در حال بارگذاری ...
پیام رئیس کانون تخصصی تئاتر خیابانی به دومین جشنواره تئاتر خیابانی شرهانی

تئاتر بهترین زبان است برای تخیل درختان شکسته

سامان خلیلیان رئیس کانون تخصصی تئاتر خیابانی همزمان با آغاز دومین جشنواره تئاتر خیابانی شرهانی به این جشنواره پیام داد.

به گزارش ایران تئاتر، در پیام سامان خلیلیان رئیس کانون تخصصی تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی به دومین جشنواره منطفهای تئاتر خیابانی شرهانی آمده:

روزگاری نه چندان دور در گوشه‌ای از سرزمین زیبای من به جای آنکه خورشید تلالو دوباره درخشان خود را چتر زمین کند، به جای آنکه صدای نغمه و ساز هزار و بلبلان طنین کنند هوای نفس مردمان ایران کند، غرش بی‌ناگاه و ابر سیاه کدورت تیر و خمپاره پرواز پرنده‌ها را بر زمین نشاند.

آری دشمن به قصد کامجویی خود را بدون دق‌الباب به ضیافت دعوت نموده و به طمع خود قصد چیدن گیلاسی از باغ آرزوی مام میهن ایران داشت ولی و اما که نمی‌دانست که دست‌درازی به این باغ تاوان دارد. تاوانی بس گران  که باغبان پیر و مردمان آن یارای هیچ چیدنی بیجواز را به هر کسی ندهند. و آن مردمان چنان ایستادند و رشادت نمودند تا آن دست‌دارزی را بریدند و پرواز و نغمه پرنده‌ها را دوباره ساز و کوک کردند، اما به فیمت جان و مالشان.

حال اما باید گفت داستان باغبان پیر و باغ را تا بدانند اینانی که از این گیلاس‌ها می‌چینند،  جور و رفته بر این باغ را.

تئاتر اما  بهترین زبان است برای داستان‌سرایی و تخیل درختان شکسته، بلکه برای یادآوری پرواز و نغمه پرندگان و خنده بر لب مردمان باغبان.

جشنواره تئاتر خیابانی منطقه‌ای شرهانی بستری است در این راه تا بتوان با وجودش به طراوت این باغ و بر گذشته پایدارش در این سرزمین نغمه‌ساز باشد. باشد که هنرمندان با این هنر به آبیاری این باغ بیافزاییم و با با مهر خود گیلاس بچینیم. یاد باغبان و مردمان نگاهبان این باغ ماندگار و باغ همیشه آباد.




نظرات کاربران