در حال بارگذاری ...
از سوی روابط عمومی سی و ششمین دوره جشنواره

«ایران نمایش» عهده ‌دار فروش بلیت جشنواره تئاتر فجر شد

با طی شدن یک فرآیند خاص از سوی روابط عمومی سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر سایت «ایران نمایش» با پذیرفتن شرایط جشنواره، سایت برگزیده برای فروش بلیط شد.

به گزارش ایران تئاتر حمیدرضا ابک روابط عمومی سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در نامه‌ای به رسانه‌ها از انتخاب سایت فروش بلیط‌های جشنواره تئاتر خبر داد و ساز و کار انتخاب این سایت را اعلام کرد. متن نامه بدین شرح است:

دبیرخانه سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، امسال برای انتخاب سایت فروش بلیط، با اعلام سیاست‌‌های خود در زمینه انتخاب سایت فروش بلیط از روابط عمومی خواست با تشکیل کمیته‌ای مناسب‌ترین انتخاب ممکن را بدین منظور برگزیند.

این سیاست‌ها عبارت بودند از:
۱)تلاش برای شفافیت حداکثری در فروش بلیط و طراحی سازوکاری برای انتخاب‌های بهینه.
۲)تجمیع تمام مراحل فروش در سایت و به حداقل رساندن بلیط‌هایی که خارج از مکانیزم سایت به افراد اختصاص می‌یابند.
۳)تلاش برای یکپارچه‌سازی فرآیند فروش از خرید بلیط تا جانمایی افراد در سالن و واگذاری مسئولیت کامل آن به سایت فروش.
۴)تدوین ساختاری اندیشیده شده برای بخش‌های مربوط به دانشجویان و خبرنگاران به‌گونه‌ای که بتواند مبنایی برای ارتقای وضعیت فروش در سال‌های بعد باشد.

بدین منظور کمیته‌ای در روابط عمومی تشکیل شد تا چارچوبی قابل اعتماد برای دستیابی یا نزدیک شدن به این اهداف در سال جاری و مقدمه‌ای برای ارتقای آن در سال‌های بعد را طراحی کند.

کمیته مذکور ابتدا، با انجام پژوهشی سایت‌های معتبر این حوزه را شناسایی و با آن‌ها مکاتبه کرد. کمیته نامه‌ای مصداقی و با ذکر ۹ خواسته مشخص دبیرخانه را برای مدیران محترم سایت‌‌ها ارسال کرد و به آن‌ها اعلام کرد جشنواره اولویت همکاری را به سایت‌هایی می‌دهد که علاوه بر نیازهای جاری، امکان تحقق آن موارد را محقق کنند.

این خواسته‌ها عبارت بودند از:
۱-ارائه روزانه یا آنلاین بانک اطلاعاتی خریداران بلیط.
۲-پشتیبانی آنلاین فنی و تلفنی و سرعت عمل بالا در پاسخگویی.
۳-درج تبلیغات جشنواره و اجراها روی سایت با نظر ستاد. جشنواره.
۴-چاپ کلیه امور مربوط به بلیط میهمان.
۵-ایجاد یک یوزر اختصاصی با دسترسی کامل برای ستاد جشنواره.
۶-امکان دریافت گزارش ساعتی از فعالیت‌ها از طریق پنل یوزر ستاد.
۷-قابلیت امکان جابجایی در جدول نمایش و عودت مبالغ خریداران در صورت نیاز در اسرع وقت.
۸-ضمانت حسن انجام امور فوق.
۹-ارائه عددی منطقی و اقتصادی برای سهم درصد طرفین.

پس از دریافت پاسخ‌ها و بررسی‌های اولیه در نهایت پاسخ تفصیلی از سوی دو سایت به دبیرخانه ارسال شد و این دو سایت برای مذاکره تفصیلی انتخاب شدند. در جلسه حضوری این خواسته‌ها به همراه خواسته‌های ذیل به مدیران محترم ابلاغ شد و مقرر شد سایت منتخب سایتى باشد که این خواسته‌ها را برآورده کند:

1)طراحی و اجرای طرح کارت اعتباری بانکی برای سهمیه خبرنگاران به‌گونه‌ای که در سال‌های بعد بتوان بقیه خدمات مربوط به خبرنگاران را نیز از طریق این سامانه بانکی ارائه کرد. کمیته اعلام کرد بابت این بخش هیچ مبلغی پرداخت نخواهد کرد.

2)طراحی سیستم یکپارچه فرآیند کنترل بلیط در برابر درهای ورودی سالن‌هایی که جشنواره مشخص می‌کند به همراه تامین نیروی انسانی با لباس متحدالشکل برای «تشریفات» جلوی در ورودی سالن‌ها برای دستیابی به دو هدف: الف) تکریم و احترام تماشاگران تئاتر و ب) واگذاری تمام مسئولیت فروش و جانمایی به سایت تا تمامی مخاطبان بدانند هر کوتاهی‌ای در این زمینه برعهده سایت فروش است.

نکته مهم این بود که کمیته اعلام کرد دبیرخانه هیچ هزینه‌ای را برای برآورده کردن خواسته‌هایش پرداخت نخواهد کرد و با توجه به جایگاه رفیع تئاتر و اهمیت جشنواره، بدیهی است که هزینه انجام تمام امور به عهده سایتی است که فرآیند فروش را به عهده می‌گیرد.

حال با طی شدن این فرآیند است که روابط عمومی سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ضمن تشکر و سپاس از صبوری، تخصص، حرفه‌ای‌گری و همراهی و همدلی مدیر سایت‌ «تیوال» که در دو دوره پیشین جشنواره تئاتر فجر مدیریت فروش بلیط‌های جشنواره را به عهده داشته و مدیر سایت «تیک‌ایت»، و با اعلام اینکه این انتخاب به هیچ‌وجه نافی توانایی‌ها و امکانات فنی، اجرایی و تبلیغاتی دیگر سایت‌ها نیست و چه بسا هر سایتی در برخی موارد خاص نسبت به دیگری مزایایی داشته باشد، اعلام می‌دارد که سایت «ایران نمایش» با شرایط توافقی زیر، سایت برگزیده جشنواره برای فروش بلیط خواهد بود:

1)انجام مذاکرات بانکی و اجرایی کردن طرح کارت اعتباری خبرنگاران به رایگان.
2)تولید محتوا و ساخت ویدئو و عکاسی و توزیع آن در شبکه‌های مجازی به نفع جشنواره به رایگان.
3)ارائه آنلاین بانک اطلاعاتی خریداران بلیط جشنواره.
4)طراحی و اجرای طرح کنترل بلیط و تشریفات ورودی سالن‌های جشنواره با افراد متخصص که لباس متحدالشکل پوشیده‌اند به رایگان.
5)پذیرش مسئولیت کلیه امور مربوط به فروش بلیط و ورود به سالن و ارائه تعهد مالی بانکی بدین منظور که درصورت عدم انجام بخشی از این فرآیندها خسارت‌های احتمالی از محل آن تعهد به نفع جشنواره تامین شود.
6)دریافت پایین‌ترین درصد از فروش بلیط‌ها به‌عنوان حق‌الزحمه.
7)تامین اعتبار برای تبلیغات محیطی جشنواره در بیلبوردهای شهری با آدرس‌ها و ویژگی‌های معین.

امید که این اقدام، مستقل ازینکه چه سایتی برای مدیریت پروژه انتخاب شده است، گامی باشد برای دست‌یابی به اهدافی که در نهایت، موفقیت تمام اعضای جامعه تئاتر را در بر داشته باشد. فراموش نباید کرد که موفقیت‌های امروز، چیزی نیستند جز برآیند تلاش‌هایی که دیگران در دیروزها انجام داده‌اند.




مطالب مرتبط

به منظور ارتقاءتعاملات فرهنگی و هنری دو کشور انجام شد

دیدار رییس بخش فرهنگی سفارت آلمان با مدیر کل هنرهای نمایشی
به منظور ارتقاءتعاملات فرهنگی و هنری دو کشور انجام شد

دیدار رییس بخش فرهنگی سفارت آلمان با مدیر کل هنرهای نمایشی

روز گذشته رایزن فرهنگی سفارت آلمان درایران با مدیرکل هنرهای نمایشی ، دبیر سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و مدیر امور بین الملل این اداره کل دیدار کرد.

|

تأملی بر دست‌آوردهای بخش پوستر، عکس و هویت بصری جشنواره تئاتر فجر

هویت بصری گروه‌های نمایش و ساز و کار ایجاد تئاتر پایدار
تأملی بر دست‌آوردهای بخش پوستر، عکس و هویت بصری جشنواره تئاتر فجر

هویت بصری گروه‌های نمایش و ساز و کار ایجاد تئاتر پایدار

ایران تئاتر_بهروز فائقیان: هویت بصری به عنوان مجموعه عناصری که اولین ارتباط مخاطب با ویژگی‌های آثار نمایشی را بر عهده دارند، پیش از دیگر مؤلفه‌های گروه‌های تئاتری چون خط مشی محتوایی و شیوه‌های اجرا، در صف اول ارتباط با مخاطب قرار می‌گیرد و اولین نشانه‌های هویتی آن‌ها ...

|

نظرات کاربران