در حال بارگذاری ...

اجرای «آشویتس زنان» در جشنواره تئاتر فجر

نمایش «آشویتس زنان» به نویسندگی و کارگردانی علی صفری و تهیه کنندگی فرهاد برهانی در بخش آثار نامتعارف سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش ایران تئاتر، نمایشنامه «آشویتس زنان» تا به حال سه بار اجرای عموم را تجربه کرده است. این نمایشنامه دو سال گذشته به کارگردانی رها حاجی زینل در تماشاخانه بازیگاه روی صحنه رفته و پس از آن در شهر رشت به کارگردانی امیر جادوسخن اجرای عمومی را تجربه کرد.

این نمایش شهریورماه امسال به نویسندگی و کارگردانی علی صفری در خانه نمایش دا روی صحنه رفت و پس از بار دیگر در قالب جشنواره تئاتر فجر صحنه را تجربه می‌کند.

بر اساس این گزارش نمایش «آشویتس زنان» نسبت به اجرای عموم جشنواره تغییرات بسیاری را در زمینه بازیگران داشته و سه بازیگر اصلی زن اثر تغییر کرده‌اند. مژگان رادفر، رها حاجی زینل و ساناز روشنی به ترتیب بازیگرانی هستند که در اجرای جشنواره روی صحنه خواهند رفت.

امیر شمس بازیگر نقش هانس زیمر تنها عضو گروه بازیگران این نمایش است که بعد از اجرای عموم به همکاری خود با گروه ادامه می‌دهد. شمس امسال بعنوان پرکارترین بازیگر تئاتر ایران شناخته شده و سه نمایش «مجلس مختلف خوانی»، «هجوم» و «آشویتس زنان» را در جشنواره تئاتر فجر دارد. رها حاجی زینل بازیگر این نمایش علاوه بر «آشویتس زنان»، بازی و کارگردانی نمایش «هجوم» را نیز در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تجربه می‌کند. مژگان رادفر دیگر بازیگر تازه این اثر نیز پیش از تجربه «آشویتس زنان»، بازی در خانه نمایش دا را با اثری با نام «جایی در میان خوک‌ها» به کارگردانی کوروش ولیدی در کارنامه دارد. رادفر در اثر تازه علی صفری در نقش ماروشکا دختری از لهستان به ایفای نقش پرداخته است.

ساناز روشنی هم که با دو نمایش «یرما» و «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار» تجربه همکاری با علی رفیعی را داشته برای اولین بار با گروه تئاتر سه گانه «نمایش آشویتس زنان» را تجربه می‌کند. او در اثر نقش هیدا یک دختر آلمانی را بازی می‌کند.

گروه موسیقی سایرنس متشکل از سیاوش همزه، پروشات مشایخی، اشکان حشمتی، عارف احمدزاده و آذین الهی به سرپرستی و هدایت رها حاجی زینل اجرای موسیقی اثر را به صورت زنده بر عهده دارند.

سایر عوامل اجرایی نمایش آشویتس زنان به شرح زیر است: مدیر صحنه: طا‌ها فرد، مدیر اجرایی: علیرضا (نیما) قربان زاده، دستیار کارگردان: حنا نژادنیا، طراح لباس: فرشته کاظمی ها، طراح گریم: رها حاجی زینل، طراح گرافیک: امین قنبری

گفتنی است، «آشویتس زنان» چهارم بهمن ماه در دو سانس ساعت ۱۸ و ۲۰ در خانه نمایش دا روی صحنه خواهد رفت.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند
گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند

دلارام موسوی، کارگردان «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»، ایده این نمایش را برگرفته از یک اتفاق واقعی در خانواده خود می‌داند که ماجرایش به جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. او برای بازگویی داستان خود، شخصیت‌های نمایش را از قاب عکس بیرون می‌آورد و به آنها جان می‌بخشد.

|

گفت‌وگو با مترجم و کارگردان نمایش «مجوز»

محمد شبدار: واقعیت و توهم در جهان پیراندللو به‌هم‌آمیخته است
گفت‌وگو با مترجم و کارگردان نمایش «مجوز»

محمد شبدار: واقعیت و توهم در جهان پیراندللو به‌هم‌آمیخته است

محمد شبدار، کارگردان نمایش «مجوز» با بیان اینکه در جهان پیراندللو مرز بین واقعیت و توهم درهم‌می‌آمیزد، گفت برای اجرای این اثر از واقع‌گرایی فاصله گرفته‌ایم.

|

نظرات کاربران