در حال بارگذاری ...
در بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر

«گردهمایی والدین» گرجستان پدر و یا مادر بودن را ترجمه می‌کند

نمایش «گردهمایی والدین» از کشور گرجستان به کارگردانی میخل چارکویانی، داوید خوربالادزه و طراحی لباس آنا گرجنیدزه در سی‌و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد.

به گزارش ایران تئاتر گردهمایی والدین دومین اجرای گروه Open Space است. متن این اجرا بر اساس قصه‌های شخصی بازیگران کار شکل‌گرفته است؛ همچنین مصاحبه‌ها و رمان نویسنده کلاسیک گرجی، نیکو لورتکیپانیزه با نام "تراژدی بدون قهرمان" در شکل‌گیری این متن نقش داشته‌اند.
پدر و یا مادر بودن یعنی چه؟ چطور زندگی ما می‌تواند با جزئیات کوچکی تغییر کند که لازمه فضایی پر از کلیشه‌های جنسیتی هستند و چطور این فضا تلاش دارد که طبیعت ما را تغییر دهد؟ گردهمایی والدین چنین فضایی را برای مخاطب خود ارائه می‌دهد و سعی دارد سوال‌هایی را برای او بوجود آورد.
این گروه در اجرای قبلی خود نیز به مسائل اجتماعی پرداخته بود. «خدای گرسنگی» نمایشی بود درباره یکی از نگرانی‌های مهم امروز یعنی فقر که تحریک‌کننده خشونت و ناامیدی کامل است؛ که آن نیز بر اساس مستندات بنا شده بود.
اجرای نمایش «گردهمایی والدین» از سوم تا هفتم بهمن‌ماه، در عمارت روبروست.
سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر،‌به دبیری فرهاد مهندس‌پور از 28 دی‌ماه تا 9 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

 




مطالب مرتبط

به منظور ارتقاءتعاملات فرهنگی و هنری دو کشور انجام شد

دیدار رییس بخش فرهنگی سفارت آلمان با مدیر کل هنرهای نمایشی
به منظور ارتقاءتعاملات فرهنگی و هنری دو کشور انجام شد

دیدار رییس بخش فرهنگی سفارت آلمان با مدیر کل هنرهای نمایشی

روز گذشته رایزن فرهنگی سفارت آلمان درایران با مدیرکل هنرهای نمایشی ، دبیر سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و مدیر امور بین الملل این اداره کل دیدار کرد.

|

تأملی بر دست‌آوردهای بخش پوستر، عکس و هویت بصری جشنواره تئاتر فجر

هویت بصری گروه‌های نمایش و ساز و کار ایجاد تئاتر پایدار
تأملی بر دست‌آوردهای بخش پوستر، عکس و هویت بصری جشنواره تئاتر فجر

هویت بصری گروه‌های نمایش و ساز و کار ایجاد تئاتر پایدار

ایران تئاتر_بهروز فائقیان: هویت بصری به عنوان مجموعه عناصری که اولین ارتباط مخاطب با ویژگی‌های آثار نمایشی را بر عهده دارند، پیش از دیگر مؤلفه‌های گروه‌های تئاتری چون خط مشی محتوایی و شیوه‌های اجرا، در صف اول ارتباط با مخاطب قرار می‌گیرد و اولین نشانه‌های هویتی آن‌ها ...

|

نظرات کاربران