در حال بارگذاری ...
نمایشنامه نویس و فیلمنامه نویس کودکان پرکشید؛

معصومه جمهوری آسمانی شد

معصومه جمهوری نمایشنامه نویس و فیلمنامه نویس کودکان بعد از سالها مبارزه با سرطان روز گذشته ۲۵ بهمن آسمانی شد ودر زادگاهش همدان بخاک سپرده شد .

به گزارش ایران تئاتر او که در ۲۰ شهریور ۵۸ بدنیا آمد فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی  و نویسنده نمایشنامه هایی همچون : عشق گمشده ، زاغی ، مهربانترین همسایه ، ام رضا ، داروخانه دکتر ایلیا ، امیر ارسلان رنگ خیال و... بود . از فیلمنامه های او می توان به تقاطع ، صبحانه دیگر ، مزرعه طالایی ، دوستی عروسکها ، ماهی ها پرنده می شوند و... اشاره کرد .
 جمهموری همراه با تیم فیلم نامه نویسان "  کمپانی سیمرغ  " در نگارش بیش از دو هزار دقیقه انیمیشن برای صدا وسیما همکاری داشت و عضو تیم فیلمنامه نویسان مجموعه های : کیکو ومیکو ، بچه تابستان ، تی تی ، پوتین های بالدار ، حالا می گی چکار کنه ، تام تام و..... بود . در حالی که در چند ماه اخیر بدلیل پرتو درمانی و مداوای سرطان متاسفانه بینایی اش را ازدست داده بود اما همچنان پر تلاش می نوشت ، هشت قسمت از مجموعه انیمیشن آدم برفی که در حال حاضر در شبکه استانی همدان تولید می شود از نوشته های جمهوری است .
او که جوایز مختلفی از جمله جایزه نمایشنامه نویسی رضوی را برای نگارش نمایشنامه مهربانترین همسایه دریافت کرده بود در زمانی که با  سرطان مبارزه می کرد با تیم حرفه ای انیمشن کوتاه : طعم نارگیل را کارگردانی کرد . فیلمی که فرصت اکران و حضورش در جشنواره ها در زمان زنده بودنش مهیا نشد .
معصومه جمهوری از سال 78 تا 80 عکاس و خبرنگار خبرگزاری ایسنا بود وپس از آن نیز با رسانه های مختلف همکاری داشت . مدتی نیز به عنوان مدرس در انجمن سینمای جوانان فعالیت داشت .   
معصومه جمهوری یکی از فعالترین نویسندگان کمپانی سیمرغ بود اما اجل مهلتش نداد تا حاصل سالها تلاشش را در جشنواره بین المللی جیگی جیگی بیند . کمپانی سیمرغ در راستای برند سازی شخصیت جیگی جیگی بعد از برگزاری جشنواره بین المللی هنرهای نمایشی قصد دارد مجموعه عروسکی را با حضور این شخصیت مردمی تولید نماید که یکی از نویسندگان اصلی این مجموعه معصومه جمهوری بود . روحش شاد

 




نظرات کاربران