در حال بارگذاری ...
مدیران تئاتری غرب آسیا در دیدار با رئیس اداره کل هنرهای نمایشی تاکید کردند:

جشنواره تئاتر فجر مدرسه ای برای تئاتر منطقه و جشنی جهانی است

مدیران تئاتری کشورهای غرب آسیا و شمال افریقا امروز ۳ بهمن با مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی دیدار کردند.

به گزارش ایران تئاتر، این جلسه با حضور علی قسمت لالایف رئیس مجموعه نمایش‌های موزیکال جمهوری آذربایجان، حسن ثلیلانی نماینده ویژه وزیر فرهنگ الجزایر، سامی نصری نماینده وزارت فرهنگ و رییس تئاتر ۳ استان تونس و دکتر سعید اسدی مدیر امور بین الملل  برگزار شد.

در این دیدار که با هدف بررسی زمینه های برگزاری دومین اجلاس تئاتر غرب آسیا را برگزار شد علی قسمت لالایف رییس مجموعه نمایش‌های موزیکال جمهوری آذربایجان گفت : هر بار که به ایران سفر می کنم اکتشاف جدیدی در تئاتر را می بینم و جشنواره تئاتر فجر به جشنی برای همه هنرمندان جهان تبدیل شده است.

 همچنین در ادامه حسن ثلیلانی نماینده ویژه وزیر فرهنگ الجزایر جشنواره تئاتر فجر و هنر تئاتر ایران را مدرسه ای برای کشورهای منطقه غرب آسیا دانست.

 در ادامه سامی نصری نماینده وزارت فرهنگ و رییس تئاتر ۳ استان تونس با ابراز خشنودی از حضور در سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر  این رویداد را زمینه ای برای اقدام عملی جهت برگزاری دومین اجلاس مدیران تئاتر کشورهای غرب آسیا و همکاری های مشترک دانست.

پیش از این و در آبان ماه سال 95 اجلاس مدیران تئاتر غرب آسیا با حضور نمایندگان و مدیران تئاتری کشورهای الجزایر، پاکستان، سوریه، لبنان، آذربایجان ،افغانستان و ...برگزار شد.




نظرات کاربران