در حال بارگذاری ...
جلیل فرجاد در گفت و گو با ایران تئاتر عنوان کرد

نقش نوه نادر شاه را در نمایش میر مهنا بازی می کنم

ایران تئاتر: جلیل فرجاد از بازیگران باسابقه و پیشکسوت سینما ، تئاتر و تلویزیون است و در سال های اخیر در نمایش های نظیر خانواده تت ، خاتون وکابوس شب نیمه آذر به بازی پرداخته است .

فرجاد دارای مدرک کارشناسی نمایش با گرایش کارگردانی بازیگری از دانشکده هنرهای دراماتیک و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد است. بازی در نمایش «مخمصه» نوشته و کارگردانیفرهاد مجد آبادی، تهیه کننده فیلمنامه «شب مکافات»، بازی در نمایش «دو محجوب» به کارگردانی لقمان نظیری، بازی در نمایش «کبوتر با کبوتر باز با باز» به کارگردانی حسین عاطفی، کارگردانی و بازی در نمایش «نوکر حقه‌باز» نوشته عبادالله کریمی، نگارش فیلمنامه «سناریوگیسو»،  بازی در نمایش «آنشب که تورو زندانی بود» به کارگردانی مجید جعفری، بازی در نمایش «حلاج و سلاطین» نوشته و کارگردانی دکتر نصر، بازی در نمایش «بیا تا گل برافشانیم» نوشته و کارگردانی مجید جعفری، کارگردانی نمایش«حق با کیست» نوشتهکریگوری، بازی در نمایش«کمپرک جادو» به کارگردانیتاجبخش فنائیان، بازی در نمایش«اذان صبح» به کارگردانی محمود فرهنگ، «شب مکافات»، «بر بال فرشتگان»، «کوچه و موزه» و «حلقه‌های ازدواج»  و مجموعه‌های «خانه‌ای در تاریکی»، «در بند اروند» و «فاخته» از جمله آثار مهم کارنامه کاری او هستند.

جلیل فرجاد در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید تئاتری خود عنوان کرد: مدتی است در تمرینات نمایش میر مهنا به کارگردانی سیروس کهوری نژاد حضور دارم. تمرینات در مکان های مختلفی نظیر حوزه هنری و تماشاخانه سرو انجام می شود و این نمایش قرار است در بهمن ماه در تماشاخانه سرو روی صحنه برود. میر مهنا شخصیت مبارزی در تاریخ جنوب ایران و بندر ریگی است. میر مهنا در حدود 200 سال قبل در جنوب می‌زیسته است و جزو سردارانی بوده که در بوشهر حضورداشته است و علیه اشغالگران قیام و رشادت‌های زیادی انجام داده است.

وی در مورد نقشش در نمایش میر مهنا گفت: من در این نمایش نقش نوه نادر شاه افشار را بازی می کنم. این آدم زمانی دوران اقتدارش بوده و در کارها صلابت داشته و حالا چون نابینا شده از صلابت سال های قبلش دور شده است و آدم سرد و گرم چشیده ای است و به آدم ها نصیحت می کند که قدرت ارزش ندارد و بیشتر به فکر مردم و خدمت باشند. البته این شیوه رفتاری خاص تمام قدرتمندان و حاکمان بوده و موقعی که در راس قدرت هستند رفتارشان نوع دیگری است و بعدا نرم خو و مهربان می شوند. بهر حال این آدم تلاش می کند میر مهنا را راهنمایی کند تا اسیر قدرت و جاه طلبی نباشد و به سرنوشت او دچار نشود و کاسه چشمانش را از حدقه در نیاورند.

 

گفت وگو از احمد محمد اسماعیلی




مطالب مرتبط

نظرات کاربران