در حال بارگذاری ...
جشنواره سی‌وششم به روایت رسانه های کاغذی در هفتم بهمن

نمایشی که جشنواره را میخکوب کرد و تنور داغ گفت و گو های تئاتری

ایران تئاتر: انعکاس اخبار و رویدادهای مرتبط با جشنواره تئاتر فجر فصل مشترک صفحات فرهنگی هنری اکثر روزنامه‌های سراسری کشور در روز شنبه ۷ بهمن ماه بود.

به گزارش همزمان با برگزاری سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روزنامه‌های سراسری کشور همراه با اهالی تئاتر بخشی از صفحات فرهنگی هنری خود را به انعکاس اخبار، گفت‌وگو، نقد، یادداشت و... سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اختصاص دادند؛ که به نسبت روزهای پیش از لحاظ کمی افت داشته است.

آنچه در ادامه می‌خوانید مرور اخبار و مطالب مرتبط با جشنواره تئاتر فجر در روزنامه‌های سراسری هفتم بهمن است:

روزنامه شرق  با والت دایننس کارگردان نمایش «دهن گنده» که از کشور بلژیک در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد، گفت و گویی داشته که در صفحه 10 این روزنامه می توانید با تیتر «تعویضِ جریانِ تاریخ با دهن» مطالعه کنید. هم چنین در بخش دریچه همین صفحه رضا آشفته درباره سه روز اخیر جشنواره، مطلبی با عنوان «جشنواره سی و ششم واکنش 2 کارگردان» نوشته است.

روزنامه شهروند گزارشی درباره حضور مسئولان سیاسی در جشنواره تئاتر فجر که آخر هفته به تماشای نمایش ها نشسته اند؛ با تیتر «مسئولان در صندلی مخاطبان تئاتر» به همراه صحبت های آن ها منتشر کرده است.

روزنامه ایران در صفحه 22 خود به حواشی و اتفاقات روزهای آخر هفته جشنواره تئاتر فجر با تیتر «سالن های نمایش ؛ میزبان تماشاچیان پرشور» پرداخته است.

روزنامه ابتکار  صحبت های پروین داداندیش مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسامی و نیز محمود واعظی رئیس دفتر رییس جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری که شامگاه پنجشنبه 5 بهمن ماه با حضور در تئاتر شهر به دیدن نمایش «آکواریوم» به کارگردانی سیامک احصایی نشستند را چاپ کرده است.

روزنامه کلید حاشیه های اجرای نمایش «هنر» در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر را چاپ کرده است. هم چنین با ســینا علی پور کارگردان نمایش «سوپ بوقلمون» از شــهر بابلسرگفت و گویی داشته است.

روزنامه رویش ملت  صحبت های محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور را که پس از تماشای نمایش «آکواریوم» در مجموعه تئاترشهر و در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرده بود؛ با تیتر «جایگاه هنرمندان در دولت برجسته تر می شود» منتشر کرده است.

روزنامه فرهنگی هنری صبا  با توجه به این که سی وششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از 30دی ماه به صورت رسمی آغاز شده است و تقریبا یک هفته از مهم ترین رویداد تئاتری ایران گذشته است؛ با سه هنرمند تئاتر،رامین سیاردشتی، مهرداد رایانی مخصوص و مرتضی اسماعیا کاشی، درباره کیفیت برگزاری و حاشیه های این دوره از جشنواره گفت وگویی انجام داده است.

روزنامه شروع نیز صحبت های محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور را که پس از تماشای نمایش «آکواریوم» در مجموعه تئاترشهر و در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرده بود؛ با تیتر «جایگاه هنرمندان در دولت برجسته تر می شود» منتشر کرده است.

روزنامه همدلی گزارشی از اجرای نمایش «خط باریک قرمز» از کودکان کانون اصلاح و تربیت بود را منتشر کرده و معتقد است که این نمایش، جشنواره تئاتر فجر را میخکوب کرده است.

روزنامه اعتماد با کریستوفر روپینگ، کارگردان آلمانی نمایش هملت، گفت و گویی انجام داده و یادداشتی بر تمرین-اجرای «اسپینوزا، ما و دیگران» منتشر کرده است.

روزنامه ستاره صبح با سامان ارسطو کارگردان تمرین-اجرای«همان باش که نیستی» گفت و گویی انجام داده که با تیتر «چالش خشونت و دور شدن از صلح در دنیای امروز» منتشر شده است. هم چنین با فرامرز غلامیان کارگردان نمایش «صادره از اروند» نیز گفت و گویی داشته که با عنوان «تئاتر خیابانی گونه ای از اعتراض فرهنگی» چاپ شده است.




مطالب مرتبط

کارگردان حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران مطرح کرد

حامد شفیع‌خواه: تنوع آثار و عدم انتخاب سلیقه‌ای از نکات مثبت جشنواره 42 فجر هستند
کارگردان حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران مطرح کرد

حامد شفیع‌خواه: تنوع آثار و عدم انتخاب سلیقه‌ای از نکات مثبت جشنواره 42 فجر هستند

حامد شفیع‌خواه، کارگردان حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران، تنوع آثار و عدم انتخاب سلیقه‌ای را از نکات مثبت چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دانست.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش میهمان جشنواره فجر

وحید نفر: «دور»؛ روایتی کمدی-تراژیک از تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌هاست
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش میهمان جشنواره فجر

وحید نفر: «دور»؛ روایتی کمدی-تراژیک از تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌هاست

وحید نفر، کارگردان نمایش «دور» که در بخش میهمان چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد، این اثر را روایتی کمدی-تراژدی از تأثیر جنگ بر زندگی آدم‌ها معرفی کرد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر

محمدحسین علیپور: بخش فراگیر اتفاقی نوین در عرصه تئاتر کشور است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر

محمدحسین علیپور: بخش فراگیر اتفاقی نوین در عرصه تئاتر کشور است

کارگردان نمایش «برداشت آزاد» با بیان اینکه بخش فراگیر یک اتفاق نوین در عرصه تئاتر کشور است، می‌گوید کار کردن با افراد توان یاب نیازمند صبوری و تلاش بسیار است.

|

چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان، برگزیدگان خود را شناخت

چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان، برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان، شب گذشته (چهارشنبه اول آذر) برگزار شد و با نظر هیئت داوران، نمایش صحنه‌ای «میردوست دلارته» به بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر مناطق فجر راه‌ یافت.

|

نظرات کاربران