در حال بارگذاری ...
در مراسم اختتامیه سومین جشنواره تئاتر فجر استانی بوشهر انجام شد

رونمایی از تمبر «گفت‌وگوی ایران» و کتاب «ادبیات نمایشی در بوشهر»

در مراسم اختتامیه سومین جشنواره تئاتر فجر استانی بوشهر از تمبر «گفتگوی تئاتر ایران» و کتاب «ادبیات نمایشی در بوشهر» نوشته جهانشیر یاراحمدی رونمایی شد.

به گزارش ایران تئاتر، در آیین اختتامیه سومین جشنواره فجر استانی بوشهر با ارمغان بهداروند مدیرعامل انجمن هنر های نمایشی، اتابک نادری مدیر امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از تمبر «گفتگوی تئاتر ایران» و کتاب «ادبیات نمایشی در بوشهر» نوشته جهانشیر یاراحمدی رونمایی شد.

انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر در سه سال اخیر‌، پوستر وقایع و رویدادهای فرخنده هنری را به شکل تمبر‌، منتشر کرد  تا یک یادگاری ماندگار برای آیندگان و هویت تئاتری‌ این استان بر‌جای بگذارد.

رونمایی تمبر «گفتگوی تئاتر ایران» توسط مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی، مدیر امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر انجام شد‌.

پس از رونمایی پیشکسوتان و هنرمندان حاضر در این مراسم تمبر یادگاری «گفتگوی تئاتر ایران» را امضا کردند.

همچنین در این مراسم از کتاب «ادبیات نمایشی در بوشهر» تازه‌ترین اثر جهانشیر یاراحمدی با حضور ایرج صغیری، احمد آرام و ارمغان بهداروند رونمایی شد.

یاراحمدی که در دو دهه گذشته با تمرکز بر فرهنگ و آداب و آیین‌های جنوب در سمینارهای مختلف پژوهشی حضوری فعال دارد و کتاب‌هایی همچون «نمایش در بوشهر از آغاز تا امروز»(1384)، نمایش در خارگ(1386)، تعزیه و تعزیه‌خوانی در بوشهر (1393) را منتشر کرده، در تازه‌ترین اثر پژوهشی‌اش، دغدغه همیشگی خود را دنبال کرده و هویت بخشی دیگر از تاریخ تئاتر استان بوشهر را مورد مطالعه قرار داده است.

یاراحمدی در این‌باره گفت: «ادبیات نمایشی در بوشهر» ماحصل تلاشم در دهه هشتاد شمسی است و قرار بر این بود که اوائل دهه 90 منتشر شود که متاسفانه تا امسال به تاخیر افتاد.

او افزوده: در این پژوهش تاکیدم بر روی سیر تاریخی نمایشنامه‌نویسی در استان بوشهر است؛ از کجا آغاز شده، چه فراز و فرودهایی طی کرده تا به امروز رسیده است.

پیش‌گامان نمایشنامه‌نویسی در بوشهر، نمایشنامه‌نویسی عروسکی، نمایشنامه‌نویسی طنز و کمدی، نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان، گستره دفاع مقدس در ادبیات نمایشی بوشهر، نمایشنامه‌نویسی رادیویی در بوشهر، نقش و تاثیر آیین‌ها در ادبیات نمایشی بوشهر، بوشهری‌ها و ترجمه نمایشنامه، کتاب‌شناسی نمایشنامه‌نویسان استان و معرفی نویسندگان این حوزه‌ و... از جمله بخش‌های این اثر پژوهشی است.




نظرات کاربران