در حال بارگذاری ...
در دومین روز جشنواره تئاتر مهر کاشان

گراهام بل در «نبش کوچه بن‌بست» معرکه به راه انداخت

نمایش خیابانی «نبش کوچه بن‌بست» با موضوع تلفن و گراهام بل در دومین روز جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان اجرا شد.

به گزارش ایران تئاتر نمایش خیابانی «نبش کوچه بن‌بست» در دومین روز این جشنواره توانست با استقبال مناسبی از سوی تماشاگران مواجه شود.
این نمایش که کاری از مهدی حبیبی است به روایت معضل اجتماعی استفاده افراطی از وسایل ارتباطی نظیر تلفن و...می‌پردازد و این نقد در قالب شخصیت نمایشی الکساندر گراهام بل مخترع تلفن به مخاطب عرضه می‌شود.
بازیگران این نمایش طنز، نرگس خاک‌کار، حامد زنگنه، آرمان اکبری، مهدی حبیبی و علی خانجانی هستند و مرتضی پناهی، حسین روستایی و علی بیات از دیگر عوامل آن به شمار می‌روند.
مدیر فرهنگسرای علامه فیض کاشانی (ره)، به عنوان نخستین میزبان اجرای این نمایش در روز دوم با تأکید بر کارکرد ویژه تئاتر خیابانی در زمینه فرهنگ‌سازی اجتماعی اظهار کرد: این قالب هنر نمایش، به دلیل دسترسی آسان‌تر و مواجهه‌ نزدیک‌تر با مخاطب می‌تواند یکی از گونه‌های موثر انتقال پیام‌ به مخاطب باشد.
محمد زارع، با مهم ارزیابی کردن موضوعات مرتبط با حوزه خانواده، مضمون نمایش «نبش کوچه بن‌بست» را به عنوان مسئله مبتلابه خانواده‌ها در جامعه امروز ستود.
وی همچنین با اشاره به هنر تئاتر به عنوان یکی از ابزارهای مهم در عرصه ارتقای فرهنگ شهروندی، بر آمادگی فرهنگ‌سرای علامه فیض کاشانی (ره) برای کمک به توسعه این هنر اصیل در خطه فرهنگ‌خیز کاشان تأکید کرد.
کلینیک فوق تخصصی آیت الله یثربی (ره) بیمارستان شهید بهشتی و مجتمع کاشان مال نیز دیگر میزبانان این اثر در روز دوم بودند.
سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان از 14 آبان‌ماه با اجرای نمایش‌‌های خیابانی فعالیت خود را آغاز کرده است.

 




نظرات کاربران