در حال بارگذاری ...
پوستر نمایش «ماراساد» رونمایی شد

رضوانی: برای ایجاد حس سادیسم از تکنیک فتومونتاژ استفاده کردم

پوستر نمایش «ماراساد» برگرفته از نمایشنامه «پیتر وایس» به قلم عرفان ناظر با طراحى سعید رضوانى در آستانه اجرا عمومی این نمایش رونمایى شد.

به گزارش ایران تئاتر، سعید رضوانى مدیر هنرى استودیو وهمن و طراح پوستر نمایش «ماراساد» درباره این پوستر گفت: پوستر تصویری از پشت خونینِ ژان پل مارا، سیمایِ برجسته انقلاب فرانسه است که از بیماری پوستی رنج می‌برد، بدن مارا تمثیلی از فرانسه است که از درون در حال متلاشی شدن است و شاید این زخم‌ها نشانی از خون‌های ریخته شده است و رنج‌هایی که یک کشور متحمل می‌شود برای آنکه آرمان‌هایش به حقیقت بپیوندند. عنوان نمایش بر روی پشتش زخم شده و حسی سادیسمی به مخاطب القا می‌کند.

او در ادامه در خصوص تکنیک طراحى پوستر این اثر نیز اذعان داشت: در طراحى این اثر از تکنیک فتومونتاژ و از تصاویر واقعی برای ایجاد حس سادیسم استفاده شده است.

مهران امام‌بخش، امین طباطبایی، بهنام دارابی، مهتاب جواربچی، فطیما یثربی، حمید حبیبی‌فر، پوریا سلطان‌زاده، غزل صفر خانلو، سمانه زارعی، علیرضا عبدالکریمی، فرزاد جعفریه، مهدی واعظ علایی، سینا افخمی، فاطمه وفایی، مرتضی یوسفی، علی مومیایی، بهزاد پارسا و فاطمه صوفیانی بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه این اثر آمده: در تیمارستانی به نام شارنتون تصمیم گرفته می‌شود نمایشی درباره زندگی و مرگ یکی از شخصیت‌های مهم انقلاب فرانسه به نام ژان پل مارا اجرا شود. این نمایش توسط مارکی دو ساد هدایت و کارگردانی شده و بیماران این تیمارستان آن نمایش را اجرا می‌کنند.

گفتنی است، این اثر نمایشی برنده تندیس بهترین بازیگر مرد و کاندیداى تندیس بهترین بازیگر مرد، بهترین کارگردانى و بهترین موسیقى مسابقه تئاتر ایران سی‌وششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شده است.

نمایش «ماراساد» با مشارکت بنیاد فرهنگى هنرى رودکى هر روز ساعت ١٩:٣٠ در تالار حافظ روى صحنه مى‌رود.




نظرات کاربران