در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های دولتی

نمایش های تازه بعد از جشنواره فجر

ایران تئاتر: بعد از پایان سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر و فیلم فجر نمایش های تازه ای در سالن ها آغاز به کار کرده اند. در متن پیش رو نمایش هایی که در هفته آخر بهمن ماه میهمان سالن های دولتی هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش های جدیدی بعد از دو جشنواره تئاتر و فیلم فجر در سالن ها به صحنه می رونددر هفته پیش رو نمایش های تازه ای همچون «فتوحات گلشیری»، «در مه بخوان» و «زندانی خیابان دوم» میزبان مخاطبان شده اند. در متن پیش رو می خواهیم نمایش هایی را که در هفته آخر بهمن ماه میهمان سالن های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی کنیم.

تئاترشهر و 4 نمایش جدید

نمایش «فتوحات گلشیری» نوشته مجتبی کریمی و به کارگردانی یوسف باپیری از 25 بهمن ماه ساعت 20 اجراهای خود را در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر آغاز می کند. در این نمایش که 60 دقیقه و کولاژی از جهان داستان‌های کوتاه هوشنگ گلشیری است؛ عباس جمالی، بهار کاتوزی، فرزانه میدانی و مریم نورمحمدی ایفای نقش می کند. علاقه مندان برای تماشای این نمایش می توانند بلیط آن را به مبلغ 30000 تومان خریداری کنند.

 

نمایش «باغ وحش شیشه ای» نوشته تنسی ویلیامز به کارگردانی ندا هنگامی از 18 بهمن ساعت 18:30 اجراهای خود را در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر آغاز کرده است. در این نمایش که 90 دقیقه و کاری از گروه تئاتر یرما است؛ زهرا ایران نژاد، امیرحسین برادران، امیر تک فلاح، مهدی حیدرخان، سپهر حیدری نژاد، مهدی دربند حقیقت، غزل درسازان، امیرحسین صالحی، سحر طالب نژاد، امیرسجاد طبسی، سینا کتانی و نیما میرزاحسین ایفای نقش می کنند. بهای بلیط این نمایش 25000 تومان تعیین شده است.

 

نمایش «کارد، ترنج، زلیخا» به نویسندگی ملیحه مرادی جعفری و کارگردانی احمد ایرانی خواه از 17 بهمن ساعت 19:30 اجراهای خود را در سالن سایه مجموعه تئاترشهر آغاز کرده است. در خلاصه این نمایش آمده: هادان پزشک مسیحی است که همراه سپاه عمر سعد، وارد کربلا شده و دور از هیاهوی جنگ به مداوای مجروحان می پردازد. دراین حین با مردی زخمی به نام مهند روبرو می شود که از یاران امام حسین(ع) است که میدان جنگ را ترک کرده و گریخته است. در این نمایش 100 دقیقه ای؛ هدی نوری زاده، میثم جهانگیری، امین اکبری نسب و علی آسترکی ایفای نقش می کنند. بهای بلیط این نمایش 25000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «اهالی هوا» به نویسندگی و کارگردانی دیانا فتحی اجراهای خود را از 15 بهمن ساعت 19 در پلاتو مجموعه تئاتر شهر شروع کرده است. در این نمایش که مونولوگی عاشقانه با تم رواشناسانه با سه شخصیت ( دو زن و یک مرد ) است؛ یاسمن ادیبی، روزبه حصاری و سوگل خلیق ایفای نقش می کنند. بلیط این نمایش 45 دقیقه ای 15000 تومان تعیین شده است.

 

پارسایی و ستارگانش در وحدت!

نمایش «الیور توئیست» نمایش تازه حسین پارسائی بوده که از چهارشنبه اول آذر ماه تا کنون میزبان مخاطبان در تالار وحدت شده است. این نمایش با بازی امیرکاوه آهنین‌جان، مهناز افشار، آتیلا پسیانی، ستاره پسیانی، سعید چنگیزیان، هوتن شکیبا، داریوش موفق، نوید محمدزاده و همراهی بیش از ۱۰۰ بازیگر و هنرجوی نوجوان هرشب ساعت 18 به مدت دو ساعت برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیت این اثر بر اساس مکان صندلی مورد نظر از 40 تا 95 هزار تومان تعیین شده است.

 

سنگلج و یک نمایش

نمایش «در مه بخوان» نوشته اکبر رادی و به کارگردانی مسعود طیبی از 19 بهمن ساعت 20 در تماشاخانه سنگلج به صحنه می رود. این نمایش نمادی از برخوردها و کشمکش های انسان های متفاوت با دیدگاه ها و اندیشه های مغایر است که بنا به جبر زندگی در یک مکان جمع شده و زندگی می کنند. این نمایش برشی از زندگی ۶ معلم از مناطق مختلف کشور است که برای یک دوره ۵ ساله خدمت به روستایی دور افتاده در شمال کشور رفته و در خانه معلم ساکن هستند. در این نمایش 120 دقیقه ای محمدرضا آزادفرد، رضا بهرامی، بهروز پناهنده، کهبد تاراج، سهیل ساعی، الهه شه پرست، محمد صادقی، امیر عدل پرور، علیرضا قیدری و بهروز کاظمی ایفای نقش می کنند. بلیط این نمایش 20000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

تالار هنر؛ جایی که کودکان با تئاتر آشنا می شوند

نمایش «پرنسس و دزد دریایی» نوشته دی ام لارسون و به کارگردانی لیدا وعیدی از 15 بهمن ساعت 17:30 در تالار هنر ویژه کودکان اجرا می شود. در این نمایش 60 دقیقه ای میلاد رمضانی ورجاوند، مریم رادپور، سید علیرضا دری، کیا شقاقی، لیدا وعیدی، سیما رحمانی، احسان مجیدی و مانلی دری ایفای نقش می کنند. «پرنسس و دزد دریایی» داستان یک پرنسس و یک دزد دریایی است که یکی در خشکی و دیگری در دریا زندگی می‌کنند. آنها از شرایط فعلی زندگی خود خسته شده‌اند و دوست دارند در موقعیت‌های دیگر قرار گیرند تا اینکه اتفاقی با یکدیگر ملاقات می‌کنند و تصمیم می‌گیرند جایشان را با هم عوض کنند و پس از آن قصه با اتفاقات جالب و دیدنی دنبال می‌شود.این نمایش در طراحی صحنه خود از تکنیک ویدیو مپینگ یا فرش تصویری استفاده کرده است تا علاوه بر زیبایی بصری، برای تماشاگران لوکیشن‌های نمایش را ملموس و قابل درک سازد. این شیوه فضایی فانتزی برای کودکان فراهم می‌کند. بلیط این نمایش 18000 تومان تعیین شده است.

 

نمایش «درایبون(پوست و استخوان)» نوشته دوفیلد و به کارگردانی ژاکلین آواره هر روز یکشنبه 15 بهمن‌ماه جاری، هر روز به جز شنبه‌ها ساعت 19 در تالار هنر به روی صحنه می‌رود. این نمایش، داستان جنگل سر سبز و قشنگی است که حیوانات زیادی در آن زندگی می‌کنند. ببر مغرور خود را سلطان جنگل می‌داند و به همین دلیل قانونی وضع کرده که طبق این قانون ورود هرگونه الاغ، خرگوش و گوسفندی به این جنگل ممنوع است ولی الاغ قصه وارد جنگل می‌شود و این قانون را از میان برمی‌دارد. ژاکلین آواره، مهسا ایرانیان، محمدعلی پویا و مجیدعلم بیگی بازیگران این نمایش هستند. نقش‌آفرینان گروه حرکت آلترناتیو در این نمایش نیز عبارتند از: کیانا صرفی، آیدا لطفیان، سولماز نیازی، نهال سرخابی، ریحانه عسگری، نازنین مهرین فر، نرگس قوجایی، آیدا سرلک، حنانه علیزاده، سارا شاه میرزایی، نونا هوشیار، مریم صفری، پریسا حاج میرزا بیگی، مژده مسکنی، روشا دزفولین کرمانشاهی، غزل فرمحمدی، نگار اسداللهی، پانیذ بهبودی، ستایش خسروی، بهار مهردادفر، مارال زعفرانی، صبا صدیق زاده و سپیده عابد زندیه. بلیط این نمایش 55 دقیقه ای که ویژه کودک و نوجوان است 18000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

خانه نمایش اداره تئاتر و نمایش با یاد نقی سیف جمالی

نمایش «خرده جنایت های زن و شوهری» نوشته اریک امانوئل اشمیت و به کارگردانی رضا رمضانی از 18 بهمن ساعت 18 در خانه نمایش اداره تئاتر به صحنه می رود. در خلاصه داستان این نمایش آمده: مرد بر اثر حادثه ای مرموز دچار فراموشی شده. زن او را به خانه آورده و سعی می‌کند گذشته را بازسازی کند تا هویت مرد باز گردد. اما در این میان حقایقی هولناک آشکار می‌شود. در این نمایش 60 دقیقه ای تبسم هاشمی حائری و رضا رمضانی ایفای نقش می کنند. بلیط این نمایش 18000 تومان تعیین شده است.

 

نمایش «زندانی خیابان نواب» به نویسندگی و کارگردانی هوشمند هنرکار از 18 بهمن ساعت 19:45 در خانه نمایش اداره تئاتر به صحنه می رود. در خلاصه این نمایش 85 دقیقه ای که برداشتی آزاد از «زندانی خیابان دوم» نوشته نیل سایمون، ترجمه شهرام زرگر و به یاد نقی سیف جمالی اجرا می شود؛ آمده است: موقعیت زن و شوهری گرفتار در موقعیت رکود و بحران اقتصادی. در این نمایش که بهای بلیط آن 20000 تومان در نظر گرفته شده؛ مهدی وثوقی، آزیتا نوری‌وفا و ناصر شیرمحمدی ایفای نقش می کنند.

 

در حافظ نمایشی از بنیاد رودکی اجرا می شود

نمایش «ماراساد» نوشته پیتر وایس و به کارگردانی ایمان اسکندری تا 30 بهمن ساعت 19:30 به مدت 105 دقیقه در تالار حافظ به صحنه می رود. در این نمایش مهران امام بخش، امین طباطبایی، بهنام دارابی، مهتاب جواربچی، فطیما یثربی، حمید حبیبی فر، پوریا سلطان زاده، غزل صفر خانلو، سمانه زارعی، علیرضا عبدالکریمی، فرزاد جعفریه، مهدی واعظ علایی، سینا افخمی، فاطمه وفایی، مرتضی یوسفی، علی مومیایی، بهزاد پارسا و فاطمه صوفیانی ایفای نقش می کنند. بلیط این نمایش که با مشارکت بنیاد فرهنگی و هنری رودکی تولید شده؛ 35000 تومان تعیین شده است.

 

ایرانشهر میزبان دو نمایش برگزیده جشنواره تئاتر فجر

نمایش «زندانی خیابان دوم» نوشته نیل سایمون و به کارگردانی مه لقا باقری از 13 بهمن ساعت 20:30 به مدت 90 دقیقه در سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر به صحنه می رود. در این نمایش مه لقا باقرى، عباس جمشیدى، جواد عزتى، امیر کاظمى و رویا میر علمى ایفای نقش می کنند. بهای بلیط این نمایش برای علاقه مندان 30000 و 35000 و 40000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «فهرست مردگان» نوشته رضا ثروتی، امیر احمد قزوینی و پیمان قدیمى و به کارگردانی رضا ثروتی از 19 بهمن ساعت 20:30 به مدت 150 دقیقه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر به صحنه می رود. در خلاصه داستان نمایش که برداشتی آزاد از نمایشنامه «فهرست» اثر تادئوچ رژه ویچ است آمده: «فهرست» روایت رهبر ارکستری است که درصدد ساخت قطعه ای برای مردگان است؛ قطعه ای که او را به انزوا می کشاند و با مردگانش مواجه می کند. بلیط این نمایش 35000 و 40000 تومان می باشد.

 

نمایش «شلتر» نوشته ساناز بیان و به کارگردانی امین میری از 18 بهمن ساعت 17:30 به مدت 90 دقیقه در سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر به صحنه می رود. در این نمایش که درباره زنان کارتن خواب است؛ الناز اسمعیل زادگان، بهار اعتماد، سارا بانکی، بهنوش پات، ساناز پوردشتی، ستاره جباری، خدیجه حسانی، ساجده حمیدی، سرور خسروانی، نیلوفر دربندی، مرضیه زهری، امید سلیمی، آنالی شکوری، پریا قانع، مهدیه کوهستانی و نارین یحیی پور ایفای نقش می کنند. بلیط این نمایش 25000 تومان تعیین شده است.  

 

نمایش «پیانیستولوژی» نوشته سهند خیرآبادی و به کارگردانی محمد نیازی از 25 بهمن ساعت 18 به مدت 90 دقیقه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر به صحنه می رود. در خلاصه داستان نمایش آمده: پیانیستولوژی روایت‌گر یک دگرگونی تاریخی است. طبق تاریخ، قرون وسطی پس از فروپاشی، جای خود را به یک جنبش فکری به نام «رنسانس» می‌دهد. جنبشی که عقل، حاکم مطلق آن بود. «باخه»، راهبه‌ی بزرگ کلیسا و مسوول تفتیش عقاید، به صورت مخفیانه در حال تدوین نقشه‌ای است که قرون وسطی را به همین مسیر بیاندازد. در طرفی دیگر، «ایوان» و «یوهان»، دو پیانیست چیره‌دست، می‌خواهند کاری کنند که حکومت پس از قرون وسطی، به دست هنرمندان بیافتد. در این میان، زنی محسور در آینه نیز وجود دارد. «ماریا» زنی که برای‌اش هیچ چیز مهم‌تر از تداوم حکومت کلیسای ناب نیست. «پیانیستولوژی»؛ جدال آهنگین این فرامین فکری است. در این نمایش مهسا غفوریان، مهدی ضیاءچمنی، مجتبی شفیعی، میلاد قنبری، میترا عسکری، پویا غازی و رضا رجب‌زاده ایفای نقش می کنند و بلیط آن 35000 تومان می باشد.

 

دو نمایش در خانه هنرمندان

نمایش «هجده» نوشته محسن عظیمی و به کارگردانی مسعود ترابی از 11 بهمن ساعت 20:30 به مدت 75 دقیقه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می رود. در این نمایش آتش تقی پور، علیرضا حنیفی، مهری آل اقا، نیلوفر جواد پور، سعید سالمی، هدی آهنگر، شیما اسدی، حسین میلانی، علی پیله ور، مونارضایی، میثم محب الهی، سید امیرحسینی و ژیار محمد زاده ایفای نقش می کنند و بلیط آن 20000 تومان می باشد.

 

نمایش «ریچارد سوم» به نویسندگی و کارگردانی الهام صحت از 11 بهمن ساعت 18:30 به مدت 45 دقیقه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می رود. در خلاصه داستان این نمایش آمده: ریچارد سوم مردی بدقیافه، گوژپشت، حیله‌گر و خشن و برادر پادشاه وقت از دودمان پلانتاجنت است که با خود عهد کرده به هر قیمتی شده صاحب تاج و تخت شود. او برای رسیدن به تاج و تخت،همه ی کسانی که خواهان پادشاهی بودند حتی برادرزاده‌های خود را که ملقب به «شاهزاده‌های برج »بودند به قتل می‌رساند. در این نمایش کیانوش جواد اسلامی، علی امیر خلیلی، صادق ملکی، پدرام عزیزی، غزاله جهان بین، هدیه موسوی، احسان امیدی، آرین حیدری و سارا مرادی به ایفای نقش می پردازند. بلیط این نمایش 20000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

پهلوانی در حوزه هنری

نمایش «پهلوان» به نویسندگی و کارگردانی اعظم بروجردی از 16 بهمن ساعت 18 به مدت 70 دقیقه در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می رود. در خلاصه این نمایش آمده: نمایش پهلوان قصه سه ناپهلوان است که برای به دست آوردن بازو بند پهلوانی جهان پهلوان ها را یکی بعد از دیگری می کشند اما تا می خواهند بازو بند را از دستش باز کنند بانویی از راه می رسد وبازوبند را باز می کند ومی رود. آنها تصمیم می گیرند به هر ترفندی هست خاتون را پیدا کنند و بکشند وبازو بند را پس بگیرند. در این نمایش  آرزو افشار، منوچهر علیپور، بهار ارجمند، انوش معظمی، فریبا آهنگ، فرشته محمدی، بابک تن، محمدحسین، یکتاعربانی، نوش آفرین کیهان، سعیده جمشیدی، وحیده نظری، بهناز نجفی، صباعشقی، مجتبی علیزاده، سعیدمرآتی، امین مؤذن، محمدجواد سخنور، بهزاد رحمتی و پارمیدا افشار ایفای نقش می کنند و بلیط آن 20000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

سالن کوچک تالار محراب؛ میزبان دو نمایش

نمایش «کرنیتز» که بر اساس نمایشنامه «گمشده در یانکرز» نیل سایمون است؛ به کارگردانی امیرحسین قنواتی از 20 بهمن ساعت 18 به مدت 80 دقیقه در سالن کوچک تالار محراب به صحنه می رود. در خلاصه این نمایش آمده: جی کرنیتز و آرتی کرنیتز به دلیل مشکلات مالی و کاری پدر خود مجبور به زندگی کردن با مادر بزرگ خود می‌شوند و . . .در «کرنیتز» عرفان خسروی، محمدحسین اسدی، محسن صادقی اصفهانی، مریم حیدری مقتدر، نیوشا رحمانیان، ایمان خاکباز، کیمیا حسینی/ جیران اجلالی ایفای نقش می کنند و بلیط آن 20000 تومان تعیین شده است.

 

نمایش «پدرانه» نوشته آرش عباسی و به کارگردانی علی علیزاده از 20 بهمن ساعت 19:45 به مدت 60 دقیقه در سالن کوچک تالار محراب به صحنه می رود. در این نمایش که در رابطه با تقابل و کشمکش های دو نسل است؛  مهدیه زندیه، فاطمه جعفرزاده، میترا ثاراللهی، علی علیزاده و بهروز مهرعلیان ایفای نقش می کنند و بلیط آن 15000 تومان می باشد.

 

مولوی؛ کم کارتر از همیشه

نمایش «آنام» نوشته علی اصغری و به کارگردانی بهروز پناهنده از 15 بهمن ساعت 18 به مدت 60 دقیقه در سالن کوچک تالار مولوی به صحنه می رود. در خلاصه این نمایش آمده: پسری  در حال مهیا کردن مقدمات عروسی می‌باشد که با خبرى عجیب روبرو مى‌شود و... بلیط این نمایش که بهروز پناهنده در آن ایفای نقش هم می کند؛ 25000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «درنیومده» به نویسندگی و کارگردانی سعید زارعی از 12 بهمن ساعت 18:45 به مدت 60 دقیقه در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه می رود. در این نمایش امین اسفندیار، آوا تدین، جواد قاسملو، اسماعیل گرجى و میثم نوروزى ایفای نقش می کنند و بلیط آن 25000 می باشد.

 

میرمهنای کهوری نژاد در سرو

نمایش «میرمهنا» به نویسندگی و کارگردانی سیروس کهوری نژاد از 12 بهمن ساعت 19:15 به مدت 75 دقیقه در تماشاخانه سرو به صحنه می رود. در خلاصه نمایش آمده: داستان این نمایش تاریخی درباره شخصیت‌های مهم تاریخ معاصر جنوب کشور و دو شخصیت امام قلی خان و میر مهنای بندر ریگی است. میر مهنا در حدود ۱۰۰ سال قبل در جنوب می‌زیست و جزو سردارانی بوده که در بوشهر حضور داشته است و علیه اشغالگران قیام و رشادت‌های زیادی انجام داده است. در «میرمهنا» حمید ابراهیمی، جلیل فرجاد، حدیثه تهرانی، محمد رضا‍‍ پشنگیان، تیما پور رحمانی، پانته آ کیقبادی، داوود سلیمانی، رامین مسیبی، آرش ابراهیم زاده، محمد رضا موهبتی، حسین ابراهیمی، شکوفه حیدریان، ملیکا مشعل، سمیرامیس قاصدی، محمد کهوری نژاد، حسن رونده، مهلا دریایی، خاطره خوشدل، طهورا زهدی، ثمین بیطرف، دنیا سلیمانی، سپیده غلامی، امیر حسین شیرازیان، حسین حیدری، مظفر امیر عالی، رامبد مفخمی پور و یاسین حسینی ایفای نقش می کنند. بلیط این نمایش 15000 و 30000 تعیین شده است.

 

پردیس تئاتر تهران؛ فقط دو نمایش

نمایش «بندانگشتی» به نویسندگی و کارگردانی پویا شش پری از اول بهمن ساعت 18 به مدت 50 دقیقه ویژه کودکان در پردیس تئاتر تهران به صحنه می رود. بلیط این نمایش 15000 تومان می باشد.

 

نمایش «کابوس تلخ آدم(مجازی)» به نویسندگی حامد غنی و سید مرتضی قوام الدینی و به کارگردانی حامد غنی از 10 دی ساعت 20 به مدت 60 دقیقه در پردیس تئاتر تهران به صحنه می رود. در این نمایش مهدی امینی خواه، امید زندگانی، وحید شیخ زاده، پونه عبیسی، فاطمه محبوب و  پیمان زکی پور ایفای نقش می کنند و بلیط آن 30000 تومان تعیین شده است.

 

 

 

 

 

 




نظرات کاربران