در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی

گردهمایی پژوهشی معرفی و بررسی آثار یوجین اونیل برگزار شد

گردهمایی پژوهشی معرفی و بررسی آثار یوجین اونیل با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی در تالار مشاهیر مجموعه تئاترشهر برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر، در این گردهمایی پژوهشی که با عصر دوشنبه 14 اسفندماه با حضور مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، داوود فتحعلی‌بیگی رئیس کانون نمایش‌های آیینی سنتی و جمعی از علاقه‌مندان تئاتر در تالار مشاهیر مجموعه تئاترشهر برگزار شد.

در این گردهمایی که عطاالله کوپال کارگردان تئاتر و استاد دانشگاه اجرای آن را برعهده داشت، فیلم کوتاهی درباره یوجین اونیل و آثارش برای حاضران پخش شد و پس از آن فرهاد ناظرزاده کرمانی پژوهشگر و مدرس پیشکسوت تئاتر بعنوان نخستین سخنران این گردهمایی برای سخنرانی با موضوع «گونه‌ها و سبک‌های نمایشنامه‌های یوجین اونیل» پشت تریبون قرار گرفت.

در ادامه فریندخت زاهدی مترجم، پژوهشگر و استاد دانشگاه نیز با موضوع «درام مدرن آمریکا و جایگاه یوجین اونیل» سخنرانی کرد.

نمایشنامه‌خوانی قسمت کوتاهی از نمایشنامه «گوریل پشمالو» توسط سه تن از دانشجویان بخش بعدی این مراسم بود.

گفت‌وگوی پژوهشی اول با حضور رضا بوربوری، محمدامین عندلیبی، هلیا مشتاق و مریم میرحسینی درباره یوجین اونیل برگزار شد و هر یک به مدت 5 دقیقه درباره این نویسنده نظرات خود را بیان کردند.

در قسمت دوم این گردهمایی پژوهشی نیز هانیه مهرمطلق با عنوان «نشانه‌شناسی گفتمانی نمایشنامه پدر اثر استریندبرگ و نمایشنامه همه‌ی فرزندان خدا بال دارند اثر یوجین اونیل» و همچنین سعید اسدی با موضوع «زمان، فقدان و حرمان در نمایشنامه سیر طولانی روز در دل شب» برای حاضران سخنرانی کردند.

در گفت‌‌وگوی پژوهشی دوم نیز معصومه احمدعلیخان، الهه امکانی، احمد سیاه رستمی و پگاه لطیفی‌نیا هر یک به مدت 5 دقیقه درباره یوجین اونیل و آثارش سخن گفتند.

گفتنی است، گردهمایی پژوهشی معرفی و بررسی آثار یوجین اونیل با همکاری پژوهشگران هنرهای نمایشی آکادمی هنر شمسه و دبیری عطاالله کوپال برگزار شد.




نظرات کاربران