در حال بارگذاری ...
در تالار مشاهیر مجموعه تئاترشهر برگزار شد

رونمایی و جشن امضاء کتاب «رویکردهای نوین در خوانش آثار رادی»

مراسم جشن امضا و رونمایی از کتاب «رویکردهای نوین در خوانش آثار رادی» با حضور فریندخت زاهدی نویسنده اثر در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر مراسم رونمایی و جشن امضاء کتاب نمایشنامه «رویکردهای نوین در خوانش آثار رادی» اثر فریندخت زاهدی که توسط نشر نودا منتشر شده، با حضور نویسنده اثر تالار مشاهیر تئاترشهر برگزار شد.
سمینار علمی و آیین پایانی پنجمین همایش ‌ملی رادی‌شناسی با رونمایی و جشن امضای کتاب «رویکردهای نوین در خوانش آثار اکبر رادی» که به تازگی توسط نشر نودا منتشر شده، به پایان رسید.
درپایان سمینار علمی این همایش، از کتاب رویکردهای نوین در خوانش آثار اکبر رادی، تألیف دکتر فریندخت زاهدی با حضور ایشان، حمیده‌بانو عنقا (رئیس هیئت‌مدیره بنیاد اکبر رادی)، مهدی شفیعی (مدیر مرکز هنرهای نمایشی)، بهزاد صدیقی (دبیر پنجمین همایش ملی رادی‌شناسی) و مدیر نشر نودا (ناشر این کتاب) رونمایی شد. دکتر زاهدی در هنگام رونمایی این کتاب گفت: من این کتاب را به حمیده بانو عنقا، همسر استاد اکبر رادی تقدیم کرده‌ام و در آغاز کتاب هم نوشته‌ام: همسری که با تلاش و پایداری زنانه‌اش آثار بزرگ‌مرد ادبیات نمایشی ایران، اکبر رادی را به خوانش‌های نوین و زایشی جاودانه پیوند داده است.
دکتر فریندخت زاهدی در این مراسم درخصوص اهمیت و جایگاه پژوهش سخنانی ایراد کرد و سپس درخصوص این کتاب گفت:. امروزه در پژوهش، روش نقد نو با رویکردهای جدید و از منظر زیبایی‌شناسی و دیدگاه‌های تازه انجام می‌شود و در حوزه پژوهش درباره آثار اکبر رادی نیز از همین منظر مورد بررسی قرار می‌گیرد و پژوهشگران نیز با چنین روش‌هایی، آثار و نمایش‌نامه‌های استاد رادی را مورد بررسی و واکاوی قرار می‌دهند. خیلی خوشحال هستیم که پژوهشگران جوان به مطالعه و بررسی آثار و اندیشه‌های استاد اکبر رادی می‌پردازند و اساسا به امر پژوهش روی می‌آورند.

گفتنی است؛ نشر نودا با چاپ آثاری در زمینه ادبیات نمایشی و کتاب هایی جهت معرفی ژانر های اجرایی نوین تئاتر و جریانات جاری تئاتر جهان با تکیه به ترجمه و تجربه های شاخص تئاتر ایران و جهان و در زمینه ادبیات داستانی کودک و نوجوان و ادبیات داستانی بزرگسال با تکیه بر چاپ و حمایت از نویسنده های جوان در سراسر ایران و ترجمه آثار نویسندگانی که کمتر مورد ترجمه قرار گرفته اند سعی در حمایت و معرفی آثار ادبی و نمایشی ایران و جهان به هنر دوستان دارد.




نظرات کاربران