در حال بارگذاری ...
نگاهی به زمان بندی اجرای نمایش های روز دهم

امروز؛ اکثر نمایش ها در مکان های نامتعارف پایان می یابند

روز دهم سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر میزبان ۴۹ اجرا، پرفورمنس و ورکشاپ است.

به گزارش ایران تئاتر سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، دهمین روز خود را با دو نمایش «منزل به منزل» و «ریموت تهران» آغاز کرده است.
 امروز 7 بهمن ماه، منزل به منزل در باغ کتاب نهمین اجرای خود را ساعت 10 پشت سر می‌گذارد و ریموت تهران محصول کمپانی «ریمینی پروتکل» از کشور آلمان، به عنوان یک نمایش (پرفورمنس‌آرت) محیطی در مسیر پارک شفق به چهارراه ولیعصر ساعت 10 صبح هشتمین اجرای خود را به نمایش می گذارد.
سالن‌های دولتی در اختیار جشنواره با نمایش‌های مختلفی میزبان مخاطبان است؛ نمایش «ملانکولی» کاری فیلیپ کن از فرانسه ساعت 21 در تالار وحدت به صحنه می رود. «شگ» به کارگردانی لوسی ایندنز از سوئیس ساعت 18 و 20:30 در تالار چهارسو، «برای کلاه آهنی ها» به کارگردانی پژمان عبدی ساعت 16 و 18:30 در تالار سایه و «دوستت دارم ترکیه» به کارگردانی یلدا بسکین از ترکیه ساعت 16:30 و 19 در تالار قشقایی این مجموعه تئاتری به صحنه می روند. «سرآشپز پیشنهاد می کند» از شهاب الدین حسین پور ساعت 16 و 19 در تماشاخانه سنگلج اجرا می شود. تالار هنر در دو سانس 16:30 و 19:30 میزبان «روایت یک مرگ در خانه وا ده» وحید درویشی از رشت می شود. هم چنین تئاتر مولوی  در دو سانس 16 و 18 میزبان نمایش «تابستان» اثر سعدی محمدی که برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی است.

«صدسال تنهایی» به کارگردانی آتیلا پسیانی ساعت 18 و 21 در سالن سمندریان و «خرس و خواستگاری» به کارگردانی حسن معجونی از رشت ساعت 217 و 20 در تالار استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود. «و خداوند درون یک مرد دو قلب قرار نداد» به کارگردانی اکبر صادقی از بیله سوار ساعت 17:30 و 19:30 در خانه هنرمندان به صحنه می رود. «خط آبی» به کارگردانی آنتونیس کوروپیس از یونان ساعت 17 و 20 در تالار حافظ اجرا می شود. «اپرای عروسکی خیام» به کارگردانی بهروز غریب پور هفتمین اجرای خود را ساعت 19 در تالار فردوسی به صحنه می برد. دومین اجرای «اسب» کاری از آرش دادگر در کارگاه دکور تالار وحدت ساعت 18 و 21 به نمایش درمی آید. نمایش «میرمحنا» از سیروس کهوری نژاد ساعت 17 و 19 در تماشاخانه سرو به صحنه می رود.

تمرین-اجرا

این بخش با هدف توجه و تاکید بر تمرین و پژوهش های اجرایی، افزون بر بخش های رسمی و اصلی و بر اساس پیشنهادنامه های دریافتی، بخشی را با عنوان (try out )تمرین اجرا (با حضور 10 گروه جوان برگزار میکند. این گروه ها با حمایت سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در برنامه این دوره از جشنواره قرار گرفته اند. تمرین-اجراها ارائه هایی هستند که پیش از نمایش عمومی اثر یا در تکمیل اجراهای اولیه و به منظور رفع مشکلات و دستیابی به مراحلی از تولید که در روند تمرین میسر نبوده است، انجام می شود. یکی از اهداف تمرین-اجرا، بازنگری و تدوین نهایی اثر پیش از در معرض نقد و دید عموم قرار گرفتن از طریق دریافت واکنش از تماشاگرانِ تمرین-اجراست. با این حال که تجربه های صورت گرفته در تمرین- اجرا ممکن است ترکیبی از تشریح پروسه، ارائه ی پاره هایی از یک فرآیند یا لحظاتی از ساخت و ساز تمرین باشد؛ ممکن است خود به عنوان یک «اجرا» قابل بررسی و مطالعه بوده و جذابیت های ویژه خود را داشته باشد.

در این بخش «رقص ابرهای نقطه ای» به کارگردانی ستاره فاتحی، فردریک رودریگز و یلدا پاکزاد که جستجویی در تاثیر نگاه در حضور بدن در واقعیت مجازی و اثر مشترک تهران و آمستردام است ؛ ساعت 11 و 15 در تئاتر آفتاب به صحنه می رود.

بخش به علاوه فجر

نمایش های «شب دشنه های بلند» از علی شمس ساعت 18 و 21 در تئاتر مستقل تهران، «ناگهان برخیزند...به آواز دیگر» از سعیده آجربندیان ساعت 19:30 در تماشاخانه ارغنون، «گودبای پارتی» صالح خواجه ساعت 21 در تماشاخانه ارغنون،  «دیوانه در جعبه» از رومینا ایلمک فروش ساعت 19:30 در تماشاخانه ارغنون، «هجوم» از رها حاجی زینل ساعت 21 در تماشاخانه ارغنون، «باطل السحر»  محمدرضا شاه مردی ساعت 17 در تماشاخانه باران، «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» از علی روان بد ساعت 18:20 و «29 مهر 96» میلاد نیک آبادی ساعت 21 در تئاتر باران، «برگزیدگان فستیوال دایره» (زمان از آذر امیرخوانساری ساعت 18:30/ خویش از خاتون فلاح ساعت 19:30/ دستان خاتون فلاح ساعت 20:30/ دیاستاسی کامیار صالح پور ساعت 21:30) در خانه نمایش دا، «ستاره شناس» مسعود صالحی ساعت 19 در تماشاخانه سه نقطه،‌ «سنزا به ایتالیایی یعنی...» ماندانا جباری ساعت 20:30 در تماشاخانه سه نقطه، «مات» علیرضا اجلی ساعت 18 در تماشخانه شانو، «بیگانه خوران» حامد رحیمی نصر ساعت 20 در تماشاخانه شانو، «پاره سنگ در جیب هایش» فرهاد حیدری و حامد قاسمی ساعت 19:30 در تماشاخانه فانوس و «کمدی شعر و بقا» از کاترین ون بوردن از هلند در تماشاخانه استاد مشایخی اجرا می شوند.

نمایش‌های خارج از صحنه

«نرگس» حسین توازنی زاده که از برگزیدگان تئاتر دانشگاهی است؛ ساعت 14 و 16 امروز در خانه ای قدیمی در مرکز شهر اجرا می شود.

«مرگ» عرفان شیرنگی ساعت 17 در محوطه دانشگاه تربیت مدرس آخرین اجرای خود را به صحنه می رود.

«آن ریسمان گسسته» از نسیم ریاضی ساعت 21 سومین و آخرین اجرای خود را در بنیان شارک به صحنه می برد.

«آنکه گفت آری آنکه گفت نه» هاجر عقیقی دومین و آخرین اجرای خود را امروز ساعت 15 و 17 در پلتفرم دیگر اجرا می کند.

«تر، خشک، تفکیک» شیدا خانزاده از رشت ساعت 12:30در مترو میدان ولیعصر(عج) ایوان انتظار و 16:30 در محوطه خانه هنرمندان ایران، «بوکس» محمود فلاحی از مشهد ساعت 16 در محوطه خانه هنرمندان و 17:45 در محوطه تئاترشهر، «چهارراه» گلرخ نفیسی ساعت 11 در باغ کتاب و 18:30 در محوطه تئاترشهر، «سرنخ» محمدرضا دهقان ساعت 19 در محوطه تئاترشهر و «ان ای» میثم کرمی از محلات ساعت 16:30 در محوطه تئاترشهر اجرا می‌شوند. «نادیدنی» بابک حجری ساعت 15، «نادیدنی یا هر طور شما...» جعفر حجازی ساعت 16 و «گردهمایی والدین» کاری از میخائیل چارکویامی از گرجستان ساعت 20:30، در عمارت روبرو اجرا می‌شوند.

برنامه‌های فرا اجرایی

ورکشاپ «تمرینات غیر ممکن» از برزیل با تدریس کارولینا مندونکا ساعت 10 تا 14 در پلاتو2 تئاترشهر و ورکشاپ «شجاعت» از پرتغال با تدریس آنتونیو پدرو لویز ساعت 15 تا 19 در پلاتو2 تئاتر شهر برگزار می شود؛ که هر کدام از این دو کارگاه، روز آخر خود را سپری می کنند و  هم چنین آخرین کارگاه هایی هستند که در جشنواره برگزار می شود.

 

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر،  به دبیری فرهاد مهندس‌پور، تا ۹ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

کارگردان حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران مطرح کرد

حامد شفیع‌خواه: تنوع آثار و عدم انتخاب سلیقه‌ای از نکات مثبت جشنواره 42 فجر هستند
کارگردان حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران مطرح کرد

حامد شفیع‌خواه: تنوع آثار و عدم انتخاب سلیقه‌ای از نکات مثبت جشنواره 42 فجر هستند

حامد شفیع‌خواه، کارگردان حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران، تنوع آثار و عدم انتخاب سلیقه‌ای را از نکات مثبت چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دانست.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش میهمان جشنواره فجر

وحید نفر: «دور»؛ روایتی کمدی-تراژیک از تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌هاست
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش میهمان جشنواره فجر

وحید نفر: «دور»؛ روایتی کمدی-تراژیک از تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌هاست

وحید نفر، کارگردان نمایش «دور» که در بخش میهمان چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد، این اثر را روایتی کمدی-تراژدی از تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌ها معرفی کرد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر

محمدحسین علیپور: بخش فراگیر اتفاقی نوین در عرصه تئاتر کشور است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر

محمدحسین علیپور: بخش فراگیر اتفاقی نوین در عرصه تئاتر کشور است

کارگردان نمایش «برداشت آزاد» با بیان اینکه بخش فراگیر یک اتفاق نوین در عرصه تئاتر کشور است، می‌گوید کار کردن با افراد توان یاب نیازمند صبوری و تلاش بسیار است.

|

چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان، برگزیدگان خود را شناخت

چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان، برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان، شب گذشته (چهارشنبه اول آذر) برگزار شد و با نظر هیئت داوران، نمایش صحنه‌ای «میردوست دلارته» به بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر مناطق فجر راه‌ یافت.

|

نظرات کاربران