در حال بارگذاری ...
نابغه ى موسیقى بر صحنه تئاتر

جواد مولانیا «آمادئوس» را به روى صحنه مى برد

جواد مولانیا نمایش «آمادئوس» نوشته پیتر شفر را سال آتى به روى صحنه مى برد .

به گزارش ایران تئاتر نمایش موزیکال  آمادئوس  به نویسندگى پیتر شفر با طراحى و کارگردانى جواد مولانیا و به صورت چهار زبانه فروردین و اردیبهشت به روى صحنه مى رود.
«پیتر شفر»، نمایش‌نامه‌نویس انگلیسی، خالق نمایش‌نامه‌های زیادی است که برنده جوایز مختلف، و برخی از آنها مبدل به فیلم شده‌اند؛ نمایش‌نامه آمادئوس، جوایز اونینگ استاندارد و منتقدان لندن را به خود اختصاص داد ، همچنین این اثر برنده جایزه تونى ١٩٨١ شده است .
این نمایش‌نامه، داستان ده سال از زندگی «ولفگانگ آمادئوس موزارت» و آهنگساز دربار «آنتونیو سالی یری» را روایت می‌کند که در حسد غرق می‌شود.
موزارت، ستاره ‌تابناک جهان موسیقی، همه هستی خود را در دنیای موسیقی خلاصه کرد و آثار فاخری از خود برجاى گذاشت. او با همه شهرتش، که زبانزد خاص و عام بود، نتوانست مقامی مناسب احوال خود، با دستمزد کافی در دربار شاهی به دست آورد. او بی‌سیاست و ساده سخن می‌گفت و بی‌مهابا می‌خندید و کم‌تر می‌توانست دوست و همدلی برای خود بیابد و رفته‌رفته به مردی با شخصیتی پیچیده بدل شد. تنها «جوزف هایدن» موسیقی‌دان بود که او را ستایش می‌کرد. او قصد داشت خود را در مقام انسانی مستقل مطرح نماید، اما در میان دسته‌بندی‌ها، دسیسه‌ها، و حسادت‌های مردان کم‌مایه آن روز دربار قرار گرفت و ماجراهایی برایش رخ داد.
حضور تیفن دالمس بازیگر فرانسوى  در این نمایش قطعی شده است این بازیگر پیشتر در اسکاتلند چندین اجراى بین المللى داشته که مى توان به نمایش هاى  همه یا هیچ عید نوئل  ،  با توپ قرمز اشاره کرد ، دیگر بازیگران متعاقبا اعلام مى گردد .
نمایش موزیکال  آمادئوس  به نویسندگى پیتر شفر با طراحى و کارگردانى جواد مولانیا و به صورت چهار زبانه فروردین و اردیبهشت به روى صحنه مى رود ، مایکل لانگرست نیز این اثر را همزمان در تئاتر  نشنال  شهر لندن با بازى آدام گیلن و لوسیان ساماتى  به روى صحنه خواهد برد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران