در حال بارگذاری ...
مصطفی مختاباد:

«به آسمان نگاه کن» یک درام عبادی است

دهمین اجرای نمایش«به آسمان نگاه کن» نوشته و کار محمد مهدی خاتمی با حضور جمع زیادی از هنرمندان و استقبال خوب تماشاگران در خانه موزه استاد انتظامی به صحنه رفت.

به گزارش ایران تئاتر دکتر مصطفی مختاباد مدیر گروه هنر دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات این نمایش را یک درام عبادی بر شمرد و افزود: خوشحالم که امشب تجربه جدیدی از محمد مهدی خاتمی را شاهد بودم وبه اعتقاد من این اثر را می توان در مدار و دامنه درام عبادی تعریف کرد چرا که در این اثر روی عناصر خاصی تکیه شده و نمایشنامه نویس از واژه ها،استعاره ها،کلمات و تعابیر تفسیر گر و حامل حس عاطفی استفاده کرده که این ها نشانه های درام عبادی را در خود دارد.
مختاباد در ادامه افزود: خاتمی در مقام کارگردان نیز با بهره جستن از عناصر متنی و تفسیر و خلق آنها در جهان نشانه ای صحنه توانسته در طیف و شعاع عاطفی با مخاطب ارتباط خوبی برقرار سازد و با توجه به آثار قبلی خاتمی احساس می کنم یک نگاه ویژه و خاص در کارهایش وجود دارد که همان شاخصه های درام عبادی است که این مشی ثابت و انحصاری می توان  یک امتیاز ویژه و منحصر بفرد  تلقی گردد.  
مختاباد بازی های روان،طراحی صحنه خوب،موسیقی همسو با اجرا و کارگردانی هدفمند را از شاخصه های" به آسمان نگاه کن" عنوان نمود و حرکت خاتمی را در مسیر  خلق یک اثر دینی ارتباط گر و موفق  ستود.
در نمایش "به آسمان نگاه کن" که از ۱۹ بهمن ماه در خانه موزه استاد انتطامی به صحنه رفته محسن افشار،نسرین نکیسا،غلامرضا عارف نژاد،سودابه جعفر زاد، مجید معافی،امیر افشار،امینا خاتمی،داود آزاد ،نیلوفر سلیمان تاش بعنوان بازیگر ،رضا حسن زاده طراح صحنه،امیر حسین خاتمی مدیر صحنه،مهدی حسنی آهنگساز،زهره بی خوش طراح لباس،هادی شیرازی روابط عمومی،مریم پسنده پور هماهنگی،سهیل قورچی منشی صحنه،امیر خدامی و بهاره صباحی عکاس حضور دارند.
در اجرای شب گذشته هنرمندانی همچون داود فتحعلی بیگی،اصغر همت،دکتر مصطفی مختاباد علیر ضا درویش نژاد،سیروس همتی،عبدالله اسکندری،امیر آتشانی ،حمید کرمی ،محمد سلیمان تاش در کنار دکتر سید محمد پژمان شهردار اسبق مشهد،حسین مسگرانی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و جواد رفاهی رئیس حوزه هنری مشهد حضور داشتند.

 




مطالب مرتبط

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

نظرات کاربران