در حال بارگذاری ...
توسط انجمن علمی عروسکی دانشگاه هنر

اولین شماره نشریه «نمایش عروسکی »منتشر شد

شماره یک نشریه تخصصی دانشگاهی تئاتر عروسکی با نام «نمایش عروسکی » به سردبیری محمد حسین اثنی و صاحب امتیازی انجمن علمی عروسکی دانشگاه هنر منتشر شد.

به گزارش ایران تئاتر محمد حسین اثنی عشری در بخشی از سرمقاله اش درباره ضرورت نشر این مجله می نویسد : «بارها در میان اهالی تئاتر و مقدمه ی کتب و میان مطالب مجلات تئاتر سخن از اهمیت پژوهش در حوزه ی تئاتر به میان آمده... .
اما همچنان عدم وجود منابع کافی پژوهشی در حوزه ی تکنیک هایی که در گذر زمان به هر دلیلی به هنر تئاتر افزوده شده است کاملا احساس می شود؛ تکنیک هایی همچون کاربرد اشیاء، نقاشی متحرک و عروسک و غیره که نام تئاتر عروسکی بر آن نهاده اند.
شاید دغدغه ی این مسئله ی مهم در طول دوران کارم در هنر نمایش باعث شد تا در آغاز کارم به عنوان دبیر انجمن علمی نمایشی عروسکی دانشگاه هنر بر آن بشوم تا به همراهی هیئت علمی و دانشجویان دغدغه مند این رشته زمینه ای فراهم کنیم تا با ارائه نشریه ای مسیر پژوهش و آفرینش تالیفات با هدف ارتقاءکیفی دانش هنری که نام تئاتر عروسکی بر آن نهاده اند و ما نیز  با همان اسم می شناسیم ، در فضای آکادمیک این رشته را سهل الوصول کنیم؛ به لطف خدا و حضور همراهانم در این مسیر ، اولین شماره نشریه تئاتر عروسکی پس از گذراندن مسیری دشوار انتشار یافت.»
گفتنی است این نشریه  قرار است در کتابخانه تعداد زیادی از دانشگاه های هنر و همچنین کتابفروشی در دسترس  دانشجویان و کسانی که نیاز به شناخت بیشتر نسبت به این هنر دارند قرار گیرد.

صاحب امتیاز این نشریه انجمن علمی نمایش عروسکی دانشگاه هنر است و دیگر همکاران این شماره عبارتند از
فهیمه میرزا حسینی به عنوان مدیر مسئول ، محمد زارع بیدکی مدیر هنری ، مریم مس فروش گرافیست
زینب لک مشاور سردبیر ، دانیال اسماعیل زاده ویراستار
این شماره حاوی ترجمه ها و مقالاتی خواندنی از زهره بهروزی نیا ، سلما محسنی اردهالی ، غزل اسکندرنژاد ، عرفان خطیب زاده ، حجت زینالی ، الهام صادقی ، نیلوفر صمدی ، صدف مهدیان و نسترن باقری می باشد .




مطالب مرتبط

کارگردان‌های نمایش‌های بزرگ‌سال عروسکی از دغدغه‌های‌شان گفتند

نمایش بزرگ‌سال عروسکی، نمایشی حرفه‌ای با ابزار عروسک است
کارگردان‌های نمایش‌های بزرگ‌سال عروسکی از دغدغه‌های‌شان گفتند

نمایش بزرگ‌سال عروسکی، نمایشی حرفه‌ای با ابزار عروسک است

کارگردانان سه نمایش «مامان»، «دویست‌وهشتادمین شب سال» و «مَثلث» بر این باورند که نمایش بزرگ‌سال عروسکی، نمایشی حرفه‌ای با ابزار عروسک است که باید مثل دیگر آثار دیده شود و مورد ارزیابی قرار بگیرد.

|

«مامان» به صحنه بازمی‌گردد

«مامان» به صحنه بازمی‌گردد

نمایش عروسکی «مامان» به نویسندگی و کارگردانی الهام سلج محمودی دور دوم اجراهای خود را از 12 بهمن ماه در سالن تئاتر «هامون» آغاز می‌کند.

|

«ماهی کوچولو» به تالار هنر رسید

«ماهی کوچولو» به تالار هنر رسید

نمایش عروسکی «ماهی کوچولو» که اقتباسی از داستان «ماهی سیاه کوچولو» است، دی و بهمن 1402، در تالار هنر به صحنه خواهد رفت.

|

گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «مامان»

الهام سلج‌‎محمودی: نمایش عروسکی مختص به کودکان نیست
گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «مامان»

الهام سلج‌‎محمودی: نمایش عروسکی مختص به کودکان نیست

الهام سلج‌محمودی، نویسنده و کارگردان نمایش عروسکی «مامان» می‌گوید نمایش عروسکی دنیای نامحدودی دارد که تنها مختص به کودکان نیست و با کمک آن می‌توان مفاهیم عمیق را برای مخاطب بازگو کرد.

|

نظرات کاربران