در حال بارگذاری ...
در آیین نکوداشت سیاوش فضلی و پنج هنرمند پیشکسوت تئاتر شهرستان دماوند تاکید شد

با حضور مهدی شفیعی در اداره کل نمایشی توجه به تئاتر شهرستان ها جدی شده است

آیین نکوداشت سیاوش فضلی و پنج هنرمند پیشکسوت تئاتر شهرستان دماوند در مجتمع فرهنگی هنری کوثردر میان استقبال پرشور برگزار شد.

به ایران تئاتر، آیین نکوداشت سیاوش فضلی و پنج هنرمند پیشکسوت تئاتر شهرستان دماوند با حضور امیر حسین شفیعی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران، حسین ناصری مسئول انجمن شهرستان دماوند، عباس صفری شهردار شهرستان دماوند، محمود پوردیوان‌بیگی‌ مقدم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند و ذبیحی رئیس شورای شهر این شهرستان برگزار شد.
در این مراسم ابتدا فیلمی از فعالیت‌های سیاوش فضلی و آثار وی که پیش از این در شهرستان اجرا شده بود پخش شد و در ادامه شهردار شهرستان دماوند در سخنانی از اهمیت فعالیت‌های فرهنگ و هنری در شهرستان دماوند سخن گفت.
وی ضمن اشاره به نمایش «من» که چندی پیش توسط فرهاد تجویدی در شهرستان دماوند اجرا شده بود گفت: کارکرد این اثر در بیان مسائل اجتماعی بسیار تاثیرگذار و مهم بود به طوریکه اگر بارها سخنرانی می‌کردم نمی‌توانستم به آن خوبی مسائل اجتماعی را بازگو کنم.
وی به نقش‌آفرینی هنرمندان شهرستان دماوند در حوزه مسائل اجتماعی اشاره کرد و نسبت به حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری بخصوص تئاتر متعهد به این عهد و پیمان شد.
وی از اینکه از هنرمندان پیشکسوت تجلیل می‌شود اظهار خوشحالی کرد و در ادامه شهردار شهرستان دماوند و شورای شهر با اهدای سکه بهارآزادی از سیاوش فضلی تقدیر کردند.
در ادامه نوبت به اجرای نمایش کلاسیکی که توسط هنرجویان آموزشگاه چکاوک به کارگردانی هومن رهنمون رسید که مورد بازخورد و استقبال خوبی از سوی تماشاگران قرار گرفت.
در بخش بعدی این مراسم، قسمت دوم فیلمی از سیاوش فضلی پخش شد و از حسین عاطفی (عضو گروه بازی و رئیس اسبق انجمن هنرهای نمایشی استان تهران) دعوت شد تا با حضور روی صحنه درباره سخنرانی بپردازد.
 وی ضمن اظهار خرسندی از دیدن  هنرمند جوان و یادآوری روزهایی که سالنی در شهرستان دماوند برای اجرای تئاتر وجود نداشت و در یک پلاتو اجاره‌ای که با وسایل دم دستی آماده شده بود آثار بچه‌های دماوند را می دید، از حضور فعال جوانان در تئاتر و تحول فعالیت‌های چشم‌گیر تئاتر استان تهران، اظهار خشنودی کرد.
او در بخش هایی از سخنانش به مسائل روز تئاتر اشاره کرد و حضور مهدی شفیعی مدیر اداره کل هنرهای نمایشی را در رأس تئاتر کشور مغتنم شمرد و ابراز کرد: تئاتر پس از مدتها با مدیریت شفیعی آرامشی گرفته و توجه به تئاتر شهرستان‌ها اهمیت پیدا کرده است.
عاطفی همچنین حمایت از انجمن‌های هنرهای نمایشی شهرستان‌ها و فعالیت‌های این روزهای شهرستان‌های استان تهران را کم‌نظیر دانست و ی در بخش دیگری از صحبت‌هایش احساساتی شد و با چشمانی اشکبار از نگرانی‌هایش نسبت به تئاتر استان تهران سخن گفت و افزود: امروز وقتی این شور و اشتیاق جوانان و تکریم پیشکسوتان را می‌بینم بسیار خوشحال برای تئاتر دماوند هستم.
وی در کنار شهردار شهرستان دماوند از پنج هنرمند پیشکسوت این شهرستان با اهدای لوح تقدیر کرد.
در ادامه این مراسم نوبت به سخنرانی نوروز قزوینی دبیر فصل تئاتررسید. وی ضمن قرائت یک یادداشت در خصوص سیاوش فضلی و بزرگداشت وی، فصل تئاتر دماوند و اتفاقات پیش‌روی آن را تشریح کرد.
وی اظهار کرد: 24 اثر به فصل تئاتر دماوند رسیده و با برنامه ریزی شورای تخصصی تئاتر و همکاری شهرداری و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان دماوند قرار است از اردیبهشت ماه سال 1397 اجرای عمومی آثار را مدنظر قرار دهند به طوریکه در طول سال آینده 15 اثر هر یک به مدت 15 شب در مجتمع فرهنگی کوثر این شهرستان به اجرا در آیند.
نوروز قزوینی تاکید کرد: سیاست‌گذاری‌های فصل تئاتر به گونه‌ای است که هر شب در این شهرستان نمایش روی صحنه رود.
سپس با حضور امیر حسین شفیعی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران از سیاوش فضلی تجلیل به عمل آمد. شفیعی با توجه به حضور شهردار دماوند در این جلسه به اهمیت عملکرد و وظایف شهرداری نسبت به تئاتر در کشورهای توسعه یافته اشاره کرد و حمایت از تئاتر را وظیفه آنها دانست. وی جریان اصلی تئاتر در کشورهای توسعه یافته را از سوی شهرداری معرفی کرد.
شفیعی در ادامه از سیاوش فضلی دعوت کرد که یک اثر را با حمایت انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در قالب فصل تئاترشهرستان دماوند اجرا کند.
سپس از طرف اداره فرهنگ و ارشاد و شورای شهر و شهرداری دماوند از سیاوش فضلی تجلیل شد.
سیاوش فضلی نیز با حضور بر روی صحنه ضمن اظهار خرسندی از حضورش پس از مدتها در جمع هنرمندان و سالن نمایشی و مرور خاطراتش که به واسطه اجرای آثار هنری بوجود آمده‌اند، پرداخت.




مطالب مرتبط

داور دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر شهروند لاهیجان:

«پیشرفت در خلاقیت» ویژگی مهم تئاتر خیابانی در ایران است
داور دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر شهروند لاهیجان:

«پیشرفت در خلاقیت» ویژگی مهم تئاتر خیابانی در ایران است

امیرحسین شفیعی یکی از اعضای هیئت داوران دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر شهروند لاهیجان می‌گوید «پیشرفت در خلاقیت» ویژگی مهم تئاتر خیابانی در ایران است.

|

نظرات کاربران