در حال بارگذاری ...
در محل نمایشگاه بین المللی اهواز

تئاتر خیابانی قرآنی وتعزیه فاطمی برگزیدگان خود را شناخت

شامگاه روز گذشته در آئین اختتامیه هفته قرآن وعترت خوزستان که در نمایشگاه کتاب خوزستان با حضور مدیران ومسئولین فرهنگی برگزار شد و از برگزیدگان هنری تقدیر بعمل آمد.

به گزارش ایران تئاتر مصطفی بوعذار، دبیر بخش هنرهای نمایشی هفته قرآن و عترت خوزستان در گفت‌وگو با درگاه تئاتر خوزستان، با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت اظهار کرد: طی فراخوانی که اعلام شد شاهد تلاش گروه‌های نمایشی استان با رویکرد قرآنی بودیم. برای اولین بار در استان از این مجال استفاده کردیم و با همفکری هنرمندان عرصه تئاتر خیابانی، موضوع تعزیه فاطمی نیز در فراخوان هفته قرآن و عترت گنجانده شد. تاکنون اجراهای تئاتر با موضوع ایام فاطمیه به صورت پراکنده در استان انجام می‌شد و مجالی برای عرضه منسجم این اجراها وجود نداشت.
بوعذار با بیان اینکه حدود ۴۰ اثر نمایشی به دبیرخانه ارسال شد، اعلام کرد: آثار رسیده با مضمون سبک زندگی اسلامی، خانواده، ایثار و شهادت که به مفاهیم قرآنی تکیه دارند و موضوعات زیست محیطی، اهمیت آب در زندگی انسان، امر به معروف و نهی از منکر و همچنین سیره امامان بوده است.
مصطفی بوعذار دبیر جشنواره تئاتر خیابانی قرآنی وتعزیه فاطمی خوزستان با اشاره به استقبال عموم تماشاگران اهوازی ازاین رویداد ارزشمند اظهار داشت:    پس از داوری آثار نمایشی منتخب که بصورت زنده توسط آقایان محمد لارتی ،حیدر رضایی وعادل کروشاوی انجام گرفت آرای ذیل بدین شرح صادر شد.
در بخش نمایش خیابانی در رشته طرح وایده، آقایان مسعود آلبوجنام از شادگان،احمد مسافری  از خرمشهر و خانم معصومه عموری از اهواز شایسته تقدیر شدند.
در بخش کارگردانی تئاتر خیابانی، مسعودآلبوجنام کارگردان نمایش ایثار از شادگان مورد تقدیر قرار گرفت و رضا چوپان کارگردان نمایش فرصت عاشقی بعنوان برگزیده معرفی شد.

در زمینه بازیگری مرد تئاتر خیابانی آرای داوران بدون اولویت برای احمد مسافری بازیگر نمایش حرمت ،علیرضا علوانی برای بازی در نمایش من عاشق آبشارم،سید فاخر موسوی ومسعود آلبوجنام برای بازی در نمایش ایثار لوح  تقدیر اهدا شد.
همچنین در بخش بازیگری زن، خانم عاطفه راهنما برای بازی در نمایش ایثار از شادگان برگزیده شد واز خانم ها کوثر عقیلی از آبادان و غزل خلیلاوی و مژگان بازرگان از اهواز بدون اولویت مورد تقدیر داوران قرار گرفتند.
لوح تقدیر طراحی فضا نیز به رضا چوپان از آبادان رسید و لوح تقدیر آهنگسازی وموسیقی نمایش خیابانی به ایمان سلیح از اهواز تعلق گرفت.
هیئت داوران همچنین در بخش تعزیه فاطمی ضمن تقدیر از گروه های شرکت کننده، نمایش بانوی مهر وماه به کارگردانی ساسان مددی از شوشتر را بعنوان برگزیده معرفی کردند.
جشنواره تئاتر خیابانی قرآنی وتعزیه فاطمی گرامیداشت هفته قرآن وعترت خوزستان با حضور گروه های نمایشی از ۲۵لغایت۳۰بهمن ماه در محل نمایشگاه بین المللی اهواز وهمزمان با نمایشگاه کتاب خوزستان برگزار شد که با استقبال بسیار خوبی روبه رو شد.




مطالب مرتبط

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور، این رویداد را در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس دانست و ابراز امیدواری کرد مردم خوزستان علاوه بر میزبانی، از این بستر عظیم فرهنگی در زمینه مسائل اعتقادی و ...

|

نظرات کاربران