در حال بارگذاری ...
در اعتراض به شکسته شدن چارچوب های اخلاقی

«همه دزدها که دزد نیستند» در تئاتر شهر نمایشنامه خوانی می‌شود

نمایشنامه «همه دزدها که دزد نیستند» نوشته داریوفو توسط اساتید دانشگاهی در اعتراض به شکسته شدن چارچوب های اخلاقی هفتم و هشتم اسفند در تئاتر شهر خوانش می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر جلسه نمایشنامه‌خوانی «همه دزدها که دزد نیستند» با کارگردانی رزیتا فیروزان ساعت 16 تا 17 روزهای دوشنبه و سه شنبه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.
ثریا قاسمی صحنه خوان و  پیمان خواجه ئیان این نمایش هستند و نوید فرحمرزی، ساره شادانلو، امیر تفرشی، میترا خواجه ئیان ، فریبا دلیری، هادی عطایی و پیمان خواجه ئیان  نقش خوانی آن را بر عهده دارند.
نوید فرحمرزی چهره پرداز و استاد دانشگاه درباره این نمایشنامه خوانی گفت: در این نمایش نامه خوانی برای نخستین بار تعدادی از اساتید رشته بازیگری، عروسک گردانی و گریم حضور دارند.
وی با اشاره به انتخاب نمایشنامه «همه دزدها که دزد نیستند» افزود: مضمون این نمایشنامه «خیانت» است و سعی کردیم با انتخاب این نمایشنامه وضعیتی که در آن قواعد و اصول اخلاقی به راحتی زیر پا گذاشته می شود، را نقد کنیم.
این استاد دانشگاه گفت: انتقاد ما در این نمایشنامه به چهارچوب‌هایی است که به راحتی زیر پا گذاشته می شود و ما به شکل سهل انگارانه ای از آنها عبور می کنیم و اسمش را سوئ تفاهم می گذاریم،  خوش اندیشی مخربی که  در دراز مدت در سرنوشت تربیتی نسلهای بعدی اثر گذار خواهد بود.
در خلاصه این نمایش آمده: یک دزد وارد خانه معاون شهردار میشود که در هنگام دزدی معاون شهردار با جولیا معشوقه ی پنهانیه خودش به خانه می آید، دزد در ساعت پاندولی پنهان میشود بعد از مدتی دزد به دلیل ضربات پاندول ساعت به سرش مجبور میشود از ساعت پاندولی بیرون بی آید که باعث ترس و تعجب معاون شهردار و معشوقه اش میشود. در حالیکه معاون شهردار از دزد بازخواست میکند، آنا همسر معاون شهردار وارد خانه می شود. معاون شهردار از دزد و جولیا (معشوقه اش) میخواهد که نقش یک زن و شوهر را جلوی آنا بازی کنند.




نظرات کاربران