در حال بارگذاری ...
مرور نمایش‌های برگزیده استان‌ها در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

رقابت 20 نمایش برتر استانی در مهم‌ترین رویداد تئاتری کشور

ایران تئاتر_سروش آناهیتا: امسال سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان ۲۰ نمایش از ۲۰ استان کشور است. آثاری که پس از موفقیت در جشنواره‌های استانی، توانستند نظر هیات انتخاب همایش جشنواره‌های تئاتر استان‌ها را نیز به خود جلب کرده و راهی بخش پایانی مهم‌ترین رویداد تئاتری کشور بشوند.

برای گروه‌های تئاتری که در شهرهایی به جز شهر تهران فعالیت می‌کنند بی‌تردید حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر یکی از مهم‌ترین اتفاق‌هایی است که می‌تواند سرنوشت تک تک اعضاء هر گروه تئاتری را به گونه‌ای متفاوت رقم بزند. به همین روی هر ساله میان گروه‌های تئاتری استان‌ها رقابتی سخت برای رسیدن به جشنواره‌ای همچون جشنواره تئاتر فجر که مهم‌ترین رویداد تئاتری خاورمیانه است برپا می‌شود. البته اگرچه روند انتخاب نهایی آثاری که از استان‌ها به جشنواره تئاتر فجر می‌آیند به دلیل انتخاب از روی فیلم نمایش‌ها کماکان مورد نقد بسیاری از اهالی تئاتر است ولی به هر روی آنچه هر ساله بعنوان آثار منتخب تئاتر استان‌ها معرفی می‌شود را می‌توان گزیده‌ای از بهترین آثار تولید شده توسط گروه‌های تئاتر در استان‌ها دانست.

امسال نیز به روال سال‌های گذشته پس از برگزاری جشنواره‌های تئاتر استانی از هر استان یک یا دو اثر برای حضور در جشنواره تئاتر فجر به دبیرخانه این جشنواره معرفی شدند و پس از آن نیز با برگزاری همایش جشنواره تئاتر استان‌ها در مجموعه تئاترشهر و بررسی نمایش‌ها توسط هیات داوران، 20 نمایش از استان‌‌های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، منطقه آزاد اروند، همدان، کرمان، آذربایجان شرقی، تهران، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، گیلان، یزد، کرمانشاه، مازندران، فارس، مرکزی، کرمان جنوبی، اردبیل وچهارمحال بختیاری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا کردند.

اعداد در بیابان

نمایش «اعداد در بیابان» نوشته ابراهیم پشت کوهی با کارگردانی محمد سلامتی هرمزی از استان هرمزگان امسال در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود. این نمایش از از بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر هرمزگان به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کرده و بسیاری عقیده دارند این نمایش یکی از نمایش‌هایی است که در جشنواره با استقبال خوبی مواجه خواهد شد. نمایش «اعداد در بیابان» روایت زنی است به دنبال شوهر، دیگری به دنبال خارج شدن از جزیره و سربازی که از مدت سربازی آن 65سال می‌گذرد. آنها بعد از یکسری اتفاقات متوجه می‌شوند که در جزیره شناوری هستند که به زودی به زیر آب می‌رود. در این نمایش علی ملاحی، زهرا سلامتی، فاطمه نیازی و محمد سلامتی بعنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند.

آواز ماهی‌ها در مرداب

نمایش «آواز ماهی‌ها در مرداب» به نویسندگی و کارگردانی فضل‌الله عمرانی کاری از گروه نمایشی آفرینگان دیر از بیست‌ونهمین جشنواره استانی بوشهر به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا کرده است. این نمایش بر اساس نمایشنامه «یرما» اثر لورکا و نمایشنامه «رقص مادیون‌ها» نوشته محمد چرمشیر طراحی و دراماتورژی شده و بازیگرانی همچون؛ زیبا دریاسفر، فضل‌الله عمرانی، ندا بداغی، معصومه اندیشه‌خوش، روح‌الله فرهنگ‌‌دوست، فاطمه پولادخای، فاطمه کنگانی، نسترن محسنی، آیدا فولادی و زهرا فولادی در آن ایفای نقش می‌کنند. نمایش «آواز ماهی‌ها در مرداب» در شکل و اجرا از فرهنگ و آداب و آیین‌هاى جنوبى تاثیر پذیرفته و  افزون بر پرداختن به قصه اصلى نمایشنامه «یرما»، به خشونت‌هایی که در جامعه در حق زنان روا داشته میشود، نیز می‌پردازد. این نمایش از عشق مادری و کینه‌ای در رابطه زناشویی می‌گوید.

آیفون

نمایش «آیفون» به نویسندگی و کارگردانی سعید بادینی از بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان به جشنواره تئاتر فجر راه یافته است. سعید بادینی نویسنده و کارگردان این نمایش که در رشته بازیگری و کارگردانی تمام جوایز جشنواره استانی را از آن خود کرده، درباره شیوه اجرایی این اثر گفته: به طور کلی از سبک خاصی در کارهای نمایشی استفاده نمیکند؛ چراکه دغدغه اصلی‌اش مطرح کردن مشکلات و ناهنجاری‌ها در سطح اجتماع و گاها در سطح جهانی است و هر سبکی که به بهتر نشان دادن این موضوعات کمک کند از همان سبک استفاده می‌کند. نویسنده نمایش «آیفون» استفاده نادرست برخی از نوجوانان و کودکان از فضای مجازی را از جمله دلائل نگارش این متن عنوان کرده و در این اثر گریزی نیز به مشکلات دیگر اجتماعی نیز زده است.

آئین دایره‌زدایی از یک در گچ مانده قفقازی

نمایش «آئین دایره‌زدایی از یک در گچ مانده قفقازی» به نویسندگی و کارگردانی سجاد طهماسبی کاری از گروه تئاتر «قاب خالی» تویسرکان از بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استان همدان به جشنواره تئاتر فجر آمده است. وحید قلخانباز، فاطمه بیات، صادق قمری، پیمان نوری، صبا مالمیر، هدیه عبدالملکی، حسین عبدالمنافی، حسین عبدالمنافی، علی اصغر تکلو و رعنا فراهانی بازیگران این نمایش هستند. این نمایش در جشنواره استانی رتبه اول نمایشنامه نویسی و در بخش موسیقی نیز رتبه اول را از آن خود کرده است.

پاشا

نمایش «پاشا» نوشته اکبر شریعت با کارگردانی نازیلا یاران‌زاد از آذربایجان شرقی و شهر تبریز امسال موفق شده به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کند. نمایش «پاشا» یک تراژدی و ملودرام نیست بلکه بیشتر به کمدی نزدیک است و حکایتی تخیلی از زندگی زینب پاشا است که به جای مردم مظلوم حرف می‌زند. به گفته کارگردان این اثر پاشا از بهترین کاراکترها برای طرح مسئله جایگاه زن در تاریخ بوده به خصوص که در جامعه شدیدا مردسالار قاجار با 40 زن حرکتی ارزشمند برای دفاع از حقوق مردم مظلوم انجام داده است. نمایش «پاشا» با روایتی نو از دوران قحطی و مبارزات مشروطه در تبریز به زبان ترکی اجرا می‌شود. این اثر با پرداختن به نقش و سهم چشمگیر زنان در شکل‌گیری مبارزات مشروطه روایتی جدید از مشکلات و زندگی مردم عامی تبریز در این دوران بیان می‌کند. بهرام حسن بابایی، محمدرضا قنبری، رقیه ولی‌پور، وحیده صحرانورد، صدیقه دریانی، عارفه عارف فام، علی عباس پور، وحید شیرزاد، مهدی سمساری، دل‌آرام حبیب پیران و محمد اردوبادی بازیگران این نمایش هستند.

با کاروان سوخته

نمایش «با کاروان سوخته» نوشته علیرضا کوشک جلالی و کارگردانی حمید سجادی تولید از موسسه کرمان تئاتر، از جشنواره استانی کرمان راهی جشنواره تئاتر فجر شده است. این نمایش که تنها یک بازیگر دارد و حمید سجادی خود ایفاگر آن است؛ در مورد یک مهاجر تُرک است که 15 سال در آلمان در یک شرکت نظافتی مشغول کار است. نژادپرست‌های تندرو در روز کریسمس خانه‌اش را به آتش می‌کشند. زن و یک پسرش در آتش می‌سوزند، شاهد ماجرا همسایه مقابلشان، یک پیرزن آلمانی است. مهاجر ترک بعد از این اتفاق روانی شده و...

تنهایی مفرط من

نمایش «تنهایی مفرط من» به نویسندگی و کارگردانی پیمان می‌آبادی پس از موفقیت در بیست‌ودومین جشنواره تئاتر استانی از استان تهران به مرحله نهایی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر راه پیدا کرده است. در نمایش «تنهایی مفرط من» داستان فردی است که معلولیت دارد (کم توان است) و از تفاوت‌های زندگی خود با انسان‌های سالم از لحاظ جسمی سخن می‌گوید و همچنین از مشکلاتی که او با جامعه دارد. در این بین عاشق شدن او را می‌بینیم که جواب مثبتی از شخص مقابل می‌گیرد، اما در یک روز..... در این نمایش پیمان محمدی می‌آبادی ایفای نقش می‌کند.

حذفیات

نمایش «حذفیات» به نویسندگی و کارگردانی مهدی ضیاچمنی و نقش‌آفرینی مهسا غفوریان، گل آرا غفرانی و محمد رضا حسینیان از استان خراسان رضوی و شهر مشهد به جشنواره تئاتر فجر آمده است. این نمایش داستان شیما دختری 17 ساله است که با مادر بزرگش زندگی می‌کند، برای ملاقات با مادرِ خود به خانه باز می‌گردد....

دی و بهمن شصت هزار و پنج

نمایش «دی و بهمن شصت هزار و پنج» به نویسندگی و کارگردانی سیاوش عالی‌پور کاری از گروه تئاتر بابوشکا از استان خوزستان و شهر اهواز پس از موفقیت در جشنواره استانی به جشنواره تئاتر فجر راه یافته است. این نمایش با خوانشی متفاوت از واقعه عملیات کربلای۴ و رخدادهای این عملیات را با نگاهی نو به تصویر کشیده است. فردخت رشیدی، بنفشه برات پور، سیدجاسم موسوی راد، مرجان کلانتریان، عزیز زنگنه، آرمین تدین و پیمان طالبی‌نیا بازیگران این نمایش هستند.

روایت یک مرگ در خانه وا ده

نمایش «روایت یک مرگ در خانه وا ده» به نویسندگی و کارگردانی وحید درویشی از بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استان گیلان موفق به حضور در جشنواره تئاتر فجر شده است. نمایش «روایت یک مرگ در خانه.وا.ده» با بازی مرجان موسی‌نژاد، وحید درویشی، شیوا رجبی و مهرزاد ممتاز موضوعی مرتبط با دفاع مقدس دارد و پس لرزه‌ها و تبعات جنگ را با فروپاشی بنیان خانواده‌ای به تصویر می‌کشد.

زری سلطان

نمایش «زری سلطان» نوشته کرامت یزدای با کارگردانی جعفر دل دل کاری از گروه نمایش «با هم» پس از موفقیت در بیست‌وششمین جشنواره تئاتر استان یزد به مرحله نهایی جشنواره تئاتر فجر امده است. نمایش نامه «زری سلطان» را کرامت یزدانی با نگاهی به یکی از داستان‌های کتاب «شازده حمام» نوشته محمدحسین پاپلی نوشته است. این نمایش درباره زری، دختر ننه سلطان است که بی آنکه ازدواج کرده باشد باردار می‌شود! کسی نمی‌داند چرا؟ خانواده زری نمی‌خواهند کسی بفهمد و... ابوالفضل سلیمی دربرزی، باس قدیریان، فاطمه مجیبیان، طاهره هنزایی، سعید خبیری، فرشته سجادیه، زهرا اسدی، مائده ناصربافقی، فاطمه رحیمی، مجتبی قریشی و کرامت یزدانی بازیگران این نمایش هستند.

زیرزمین

نمایش «زیرزمین» نوشته آرش عباسی با کارگردانی بیژن مرادی کاری از گروه بازی به سرپرستی محمدرضا درند از بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استان کرمانشاه وارد جشنواره تئاتر فجر شده است. نمایش «زیرزمین» با بازی مریم السادات موسوی، بیژن مرادی و هاشم پور محمدی یک اثر با موضوعی اجتماعی است و یکی از آسیب‌های اجتماعی سطح جامعه را تشریح می‌کند.

سوپ بوقلمون

نمایش «سوپ بوقلمون» به نویسندگی سیدامیر رستگار و طراحی و کارگردانی سینا علی‌پور کاری از گروه نمایشی پژواک از استان مازندران و شهرستان بابلسر به مرحله نهایی جشنواره تئاتر فجر راه یافته است. «سوپ بوقلمون »خلاصه داستان نمایش به تظاهرات و درگیری خیابانی در روسیه و تلاش آدم‌هایی برای زنده ماندن و جان سالم به در بردن از این مهلکه با رفتارهای خوب و بد انسانی می پردازد و... در این اثر نمایشی امید طیرانی بی‌غم، امیر محمدزاده، هادی مهدی‌نیا، سینا علیپور و نیلوفر نجف‌پور بعنوان بازیگر و رها مهرابیان بعنوان صداپیشه در نمایش «سوپ بوقلمون» حضور دارند.

سون سی

نمایش «سون سی» نوشته علی دل‌پیشه با کارگردانی مجتبی راوش محصولی از گروه رسانه ای تبلیغی دوکوهه فیلم بعنوان برگزیده  بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر استانی فارس و شهرستان کازرون در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد. نمایشنامه «سون سی» در ژانر مقاومت نوشته شده و اگرچه اتفاق‌ها در خرمشهر می‌گذرد و به جنگ ایران و عراق برمی‌گردد اما می‌توان معضل بیان شده در آن را به هر جنگی تعمیم داد و به عبارت دیگر نمایشنامه «سون سی» معضلات و عوامل مخرب جنگ را به صورت کلی بیان کرده و مورد نقد قرار می‌دهد. در خلاصه داستان این اثر آمده: مصیب در اشغال خرمشهر، بار و بندیل بسته و قصد دارد همراه با زن هفت ماهه باردارش سوار بر پیکانش به سمت محله سون سی آبادان کوچ کند. اما... در این نمایش فاطمه معطری، مجتبی راوش، میلاد شهابی، سامان مختارزاده، علی دهقان زاده و امید دانشوران بعنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند.

شاه لیرک

نمایش «شاه لیرک» به نویسندگی مشترک محسن ایرجی و افق ایرجی با کارگردانی افق ایرجی تولید گروه نمایش کوچه و مؤسسه تصویرگران جوان با بازی محمد احمدی، محمدرضا اکبری، سینا بیگی، پریسا خیری، فاطمه حیدری، یاسین خلیلی، سیدعلی زرگر نتاج، امین شمس اللهی، علیرضا کاظمی، سیمین سادات مقدم، سید احمدرضا میرطیبی و نسرین نعمتی از بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استان مرکزی و شهر اراک راهی جشنواره تئاتر فجر شده است. این نمایش نگاهی طنز به داستان «لیرشاه» دارد و در فضایی ریتمیک به تصویر کشیده می‌شود.

گیس گل

نمایش «گیس گل» به نویسندگی علیرضا سالمی و کارگردانی ایمان سالمی از هشتمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان به جشنواره تئاتر فجر آمده است. نمایش گیس گل با رویکرد فضای بومی و محلی ، بر اساس آداب و رسوم منطقه ی گرمسیری جنوب کار شده است. ایمان سالمی، علی روهنده، احمدرضا سالمی، حمید خرمی، محمد حسین روهنده، سعید سالمی، سلیمان یوسفی، محمد صدرا شهدادی، ابوالفضل هوشمند، محمد فاضل راستین، زهرا بیات، ستاره ببربیان، نرگس سالمی، فاطمه سالمی، زهرا سالمی و نجمه خانه‌گیر بازیگران این نمایش هستند.

و خداوند درون یک مرد دو قلب قراد نداد

نمایش «و خداوند درون یک مرد دو قلب قراد نداد» به نویسندگی و کارگردانی اکبر صادقی از استان اردبیل به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کرده است. این نمایش که اکثر جوایز جشنواره تئاتر استانی را از آن خود کرده بر اساس آیه 4 سوره احزاب به رشته تحریر درامده است. در این نمایش پریسا صدائی، آذر ندا امامی و اکبر صادقی بعنوان بازیگران ایفای نقش می‌کنند.

یک به علاوه دو

نمایش «یک به علاوه دو» نوشته مشترک فراز مهدیان و امیربهادر اکبرپور با کارگردانی امیربهاور اکبرپور کارى از گروه تئاتر خورشید از جشنواره استانی چهارمحال بختیاری به جشنواره تئاتر فجر آمده است. این اثر برداشتى آزاد از رمان «آخرین انار دنیا» نوشته بختیار على با ترجمه آرش سنجابى است. در خلاصه داستان رمان «آخرین انار دنیا» آمده: ظفر صبحگاهی پس از ۲۱ سال اسارت در وسط بیابان، به دنبال پسرش سریاس صبحگاهی آمده‌ است. در این فاصله حزب وی به قدرت رسیده و در حالی‌که جنگ داخلی کشور را دربر گرفته، از حزبی انقلابی به جریانی فاسد تبدیل شده ‌است. او با سه سریاس صبحگاهی مواجه می‌شود سریاس اول در میدان گاری‌چی‌ها به قتل می‌رسد. سریاس دوم سرباز است و پس از سال‌ها جنگ اسیر می‌شود. سریاس سوم در کودکی در آتش یک بمب دچار سوختگی شده‌ است. وحید قلخانباز، فاطمه بیات، صادق قمری، پیمان نوری، صبا مالمیر، هدیه عبدالملکی، حسین عبدالمنافی، حسین عبدالمنافی، علی اصغر تکلو و رعنا فراهانی بازیگران این نمایش هستند.

آئیس

نمایش «آئیس» به نویسندگی و کارگردانی ندا اعتمادی‌کیا کاری از گروه تئاتر پوپک از منطقه آزاد اروند (شهر آبادان) موفق به راهیابی به مرحله نهایی جشنواره تئاتر فجر شده است. نمایش «آئیس» با بازی شیرین دژاگاه، زهرا امیری، سعید سعیدی، لیلا یداله زاده، فاخر دریس، امین خالدی، سحر مقدم و مریم دژاگاه، باورهای موجود در جامعه به تصویر کشیده است. کارگردان این نمایش درباره اثر خود گفته: آئیس از کلمه یائسه به معنای نابارور گرفته شده است و این نمایش در مورد ناباروری پسری است که با داشتن دو همسر بچه‌ای ندارد اما با استفاده از جادو و دعا همسر دوم پسر شیخ را بارور می‌کند. بعد از گذشت 9 ماه متوجه می‌شوند نطفه‌ای که همسرش حمل می‌کرده پوک بوده و هیچ بچه‌ای وجود ندارد.

دریازدگی

نمایش «دریازدگی» نوشته وحید محمدی با کارگردانی مسعود بیگلری پس از موفقیت در هفتمین جشنواره تئاتر استانی البرز موفق شده به مرحله نهایی جشنواره تئاتر فجر راه یابد. این نمایش به گفته کارگردانش شرح نقش عشق در زندگی آدم‌هاست؛ در حقیقت این اثر می خواهد به مخاطبان بگوید؛ عشق می‌تواند در هر لحظه و مکانی، به آدم‌ها جوانی و طراوت ببخشد. به تعبیری دیگر آد‌م‌ها می‌توانند به اندازه عشق‌شان جوان شوند. در نمایش «دریا زدگی» سیدرهام عسگرپور، مهناز میرزایی، ریحانه یزدان یار و هستی بحری بعنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم
مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی می‌گوید تنها دلیل عدم حضور گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر فجر برگزاری جشنواره تخصصی تئاتر کودک و نوجوان بود و اداره کل هنرهای نمایشی به دنبال رشد محتوا و فرم این رویداد هنری و همچنین تئاتر کودک و نوجوان است.

|

گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است
گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است

بهرام جلالی‌پور، داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد مکفی تبدیل شود تا نمایشنامه نویس تمام وقت خود را به خلق آثار جدید اختصاص دهد، گفت برگزیدگان این جشنواره جزو ...

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان

کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توان‌خواه جامعه را که شامل نابینایان نیز می‌­شود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث می­‌شود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیت‌­های اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسب­‌سازی بانکی و خودپرداز ...

|

کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 
کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 

کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر بر رویکرد عادلانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آن‌ها تاکید کرد. 

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است

کارگردان «آشپزخانه فنلاندی‌­ها» نمایش خود را دارای فضایی کمدی-فانتزی می­‌داند که در درون مایه خود انتقادهایی را نیز درباره مردم، جامعه، دولت و تعاملات بین آن‌ها دارد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است

کارگردان نمایش «همه خواب بودیم» می‌گوید ما می‌خواهیم جریانی مستندگونه از زندگی و آنچه آن شب برای خانواده حاج قاسم رقم خورده را برای مخاطب روایت کنیم.

|

گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی
گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی

حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»، اثری که از طریق ورود به بخش تازه‌ها وارد مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شده است، می‌گوید این نمایش یک برخوانی از داستان سردار بزرگ پارسی است که در برابر اسکندر مقدونی ایستاد و برای سرزمینش جان ...

|

در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند
در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند

کوروش شاهونه، یکی از نویسندگان و کارگردان نمایش «هیدن»، از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید این اثر بر پایه اندیشه چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند بنا شده است. حقیقتی که می‌تواند به کل روابط جوامع انسانی ...

|

نظرات کاربران