاندیداهای بخش تولید
▫️عند از مطالبه، مرتضی شاه کرم از خرمشهر
▫️آن قدر مرد شده‌ای که نمی شناسمت، صادق بهاری از تهران
▫️کیک بخت، مریم الهامیان و نیاز اسماعیل پور از تهران
▫️فال قیچی، فرزانه محبوبی نیا از اصفهان
▫️نجات دهنده بر می گردد، تهمینه محمدی از تهران
▫️چهارگانه، پریسا کیومرثی از تهران
▫️فرنگ، ماریا شاهی از کرج

 
 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره 42 تئاتر فجر

پیام فروتن: تناسب، از بدیهیات طراحی صحنه است
گفت‌وگو با عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره 42 تئاتر فجر

پیام فروتن: تناسب، از بدیهیات طراحی صحنه است

پیام فروتن، طراح صحنه پرسابقه عرصه تئاتر و یکی از اعضای هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه مهم‌ترین نکته در طراحی صحنه، رعایت تناسب است، می‌گوید در خیلی از کارهای این بخش، بدیهیات طراحی صحنه در نظر گرفته نشده که اولین آن تناسب است.

|

گفت‌وگو با کارگردان نمایش «ثقه‌الاسلام»

امیر حجازی: هویت ملی مهم‌ترین بخش جشنواره 42 به‌شمار می‌آید
گفت‌وگو با کارگردان نمایش «ثقه‌الاسلام»

امیر حجازی: هویت ملی مهم‌ترین بخش جشنواره 42 به‌شمار می‌آید

امیر حجازی، کارگردان نمایش «ثقه‌الاسلام» می‌گوید ازآنجاکه بخش هویت ملی را مهم‌ترین بخش جشنواره می‌داند و با توجه به اینکه نسل جوان بیشتر در فضای مجازی وقت خود را سپری می‌کند، تلاش کرده یک واقعه تاریخی را با استفاده از فضای دیجیتال در معرض دید مخاطب قرار دهد.

|

گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره تئاتر فجر 42 

علی مرادزاده: در نمایش «دنگ» از مضامین بومی جنوب ایران بهره بردیم
گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره تئاتر فجر 42 

علی مرادزاده: در نمایش «دنگ» از مضامین بومی جنوب ایران بهره بردیم

علی مرادزاده تاکید کرد در نوشتن و اجرای نمایش «دنگ»، سعر کرده است از مضامین بومی مناطق جنوب ایران، به‌ویژه نوار ساحلی خلیج فارس استفاده کند.

|

پنجمین جلسه نقد آثار چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

روایت رنج بشر، دموکراسی با طعم همبرگر و دروغ‌پردازی
پنجمین جلسه نقد آثار چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

روایت رنج بشر، دموکراسی با طعم همبرگر و دروغ‌پردازی

نشست پنجم نقد و بررسی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر 42 با حضور علاقه‌مندان و رضا آشفته و سیدعلی تدین صدوقی به‌عنوان منتقد و نیز مهدی حامدسقایان، دبیر این رویداد برگزار شد و نمایش‌های «دشمن خدا»، «دموکراسی با طعم همبرگر» و «ساپو» مورد نقد و تحلیل قرار گرفتند.

|

گفت‌وگو با داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

حمید کاکاسلطانی: امیدوارم بخش فراگیر در جشنواره دائمی شود
گفت‌وگو با داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

حمید کاکاسلطانی: امیدوارم بخش فراگیر در جشنواره دائمی شود

داور بخش فراگیر چهل‌ودومین جشنواره بین المللی فجر با اظهار امیدواری نسبت به دائمی شدن بخش فراگیر در جشنواره است می‌گوید حضور در این رویداد، به بهبود زندگی هنرمندان دارای معلولیت و خودباوری و درک فرصت‌های برابر در زندگی شخصی‌شان کمک می‌کند و در صورت استمرار، نتایج اجتماعی ...

|

در گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش خیابانی جشنواره 42 فجر مطرح شد

مالک آبسالان: تئاتر فجر از بزرگترین و معتبرترین جشنواره‌های دنیاست
در گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش خیابانی جشنواره 42 فجر مطرح شد

مالک آبسالان: تئاتر فجر از بزرگترین و معتبرترین جشنواره‌های دنیاست

کارگردان نمایش خیابانی «آب ها مهربانند» جشنواره تئاتر فجر را از لحاظ کمی و کیفی از بزرگ‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های دنیا می‌داند.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در مسابقه تئاتر ایران جشنواره فجر  

آژمان بیژنی‌نسب: «ایل‌خون»، تلفیقی است از فرهنگ ایل با شاهکار شکسپیر  
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در مسابقه تئاتر ایران جشنواره فجر  

آژمان بیژنی‌نسب: «ایل‌خون»، تلفیقی است از فرهنگ ایل با شاهکار شکسپیر  

آژمان بیژنی‌نسب، کارگردان نمایش «ایل‌خون» که در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد، گفت، «ایلخون»، نگاهی متفاوت به «مکبث» شکسپیر است که با فرهنگ ایل، ایرانیزه شده است.

|

نظرات کاربران