در حال بارگذاری ...
جشنواره‌ سی‌وششم به روایت حواشی الدوله / 2

کنسرت مجانی ، سبقت خیابانی‌ها و رسیدن بارکدخوان‌ها

ایران تئاتر- حسین سینجلی: سبقت بخش خارج از صحنه از نمایش‌های سالنی در جذب مخاطب، کنسرت تئاتر سندرم پاهای بی‌قرار در چهارسو، اجرای آلمانی‌ها زودتر از موعد مقرر و رسیدن بارکدخوان‌های ایران نمایش به جشنواره، فهرست حاشیه‌های دومین گزارش حواشی الدوله از دومین روز برگزاری سی‌وششمین روز جشنواره تئاتر فجر است.

حواشی الدوله معتقد است بارندگی امروز از برکت برگزاری جشنواره تئاتر فجر است. راستش من هم درباره مسائلی که می‌دانم ممکن است با واکنش متعصبانه او روبروشود خیلی بحث نمی‌کنم. با یادآوری اینکه کماکان حواشی الدوله با آدرس ایمیل havashi1396@gmail.com منتظر مطالب ارسالی همه خوانندگانش است، به سراغ آخرین مطالب دریافتی او از دومین روز جشنواره می‌رویم.

 

سبقت بخش خارج از صحنه از نمایش‌های سالنی در جذب مخاطب

ظاهرا اینطور به نظر میرسه که تا اینجای کار بروبچه‌های نمایش‌های خارج از صحنه در جذب مخاطب در مقایسه با آثاری که در سالن‌ها اجرا می‌شود موفق‌تر عمل کردند. در روز دوم جشنواره چند سالن رو خودم شخصا سر زدم و آثار محیطی را هم دیدم. فقط جمعیتی که برای تماشای نمایش «سلبریتی‌های گمنام» از بوشهر که جزو نمایش‌های کاربردی محسوب می‌شد آنقدر زیاد بود که در بعضی اوقات ایجاد نظم و انضباط برای برگزارکنندگان جشنواره کمی سخت می‌شد. این درحالی بود که مثلا بخش جنبی جشنواره و به دلیل عدم اطلاع‌رسانی کافی پنل کارگردان برجسته‌ای همچون «سوزان کندی» در خانه هنرمندان ایران با تعداد اندکی مخاطب برگزار شد. تعجب‌تون وقتی بیشتر میشه که متوجه بشید سوزان کندی یکی از مهم‌ترین کارگردان‌های حال حاضر اروپا معرفی شده و به شیوه‌ای فرمالیستی سبک خاصی برای اجرای نمایش دارد.

 

قلب تو قلب پرنده ...پوستت اما...

اجرای نمایش «سندرم پاهای بی‌قرار» جدیدترین کار عبدالله برجسته از مشهد با موضوع مهاجرت و مشکلاتی که چندی پیش برای پناهندگان ایرانی در راه استرالیا به وجود آمد، تماشاگران زیادی را به سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر آورده بود. صرفه‌نظر از اینکه کیفیت نمایش در چه سطحی بود، اتفاق جالبی که توجه اکثر تماشاگران را به خودش جلب کرد تقاضای یکی از بازیگران این اثر از تماشاگران برای روشن کردن موبایل‌هایشان مثل کنسرت‌های پاپ و خوندن ترانه معروف «پوست شیر» که بیشتر مردم به نام «قلب تو قلب پرنده» می‌شناسن و همخوانی تماشاگران با آن ، به یاد یکی از افرادی بود که در جزیره مانوس فوت کرده بودند. خلاصه آخر این نمایش تماشاگرا یه کنسرت مجانی هم رفتن و فکر کنم اصلا نمایش یادشون رفت. این اتفاق با گفتن « آ...ماشاالله » توسط یکی از چهره های سرشناس تئاتر و اساتید دانشکده هنرو معماری !از میان تماشاگران خیلی فضارو جالب‌تر هم کرد.

 

اجرای آلمانی‌ها زودتر از موعد مقرر

اجرای نمایش «تهران ریموت» توسط گروهی از کشور آلمان هم برخلاف چیزی که در جدول آمده و قرار بوده از 30 دی تا 8 بهمن اجرا بشه، ظاهرا از دیروز اجراشو شروع کرده. حالا اینکه این نمایش بدون اطلاع‌رسانی برای کی قرار اجرا بشه و شده چیزیه که من نباید بهش پاسخ بدم.

 

رسیدن بارکدخوان‌های ایران نمایش به جشنواره

در دومین روز جشنواره بالاخره هنگام ورود به سالن‌ها افرادی که مسئول چک کردن بلیط‌ها بودند برخلاف روز اول که بارکد بلیط‌ها را با چشمانشان اسکن می‌کردند‌، در روز دوم با رسیدن دستگاه‌های بارکدخوان، کار بررسی صحت و درستی بلیط‌ها را به دستگاه‌های بارکدخوان سپردند.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم
مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی می‌گوید تنها دلیل عدم حضور گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر فجر برگزاری جشنواره تخصصی تئاتر کودک و نوجوان بود و اداره کل هنرهای نمایشی به دنبال رشد محتوا و فرم این رویداد هنری و همچنین تئاتر کودک و نوجوان است.

|

گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است
گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است

بهرام جلالی‌پور، داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد مکفی تبدیل شود تا نمایشنامه نویس تمام وقت خود را به خلق آثار جدید اختصاص دهد، گفت برگزیدگان این جشنواره جزو ...

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان

کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توان‌خواه جامعه را که شامل نابینایان نیز می‌­شود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث می­‌شود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیت‌­های اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسب­‌سازی بانکی و خودپرداز ...

|

کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 
کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 

کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر بر رویکرد عادلانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آن‌ها تاکید کرد. 

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است

کارگردان «آشپزخانه فنلاندی‌­ها» نمایش خود را دارای فضایی کمدی-فانتزی می­‌داند که در درون مایه خود انتقادهایی را نیز درباره مردم، جامعه، دولت و تعاملات بین آن‌ها دارد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است

کارگردان نمایش «همه خواب بودیم» می‌گوید ما می‌خواهیم جریانی مستندگونه از زندگی و آنچه آن شب برای خانواده حاج قاسم رقم خورده را برای مخاطب روایت کنیم.

|

گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی
گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی

حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»، اثری که از طریق ورود به بخش تازه‌ها وارد مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شده است، می‌گوید این نمایش یک برخوانی از داستان سردار بزرگ پارسی است که در برابر اسکندر مقدونی ایستاد و برای سرزمینش جان ...

|

در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند
در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند

کوروش شاهونه، یکی از نویسندگان و کارگردان نمایش «هیدن»، از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید این اثر بر پایه اندیشه چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند بنا شده است. حقیقتی که می‌تواند به کل روابط جوامع انسانی ...

|

نظرات کاربران