در حال بارگذاری ...
یک کارگردان خوزستانی:

هنرمندان وظیفه دارند پاسخگوی نیازهای فرهنگی جامعه باشند

مصطفی بوعذار کارگردان خوزستانی تئاتر گفت: مخاطبان همواره جویای چنین رویدادهایی هستند و کارها را دنبال می‌کند و هنرمندان وظیفه دارند با تولید آثار فاخر، دینی و خوب پاسخگوی نیازهای فرهنگی جامعه باشند.

به گزارش ایران تئاتر مصطفی بوعذار دبیر جشنواره ،با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی قرآنی و تعزیه فاطمی به مناسبت گرامیداشت هفته قرآن و عترت خوزستان اظهار کرد: این جشنواره با همت معاونت قرآنی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی خوزستان و همکاری برخی مدیران سایر دستگاه‌ها که دغدغه  کار فرهنگی را دارند، در محل نمایشگاه بین‌المللی دایمی اهواز در حال برگزاری است.

وی افزود: در بخش نمایش‌های خیابانی قرآنی از شهرستان‌های ایذه، شوش، اهواز، شادگان،خرمشهر و آبادان و همچنین در بخش تعزیه از گتوند، شوشتر و هویزه نیز کار داشتیم.

بوعذار با بیان این که فراخوان جشنواره از سوی دبیرخانه اعلام و بعد از ارسال آثار کار بررسی و داوری انجام شد اظهار کرد: پس از ارزیابی از سوی هیات داوران متشکل از غلام‌رضا غریب‌زاده، محمد نگراوی و عزیز زنگنه کار انتخاب آثار شکل گرفت که نمایش‌های خیابانی و تعزیه منتخب برای حضور در این جشنواره انتخاب شدند.

مدیر کانون تئاتر انقلاب ودفاع مقدس خوزستان گفت: نمایش‌ها با موضوع آموزه‌های دینی و مفاهیم قرآنی طراحی شده‌اند. در بخش تعزیه سه تعزیه فاطمی انتخاب شدند که یک کار از گتوند به کارگردانی محمود نارنج‌پور با عنوان «شعله‌های نفاق»، «بانوی مهر و ماه» به کارگردانی ساسان مددی از شوشتر و تعزیه به زبان عربی به کارگردانی سید صادق موسوی از هویزه در این چند شب از نمایشگاه برگزار شد.

این کارگردان خوزستانی با بیان این که کار داوری آثار توسط داوران برتر و شناخته شده کشور انجام شد بیان کرد: محمد لارتی مدیر فرهنگی و فعال و دبیر رویدادهای ملی تئاتر از تهران، حیدر رضایی از نخبگان تئاتر خیابانی کشور و عادل کروشاوی هنرمند شناخته شده تئاتر خیابانی کار قضاوت آثار را انجام دادند.

وی گفت: این کارها در معرض دید تماشاگران مورد قضاوت و داوری قرار دارد و نشاط تئاتری و هنری را در فضای نمایشگاه و برای عموم مخاطبان به وجود آورد. به ویژه کارهای تعزیه مورد استقبال بی‌نظیر مردم قرار گرفت.

 




مطالب مرتبط

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور، این رویداد را در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس دانست و ابراز امیدواری کرد مردم خوزستان علاوه بر میزبانی، از این بستر عظیم فرهنگی در زمینه مسائل اعتقادی و ...

|

نظرات کاربران