در حال بارگذاری ...

کوروش نریمانی با «ارباب پونتیلا و برده‌اش ماتی» در تئاترشهر

کورش نریمانی گفته قصد دارد در سال ۹۷ نمایش «ارباب پونتیلا و برده‌اش ماتی» را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببرد؛ اثری که دارای تعداد بازیگر بالا و تولیدی پرحجم است.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از مهر، کوروش نریمانی نمایشنامه‌نویس و کارگردان شناخته شده تئاتر ایران درباره برنامه‌ریزی خود در زمینه کارگردانی تئاتر و به صحنه بردن نمایشی جدید گفته: در حال حاضر مشغول بازنویسی و دراماتورژی نمایشنامه «ارباب پونتیلا و برده‌اش ماتی» اثر برتولت برشت هستم و قصد دارم این نمایشنامه را به شکل امروزی تر روی صحنه ببرم.

او درباره مکان اجرای نمایش خود نیز اظهار کرده: این نمایش را سال ۹۷ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه خواهم برد. پیش از این قرار بود که فروردین ۹۷ «ارباب پونتیلا و برده‌اش ماتی» را اجرا کنم ولی به دلیل مشغول بودن بازیگران مدنظر و همچنین تولید پرحجم این نمایش که نیاز به مدت زمان تمرین مناسبی دارد، زمان اجرا تغییر پیدا کرد.

نریمانی درباره موضوع این نمایشنامه توضیح داد: «ارباب پونتیلا و برده‌اش ماتی» به نقد نظام فئودالی می‌پردازد و ماجرای اربابی است که تعدادی رعیت دارد. او یک مشخصه عجیب دارد، یعنی در زمان خوشگذرانی به شدت مهربان شده و از ویژگی‌های اربابی خود تهی می‌شود و با رعیت‌هایش مهربان است اما در حالت طبیعی تبدیل به اربابی بداخلاق، سختگیر و گاهی ظالم می‌شود.

کارگردان نمایش‌هایی «شب‌های آوینیون» و «والس مرده شوران» درباره روند کارگاه «کمدی خلاق» نیز که در تئاتر مستقل تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: این کارگاه همچنان برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم تا در بهار سال ۹۷ خروجی این کارگاه را در تئاتر مستقل تهران روی صحنه ببریم.

او در پایان صحبت‌هایش تأکید کرد: خروجی این کارگاه قطعا یک کار نخواهد بود و شاید چند اپیزود از نمایشنامه‌های مختلف و یا برداشت‌هایی از داستان‌های چخوف را اجرا کنیم.




نظرات کاربران