در حال بارگذاری ...
در تالار مرکزی شهر قم

مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران به تماشای نمایش «حنانه» نشست

ارمغان بهداروند مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران به تماشای نمایش «حنانه» به کارگردانی سید جواد طاهری در تالار شهر قم نشست.

به گزارش ایران تئاتر ارمغان بهداروند مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران به تماشای نمایش «حنانه» که از تولیدات تئاتر دینی استان قم می باشد نشست. این نمایش که به کارگردانی سید جواد طاهری در تالار شهر قم به اجرا رفته است از آثار بازتولیدی است که به بازنمایی شخصیت ارزشمند حضرت فاطمه (س) و پاره هایی از تاریخ اسلام پرداخته است.
مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران پس از تماشای این نمایش و در دیدار با عوامل آن با ابراز خرسندی از تداوم تولید آثار دینی و استقبال هنرمندان از بازآفرینی از الگوهای معرفتی و شخصیت های مذهبی، تلاش در این حوزه را متبرک اما خطیر دانست. شناخت دقیق زوایای انسانی و فراانسانی الگوهای دینی، بهره مندی از متون کیفی و فرهیختگی در تولید و اجرای این گونه آثار را از مهمترین ضرورت های این حوزه دانست. بهداروند با اشاره به توانش فرهنگی مذهبی تمرکز یافته در شهرستان قم و دسترسی به منابع مدوّن تاریخ اسلام و تعدد موسسات، مجامع و مراکز فرهنگی مذهبی که در این حوزه ماموریت دارند، حمایت از ترویج تئاتر در راستای بهره مندی از ظرفیت های آن در بازتعریف الگوهای اسلامی و پاسخگویی به پرسش ها و تشکیک های ممکن را خواستار شد.
مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی با اشاره به اهمیت کانون تئاتر دینی در ساختار اداره کل هنرهای نمایشی و اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری جشنوار های معتبری هم چون جشنواره بین المللی آیینی سنتی، جشنواره صاحبدلان و همایش های تئاتر دینی در استان ها، از حمایت مالی و معنوی اداره کل هنرهای نمایشی از تولید و اجرای عمومی این گونه ها نمایش خبر داد و اظهار امیدواری نمود با تولید آثار کیفی زمینه ی تبلیغ و استقبال مخاطبان به ویژه دانش آموزان و خانواده ها فراهم گردد.
در این دیدار نوبخت رییس انجمن هنرهای نمایشی استان قم، حجه الاسلام محمدمهدی بهداروند عضو شواری ارزشیابی و نظارت نیز حضور داشتند.
نمایش «حنانه» به نویسندگی و کارگردانی سید محمدجواد طاهری و میلاد اکبرنژاد با موضوع زندگی نامه حضرت زهرا (س)، خلافت امیرالمومنین علی (ع) و همچنین حضرت ام‌‌البنین (س) در شهر قم اجرا می‌شود. مجری این برنامه موسسه فرهنگی هنرهای نمایشی آرین است. علی فرحناک، سید محمد حسینی، زهرا محمدباقری، مهدی رکنی، سعید اکبرزاده، فرزانه خان محمدی و… از بازیگران این تئاتر هستند. تالار مرکزی شهر از 24 بهمن تا اول اسفند در دو سانس از ساعت 18.30 و 20 میزبان علاقمندان به هنر نمایش است و به گفته عوامل این نمایش در مجموع در این شب ها، 15 بار، نمایش حنانه برای مردم قم به روی صحنه می رود.




نظرات کاربران