در حال بارگذاری ...
همراه با نمایشنامه ‌خوانی در فرهنگسرای ارسباران:

نهمین نشست تئاتر کاغذی به نمایش‌نامه «موزه خصوصی» می‌پردازد

نهمین نشست تئاتر کاغذی با حضور تهمینه محمدی، رضا شاهبداغی و بهزاد صدیقی توسط باشگاه تئاتر فرهنگسرای ارسباران و با همکاری مؤسسه ی افرامانا عصر روز شنبه ۱۲ اسفندماه ۹۶ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر در نهمین نشست تئاتر کاغذی ابتدا نمایش نامه موزه خصوصی نوشته تهمینه محمدی توسط حسین جزجوادی، شکوفه جعفری، حمید دارابی و امیرا رضایی به کارگردانی حسین جزجوادی نقش خوانی می شود و سپس این اثر مورد نقد و بررسی قرارمی گیرد.
بر اساس این گزارش، نمایش نامه  موزه خصوصی نوشته ی تهمینه محمدی که در بخش مسابقه ی سی و پنجمین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر جزو سه اثر برگزیده ی این بخش بود، در سال 1395 در 53 صفحه با شمارگان 1000 نسخه به همراه دو نمایش نامه ی دیگر (برف زمین را گرم می کند نوشته ی مریم منصوری و پروانه ی الجزایری نوشته ی پیام لاریان) توسط انتشارات نمایش به قیمت 18000 تومان منتشر شد و ر دسترس علاقه مندان قرارگرفت.
این گزارش در ادامه می افزاید: زنی میان سال با انبوهی از عتیقه جات قیمتی در خانه ای خاک خورده در مرکز شهر تهران زندگی می کند. هنرپیشه ای قدیمی، تنها و فراموش شده از یاد ها و خاطره ها، سخت گیر و متعصب در اصول و رفتاری که با ورود دختری جوان و اتفاقاتی که بعد از آن رقم می خورد، دچاردگرگونی می شود. ابراهیم خان، مرد کافه چی سال هاست ناامیدانه عشقی پنهان به گلوریا دارد و هرگز فرصت و فراغت بیانش را نداشته و یا نخواسته. در شب مهمانی یلدا هم فرصت اظهار عشق به ابراهیم خان داده می شود و هم نطفه دسیسه ای بسته می شود که تیمور و ژاله در آن دست دارند و ...

لازم به یادآوری است پیش از این در سلسله نشست های تئاتر کاغذی، نمایش نامه های وقتی روح لیر از ژوکرمرخصی می گیرد نوشته ی روزبه حسینی، یافت آباد نوشته ی محمد مساوات، بالستیک زخم نوشته ی پیام لاریان، دوزخ و راه نوشته ی سیروس همتی، خواب خیس ماهی نوشته ی مهدی میرباقری، برف زمین را گرم می کند نوشته ی مریم منصوری و لابی نوشته ی آرش عباسی، یه کلیک کوچولو وشته ی محمدرضا کوهستانی معرفی، نمایش نامه خوانی و بررسی شده بود.
گفتنی است سلسله نشست های تئاتر کاغذی با هدف معرفی و بررسی نمایش نامه های منتشرشده ی جدید ایرانی ماهی یک بار در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.
علاقه مندان برای شرکت در این نشست می توانند در تاریخ یادشده به خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا، فرهنگسرای ارسباران، سالن استاد ذوالفقاری مراجعه کنند یا برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۲۸۷۲۸۱۸- ۲۰ تماس بگیرند.




مطالب مرتبط

جمعه ۲۹ دی‌ در تالار ناصری خانه هنرمندان

آیین پایانی دهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران برگزار می‌شود
جمعه ۲۹ دی‌ در تالار ناصری خانه هنرمندان

آیین پایانی دهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران برگزار می‌شود

طی نشستی که امروز، (سه‌شنبه ۲۶ دی) در خانه تئاتر برگزار شد، محمد رحمانیان، دبیر دهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران با همراهی بهزاد صدیقی، دبیر اجرایی این جایزه، پوستر این رویداد هنری را رونمایی کردند و به ارائه توضیحاتی درباره روند برگزاری این دوره از جایزه ...

|

در هفتمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس»

بهزاد فراهانی، نمایشنامه‌ جدیدش را برای مخاطبان خواند
در هفتمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس»

بهزاد فراهانی، نمایشنامه‌ جدیدش را برای مخاطبان خواند

بهزاد فراهانی، نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، در هفتمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس»، یکی از جدیدترین نمایشنامه‌هایش را خواند و درباره‌ این اثر با مخاطبان گفت‌وگو کرد.

|

کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران برگزار می‌کند

پنجمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس» با حضور شکوفه آروین
کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران برگزار می‌کند

پنجمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس» با حضور شکوفه آروین

پنجمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس» با خوانش «درماندن در وضعیت آخر» توسط شکوفه آروین، نمایشنامه‌نویس این اثر در تماشاخانه استاد جوانمرد برگزار می‌شود.

|

نظرات کاربران