در حال بارگذاری ...
همزمان با برپایی دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان

جشنواره تئاتر خیابانی با محوریت قرآن و عترت برگزار شد

همزمان با برپایی دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان، آثار جشنواره تئاتر خیابانی با محوریت قرآن و عترت در محل نمایشگاه اجرا شدند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از مهر،  حیدر رضایی یکی از داوران جشنواره نمایش‌های خیابانی خوزستان با محوریت قرآن و عترت، اظهار کرد: ۲۰ نمایش در مرحله اول برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کردند که پس از مرحله بازبینی، ۱۲ اثر به‌صورت رقابتی در جشنواره نمایش داده شدند.

او با اشاره به نمایش آثار در ۵روز ، افزود: آثار این جشنواره از کیفیت و کمیت بسیار خوبی برخوردار بوده‌اند.

رضایی با اشاره به گفته مقام معظم رهبری مبنی بر  تئاتر منبر است بلکه فراتر از آن  ، عنوان کرد: پیوند ناگسستنی بین فرهنگ و هنر وجود دارد.

او با اشاره به این رویداد ارزشمند خواستار تداوم و استمرار آن در سال‌های آتی شد.

محمد لارتی یکی دیگر از داوران جشنواره، تقارن اجرای نمایش‌های خیابانی با نمایشگاه کتاب را اتفاق میمون و مبارکی دانست و گفت: این تقارن به دلیل ارتباط تنگاتنگ فرهنگ و نمایش و بخصوص نمایش‌های دینی، می‌تواند نتایج خوبی به دنبال داشته باشد.

او گفت: نمایش‌های برگزارشده با موضوعات عاشورایی، ایثار و تعزیه فاطمی با استقبال خوب مردم مواجه شد. امیدوارم این‌گونه برنامه‌ها که منجر به شورونشاط فرهنگی  در بین اصحاب فرهنگ و مردم است، افزایش یابد.

این مدیر فعال هنری ادامه داد:خوزستان همواره دارای پتانسیل بسیار خوبی بوده و هنرمندان بزرگی را پرورش داده است.

عادل کروشاوی یکی دیگر از داوران جشنواره اظهار کرد: برگزاری این جشنواره در کنار نمایشگاه کتاب با استقبال خوب و کم‌نظیری روبه‌رو شده و مردم تا انتهای نمایش برای تماشای آن می‌ایستند.

او ابراز امیدواری کرد که از نمایش‌های خیابانی با موضوع قرآن و عترت حمایت‌های بیشتری برخوردار شود و در مناسبت‌های دیگری نیز اجرا شود.

این هنرمند خوزستانی با تقدیر از تلاش‌های معاونت قرآنی اداره کل ارشاد خوزستان و دبیر جشنواره در امر برگزاری این جشنواره ،لازمه توسعه فرهنگی استان را آموزش حرفه ایی عنوان کرد و هنرمندان را به تولید آثار نمایشی دینی فراخواند.

جشنواره تئاتر خیابانی قرآنی و تعزیه فاطمی خوزستان از ۲۵لغایت 30بهمن‌ماه به دبیری مصطفی بوعذار همزمان با نمایشگاه کتاب خوزستان در حال برگزاری است.

 

استقبال کم نظیر تماشاگران اهوازی از نمایش‌های خیابانی قرآنی

در پی برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی قرآنی و تعزیه فاطمی خوزستان طبق جدول اعلامی از سوی دبیرخانه نمایش‌های خیابانی یکی پس دیگری در فضای باز نمایشگاه بین‌المللی اهواز پذیرای علاقه‌مندان است.

در چهارمین روز برگزاری جشنواره نمایش‌های هشتاد میلیون ایرانی  از اهواز آیات نخوانده از شوش و نمایش ایثار از شادگان اجرا شدندکه با حجم زیادی از تماشاگران روبه‌رو شد.

حضور مسئولین و مدیران ادارات در کنار عموم خانواده‌ای اهوازی  نشاط را در فضای نمایشگاه ایجاد کرد.

جشنواره تئاتر خیابانی قرآنی و تعزیه فاطمی گرامیداشت هفته قرآن و عترت خوزستان با حضور شش گروه خیابانی و سه اثر تعزیه از ۲۵بهمن‌ماه به دبیری مصطفی بوعذار آغاز بکار کرد که کار قضاوت آثار نمایشی را محمد لارتی ،عادل کروشاوی وحیدر رضایی انجام می‌دهند.




نظرات کاربران