در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در دل بافت تاریخی بوشهر

آیین اختتامیه سومین جشنواره تئاتر فجر استانی بوشهر برگزار شد

مراسم اختتامیه سومین جشنواره تئاتر فجر استانی بوشهر با حضور مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در دل بافت تاریخی بوشهر برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر،  مراسم اختتامیه سومین جشنواره تئاتر فجر استانی بوشهر در دل بافت تاریخی بوشهر و در کافه حاج رئیس با حضور ارمغان بهداروند مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران برگزار شد.

در این  مراسم با مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور، اتابک نادری مدیر امور تئاتر استان، حمیده ماحوزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، جهانشیر یاراحمدی رئیس انجمن نمایش استان و جمع زیادی از هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر استان بوشهر و علاقمندان برگزار شد، از تمبر اختصاصی جشنواره رونمایی شد.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در این مراسم طی سخنانی گفت: اینجا بوشهر است و هر کس با هر بهانه‌ای که وارد بوشهر شود باید افتخار کند. سومین جشنواره فجر استانی که در استان بوشهر برگزار می‌شود، وفای عهدی است که اداره کل هنرهای نمایشی نسبت به هنرمندان مطالبه‌گر تئاتر در چند ماه گذشته داشته است.

ارمغان بهداروند در ادامه افزود: دغدغه بسیاری از هنرمندان و دوستان ما در حوزه تئاتر، برگزاری بخشی از جشنواره تئاتر فجر در استان‌ها بود و خوشحال هستیم که با حمایت مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد این مهم محقق شد.

بهداروند با بیان اینکه شعار این جشن، گفتگوست، تاکید کرد: همه ما می‌دانیم که تا چه اندازه جای خالی گفتگو در عرصه مناسبات اجتماعی ما پیداست. امیدواریم تئاتر به عنوان اجتماعی‌ترین پدیده هنری روزگار ما و سایه به سایه با مردم است و نفس مردم را در صحنه تئاتر می‌توانیم لمس کنیم، پاسخگوی نگاه، نظر و اراده مردم باشد. تئاتر، خلق گفتگوست و ما امیدواریم که این گفتگوها ادامه پیدا کرده و به سرشت و سرنوشت مردم ما کمک کند.

تجلیل از برخی کارشناسان تئاتر کشور از جمله لیلا غفاری، عباس شامحمدزاده و نیز رئیس کانون ملی منتقدان مهدی نصیری از دیگر برنامه هایی بود که در این جشن انجام شد.

این مراسم با رونمایی از کتاب «ادبیات نمایشی در بوشهر» نوشته جهانشیر یاراحمدی نیز همراه بود که توسط ایرج صغیری و احمد آرام صورت گرفت.

جشن گفتگوی تئاتر در کافه «حاج رئیس» با اجرای موسیقی محلی بوشهر ادامه پیدا کرد و در پایان نیز از هنرمندان پیشکسوت استان بوشهر تجلیل و تقدیر شد.




نظرات کاربران