در حال بارگذاری ...
به دبیری رضا مرشد

نهمین جشنواره دانشجویی تئاتر سوره آغاز به کار کرد

نهمین جشنواره دانشجویی تئاتر سوره به دبیری رضا مرشد در پنج بخش نمایشنامه‌نویسی، مسابقه صحنه، تجربه‌های نو، کارگاه تجربه‌های نو و رپرتوآر کلاسی به روزهای برگزاری خود نزدیک می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر نهمین جشنواره دانشجویی تئاتر سوره که از مهرماه به دبیری رضا مرشد در پنج بخش نمایشنامه‌نویسی، مسابقه صحنه، تجربه‌های نو، کارگاه تجربه‌های نو و رپرتوآر کلاسی شروع به‌کار کرده بود به روزهای برگزاری خود نزدیک می‌شود.

اولین رویداد مهم تغییر در تاریخ برگزاری جشنواره است که از پنجم به دوم اسفندماه منتقل شد.
گفتنی‌است که در حاشیه برگزاری جشنواره کارگاه‌هایی با عناوین: کارگاه ترجمه به سرپرستی اصغر نوری، کارگاه پرفورمنس آرت به سرپرستی امیر راد، کارگاه تئاتر فیزیکال به سرپرستی یاسر خاسب وکارگاه رقص معاصر به سرپرستی مصطفی شب‌خوان برگزار شده‌است.

همینطور لازم به ذکر است چندین کارگاه دیگر از جمله کارگاه نمایش‌نامه‌نویسی محمد امیریاراحمدی و مجموعه کارگاه‌های «وقتی میخواهیم برای یک دکمه کت بدوزیم» به سرپرستی جابر رمضانی، یوسف باپیری و حسین توازنی‌زاده و کارگاه کشف کنش بدنی از طریق پانتومیم معاصر در طی روزهای جشنواره به صورت رایگان برگزار شد.

دومین رویداد مهم در مورد برگزاری نهمین جشنواره تئاتر سوره می‌توان به همکاری با سالن‌ها و مکان‌های فرهنگی مختلف اشاره کرد؛ از جمله موزه‌هنرهای‌معاصر که کارگاه پرفورمنس آرت به سرپرستی امیر‌راد با همکاری این مکان برگزار شد.

مجموعه عمارت روبه‌رو از دیگر مراکز همراه جشنواره است که میزبانی برخی از کارگاه‌های جشنواره را بر عهده دارد؛ گفتنی‌است که اجرای عمومی اثر برگزیده بخش تجربه‌های نو نیز در سال ۹۷ به این مجموعه معرفی خواهد شد.
مرکز تئاتر مولوی از دیگر اماکن همراه این دوره از جشنواره است؛ این مرکز که از دیرباز میزبان تئاترهای دانشگاهی بوده‌است، دراین دوره با در اختیار گذاشتن سالن‌  کوچک برای اجراهای جشنواره نقش مهمی در برگزاری این جشنواره را ایفا کرده‌است.

اختتامیه این جشنواره در تاریخ دهم‌اسفندماه سال جاری با معرفی آثار برگزیده و تقدیر از فعالان و اساتید تئاتر دانشگاهی در دانشگاه سوره برگزار می‌شود.




نظرات کاربران