در حال بارگذاری ...
در جلسه هماهنگی برنامه‌های روز ملی هنرهای نمایشی مقرر شد؛

فعالیت تالارهای تئاتر از اولین روزهای نوروز 97 آغاز می‌شود

جلسه هماهنگی برنامه های روز ملی هنرهای نمایشی روز گذشته با حضور مهدی شفیعی و دیگر مدیران اداره کل هنرهای نمایشی برگزار و برنامه های اجرایی در نوروز ۹۷ مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، مهدی شفیعی در جلسه هماهنگی برنامه های روز ملی هنرهای نمایشی با اشاره به تعطیلات نوروز و اهمیت قرار گرفتن روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم کشور تاکید کرد: امسال دومین سالی است که جامعه تئاتر ایران همزمان با دیگر هنرمندان تئاتر دنیا در روز جهانی تئاتر ، روز ملی هنرهای نمایشی را گرامی خواهد داشت. هنرمندان تهران و دیگر استان های کشور با بهره گیری از ظرفیت نوروز میزبان میهمانان نوروزی خواهند بود. به خصوص روز هفتم فروردین که در تقویم کشور به نام گرامیداشت هنرهای نمایشی آمده از سوی هنرمندان سراسر کشور پاس داشته می شود.
وی با اشاره به تجربه موفق اجرای تئاتر در ایام نوروز تاکید کرد : ضرورت دارد تالارهای تئاتر برنامه های نمایشی خود را از روزهای نخست سال آغاز کرده و برنامه هایی همزمان با روز ملی هنرهای نمایشی داشته باشند.
شفیعی تصریح کرد: همان طور که نمایش های کمدی از اولین روز فروردین ماه 97 اجرای خود را آغاز خواهند کرد، با همراهی شورای ارزشیابی و نظارت ، فرایند ارزیابی و صدور پروانه برای نمایش های صحنه ای تالار های نمایشی زیر مجموعه اداره کل هنرهای نمایشی و ویژه برنامه های تئاتر خیابانی برای فروردین ماه با دقت و سرعت به انجام خواهد رسید.

در این جلسه مدیران تالار های سنگلج ، هنر ، خانه نمایش و مجموعه تئاتر شهر به بیان برنامه اجراهای صحنه ای همزمان با روز ملی هنرهای نمایشی پرداختند.

در این جلسه مقرر شد تماشاخانه سنگلج از 3 فروردین و تالار های مجموعه تئاتر شهر و هنر از 7 فروردین ماه میزبان مخاطبان تئاتر باشند.
مدیر هماهنگی تئاتر استان ها نیز از برنامه ریزی استان های مختلف کشور برای اجرای نمایش های صحنه ای و خیابانی همزمان با تعطیلات نوروز خبر داده و تصریح کرد که به زودی برنامه های هر استان که توسط انجمن هنرهای نمایشی استان ها با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها برنامه ریزی شده است اعلام خواهد شد.
مدیر کانون تخصصی تئاتر خیابانی نیز از آمادگی این کانون برای ویژه برنامه های نوروزی و اجرای نمایش های خیابانی در روز ملی هنرهای نمایشی در شهر تهران خبر داد.
در ادامه این جلسه نحوه اطلاع رسانی این رویداد ، بهره گیری از تبلیغات شهری ، تعامل با دیگر نهادهای فرهنگی و هنری، همراهی مراکز و سالن های تئاتر غیر دولتی در روز ملی هنرهای نمایشی و... مورد بررسی قرار گرفت.




مطالب مرتبط

شکرخدا گودرزی برای روز جهانی تئاتر نوشت

تئاتر دیالوگی در جستجوی کمال مطلوب برای استعلای جامعه
شکرخدا گودرزی برای روز جهانی تئاتر نوشت

تئاتر دیالوگی در جستجوی کمال مطلوب برای استعلای جامعه

شکرخدا گودرزی در یادداشتی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی، تئاتر را دیالوگی معرفی کرد برای این که وضعیت را از آنچه که اکنون هست به جلو ببرد و در جستجوی کمال مطلوب و روابط انسانی برای استعلای جامعه باشد.

|

پیام رییس پردیس تئاتر تهران به مناسب روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، هنر ارتباط اصیل انسانی است
پیام رییس پردیس تئاتر تهران به مناسب روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، هنر ارتباط اصیل انسانی است

امین اشرفی، مدیر خانه نمایش سازمان فرهنگی هنری شهرداری به تئاتر را هنر ارتباط انسانی مبتنی بر نیاز بشر دانست و روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را به هنرمندان نمایشی و علاقه‌مندان این هنر تبریک گفت.

|

گفت‌وگو با داوود فتحعلی‌بیگی به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر اندیشه‌ورز، بودجه مناسب می‌خواهد
گفت‌وگو با داوود فتحعلی‌بیگی به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر اندیشه‌ورز، بودجه مناسب می‌خواهد

داوود فتحعلی‌بیگی، با تبریک روزملی هنرهای نمایشی، تاکید کرد تئاتر خصوصی و خودگردان چون دربند گیشه است، نمی‌تواند فرهنگ‌سازی کند و برای همین، تولیدات اندیشه‌ورز، نیازمند بودجه مناسب هستند.

|

نظرات کاربران