در حال بارگذاری ...
همزمان با آغاز سفر کاروان‌های «راهیان نور»

دومین همایش ملی «هنر دفاع» در خوزستان برگزار می‌شود

به‌منظور رونق‎بخشی به جریان راهیان نور امسال از ۲۰ اسفند ۹۶ تا ۱۰ فروردین ۹۷ ۸ گروه نمایش خیابانی در یادمان‎های دفاع مقدس استان خوزستان پذیرایی زائران سرزمین نور خواهد بود.

بر اساس این گزارش مصطفی بوعذار مجری برگزاری همایش«هنر دفاع» خوزستان، در گفت‎وگو با ایران تئاتر اظهار کرد: پس برگزاری موفق و تاثیر گذار نخستین همایش ملی تئاتر خیابانی هنر دفاع در سال گذشته، باهدف رونق‎بخشی به جریان راهیان نور به همت سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس کشور امسال نیز از 20 اسفند ۹۶ تا 10 فروردین 97 در یادمان‎های دفاع مقدس استان خوزستان پذیرایی زائران سرزمین نور خواهد بود.
مدیر کانون تئاتر انقلاب و دفاع مقدس خوزستان با بیان این‎که ۸ گروه نمایشی خیابانی در این همایش ملی حضور دارند ادامه داد: این همایش با حضور هنرمندان گروه‌های برگزیده تئاتر خیابانی دفاع مقدس کشور شامل نمایش‌های: «بوی باروت» کار احمد صمیمی از تهران، «عطش و آتش» کار حیدر رضایی از تهران، «سردار حرم» کار پژمان شاهوردی از لرستان، «تندیس نور» کار کژال راستبین از کردستان، «گم کرده ام تورا...» کار معصومه عموری از خوزستان، «راه ناتمام» کار مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه، «روایتی از ۵۹ » کار مصطفی کولیوندی از ایلام، «به رنگ مرگ» کار علیرضا قاسمی از آذربایجان غربی در یادمان ‌های شلمچه، موزه دفاع مقدس خرمشهر، روبروی مسجد جامع خرمشهر و در آبادان در یادمان شهدای اروند‌ پذیرای کاروان‌های راهیان نور و میهمانان نوروزی خواهد بود.
مجری طرح دومین همایش ملی «هنر دفاع» با اشاره به حمایت های سردار کارگر ریاست محترم بنیاد حفظ آثار و پیگیری دکتر جعفری ریاست سازمان هنری وامور سینمایی دفاع مقدس، علاوه بر یادمانهای خوزستان در استانهای ایلام، کرمانشاه و آذربایجان غربی توسط گروه‌های منتخب نمایشی در یادمانهای شهدای گمنام ومحل تردد راهیان نور اجرا خواهد شد.
این کارگردان خوزستانی تصریح کرد: همچنین علاوه بر مناطق یاد شده در یادمان شهید چمران در دهلاویه و گلزار شهدای هویزه و محل اسکان راهیان نور در اهواز اجرای نمایش تدارک دیده شده است.
این مدیر فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: باتوجه به این‎که خوزستان به عنوان پایتخت دفاع کشور شناخته شده است، هنرمندان متعهد،‌ با هنر و اجراهای زیبا و پرمحتوا که اغلب به حماسه‎ها و رشادت‌های رزمندگان و معرفی شهدای گرانقدر می پردازند به استقبال جریان عظیم راهیان نور رفته‎اند دراین راستا برای هنرمندان خوزستانی در قالب همایشی دیگر باتنوع مکانی مختلف درحال برنامه ریزی هستیم.
بوعذار، رئیس انجمن تئاتر شاهد اهواز در بخش دیگری از صحبت‎های خود عنوان کرد: علیرغم وجود ظرفیت‌های بالای هنری در زمینه دفاع مقدس، مشارکت و حمایت اغلب دستگاه‌های متولی و برخوردار، از این چنین رویدادهایی در خوزستان بسیار ضعیف است.




مطالب مرتبط

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور، این رویداد را در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس دانست و ابراز امیدواری کرد مردم خوزستان علاوه بر میزبانی، از این بستر عظیم فرهنگی در زمینه مسائل اعتقادی و ...

|

نظرات کاربران