در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست کارگروه هنری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) عنوان کرد

جشنواره‌‌هایی مانند جشنواره رضوی می‌توانند بسیار جریان‌ساز باشند

مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست کارگروه هنری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: با توجه به اینکه در این سال‌ها عرصه تولید و اجراهای آثار نمایشی نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده، برگزاری چنین جشنواره‌های موضوعی می‌توانند جریان‌ساز باشند.

به گزارش ایران تئاتر، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی روز گذشته در نشست کارگروه هنری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که با حضور سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، مدیرکل هنرهای تجسمی، مدیر دفتر موسیقی و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه در حوزه تئاتر سه جشنواره در حوزه جشنواره رضوی در استان‌ها برگزار می‌شود، که جشنواره تئاتر رضوی خراسان شمالی، جشنواره نمایش‌های آئینی در یاسوج و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی در هرمزگان از جمله آنهاست.

شفیعی ادامه داد: امسال هم بنا به ارزیابی صورت گرفته از استان کرمان جنوبی، قرار بر این شده تا با توجه به ظرفیت‌های این استان، جشنواره تئاتر خیابانی رضوی در کرمان برگزار شود.

مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان اینکه همه جشنواره‌های رضوی به همت مدیران کل و هنرمندان استان‌ها، همواره به نحوی آبرومندانه و درخور برگزار شده است، تصریح کرد: با این حال این انتظار وجود دارد که خروجی آثار جشنواره رضوی بیش از آنچه که موجود است، باشد. و در حوزه تئاتر باید بررسی کرد که چرا اجرای آثار تنها محدود به ایام برگزاری جشنواره می‌شود. به ویژه این سال‌ها که عرصه تولید و اجراهای آثار ما نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است، چنین جشنواره‌های موضوعی، بسیار می‌توانند جریان‌ساز باشند.




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گو با دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی

نمایشنامه، مهم‌ترین عنصر انتقال مفاهیم در تئاتر است
گفت‌و‌گو با دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی

نمایشنامه، مهم‌ترین عنصر انتقال مفاهیم در تئاتر است

مهدی سیم‌ریز، دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی، با اشاره به محتوامحور شدن این رویداد، نمایشنامه را مهم‌ترین عنصر انتقال مفاهیم در هنرهای نمایشی دانست که باد مورد توجه قرار بگیرد.

|

نظرات کاربران