در حال بارگذاری ...
گفت وگو با رسول نجفیان نویسنده ، کارگردان و بازیگر تئاتر

در نمایش بنگاه تئاترال نقش یک بازاری را بازی می کنم

ایران تئاتر:رسول نجفیان هنرمند با سابقه تئاتر، موسیقی و سینما و تلویزیون فارغ التحصیل هنرکده تئاتر آناهیتا است و موسیقی را از جوانی دنبال می کرده و نواختن دوتار را توسط یک روستایی به نام عاشق حیدر همدانی فراگرفت. پس از آن نیز آموختن موسیقی را نزد استاد اسماعیل مهرتاش ادامه داد .

نجفیان دارای مدرک کارشناسی روان‌شناسی از بخش علوم تربیتی مدرسه عالی پارس سابق در سال ۱۳۵۶ است. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۸ و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۳ با فیلم صف آغاز کرد. مسافر ری ، رعنا ،  نقش عشق ، آهوی وحشی ، مرد هزار چهره و درحاشیه  از جمله کارهای مهم کارنامه کاریش است.  وی در تئاتر نیز حضوری فعال دارد و دارای نگاهی ویژه به داستان‌ و اسطوره های ایرانی نظیر رستم و سهراب ایرانی است و نمایش‌های زال و سیمرغ ، مرده های بی کفن و دفن ، شاه عالم تاب ، کنیزک بی تاب ، رستم و سهراب و بیژن و منیژه را بازی و کارگردانی کرده است. رسول نجفیان در گفت ‌وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های تئاتریش گفت: چندی است در تمرینات نمایش بنگاه تئاترال به کارگردانی هادی مرزبان حضور دارم. در این نمایش نقش یک بازاری را بازی می کنم.

وی در باره تغییرات در تیم بازیگری نمایش نسبت به اجرای تابستان بنگاه تئاترال در تماشاخانه سنگلج گفت : در اجرای جدید مجید مظفری در نقش پهلوان کچل و داود داداشی در نقش سیاه حضور دارند.وی در باره محل تمرینات و سالن اجرای نمایش گفت : تمرینات در حدود یک ماهی است در پلاتوهای شخصی انجام می شود و قرار است از اواسط بهمن ماه در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه برود.

وی در باره تجربه بازی در نمایش های ایرانی و سنتی گفت : من چندین نمایش نامه ایرانی مثل شاه عالم تاب ، کنیزک ، سونات مهتاب  نوشته و اجرا کرده بودم . نمایش های سنتی چون حرف دل مردم را می زنند مورد استقبال مردم قرار می گیرد و شخصیت سیاه در این آثار دست به روشنگری و نقادی زشتی های جامعه می زند.

 وی در باره کارهایی که قرار ست روی صحنه اجرا کند : مدتها است منتظر پیدا کردن سرمایه گذار و تهیه کننده برای اجرای نمایش زال و سیمرغ  هستم. زیرا نمایش پر بازیگر و پر هزینه ای و باید تهیه کننده و اسپانسر داشته باشد .  

 

گفت وگو از احمد محمد اسماعیلی




نظرات کاربران