در حال بارگذاری ...
پیام مدیرکل هنرهاى نمایشى به دومین جشنواره منطقه اى تئاترخیابانى شرهانى

تئاتر مى‌تواند تاثیرى عمیق و پایا بر مخاطب خود داشته باشد

مدیرکل هنرهاى نمایشى در پیامی به دومین جشنواره منطقه‌اى تئاتر خیابانى شرهانى، تئاتر درزمره هنرهایى برشمرد که مى‌تواند تاثیرى عمیق و پایایی بر مخاطب خود داشته باشد.

به گزارش ایران تئاتر، در پیام مهدى شفیعى مدیرکل هنرهاى نمایشى به دومین جشنواره منطقه‌اى تئاتر خیابانى شرهانى آمده است:

به نام خداوند مهرآفرین

به جرات مى‌توان گفت تئاتر در زمره هنرهایى است که مى تواند تاثیرى عمیق و پایا بر مخاطب خود داشته باشد. تاثیرى ازجنس خود زندگى، با تمام عطر و بوى آن. هنرى که ریشه در اعصار دارد اماحرف و حکایت روزگار خود را به زبان کلمه،حرکت وایماء بیان مى کند.

 هشت سال دفاع مقدس، گرچه در مقیاس تاریخ زمان درازى نیست امارخدادها و تاثیرش آنچنان در تمام باور مردمان ایران و انسانهاى رها اندیش جهان رخنه کرده که خود، تاریخ مجسمى شده از همت،باور و عشق.

و این تاریخ در دقایق سترگ خود قهرمانى ها دیده و قهرمانانى پرورده که بیان حکایت هریک دیوانى قطور خواهد بود.

و تئاتر در قبال این رخداد عظیم بى گمان مسئول است تا به بیانى شیوا، کلامى صادق و گویا و نگاهى خلاق و روزآمد بر بستر ابزار این هنر دیرین، تصویرسازو پیام رسانى امین باشد براى مردمان نسل امروز و فرداى این سرزمین.

شناخت عمیق و باطنى از عقیده، تفکر و خواست  قهرمانان داستان دفاع، پرهیز از قهرمان سازى احساسى و نگرش ظاهرى وشعارى، بهره گیرى درست وخلاق از امکانات وابزار هنر نمایش  مى تواند زمینه‌اى باشد براى تولید آثارى شریف  که بى شک به نگاه دقیق و موشکاف مخاطب امروزین هنر نیز شیرین و مقبول خواهد آمد.

صمیمانه همت و تلاش تمام هنرمندان، مدیران و دست‌اندرکاران دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانى شرهانى و حضور وهمراهى مردمان شریف دیار قهرمان پرور ایلام و دهلران را در آستانه بهار ارج نهاده و از درگاه ایزد مهربان براى مردمان شایسته این سرزمین پیروزى وسربلندى آرزومندم.




نظرات کاربران