در حال بارگذاری ...
با پیوستن به نمایش «آمادئوس»

فربد فرهنگ استاد بتهوون می‌شود

فربد فرهنگ به نمایش «آمادئوس» به کارگردانى جواد مولانیا پیوست.

به گزارش ایران تئاتر فربد فرهنگ بازیگر تئاتر، به نمایش «آمادئوس» نوشته پیتر شفر به طراحى و کارگردانى جواد مولانیا پیوست این نمایش نوروز ٩٧ در تالار حافظ به روى صحنه می‌رود.
فربد فرهنگ ، بازیگر تئاتر که در کارنامه‌ی خود همکارى با محمد رضایى راد، حسین جمالى ، على اصغر دشتى ، پوریا کاکاوند ، ... را داشته و در سى و یکمین جشنواره بین المللى تئاتر با بازى " تل ضحاک " محصول مشترک ایران -سوئیس تقدیر شده است ، در این نمایش در نقش آنتونیو سالیرى ، نوازنده و موسیقى دان ونیزى همراه خواهد شد.
سالیرى موزیسین برجسته قرن هجدهم که نقش بسیار موثرى در گسترش اپرا در اواخر این قرن را ایفا کرده شاگردان بنامى چون لودویگ فون بتهوون ، فرانتس لیست، فرانتس شوبرت را تربیت کرده است.
پیشتر حضور نادر مشایخى ، آهنگساز به عنوات مشاور موسیقى و حمید پورآذرى به عنوان طراح صحنه در این نمایش چهار زبانه قطعى شده است.
«پیتر شفر»، نمایش‌نامه‌نویس انگلیسی، خالق نمایش‌نامه‌های زیادی است که برنده جوایز مختلف و برخی از آنها مبدل به فیلم شده‌اند؛ نمایش‌نامه آمادئوس، جوایز اونینگ استاندارد و منتقدان لندن را به خود اختصاص داد ، همچنین این اثر برنده جایزه تونى ١٩٨١ شده است.
این نمایش‌نامه، داستان ده سال از زندگی «ولفگانگ آمادئوس موزارت» و آهنگساز دربار «آنتونیو سالی یری» را روایت می‌کند که در حسد غرق می‌شود.
نمایش موزیکال " آمادئوس " به نویسندگى پیتر شفر با طراحى و کارگردانى جواد مولانیا و به تهیه کنندگى سید امیر شاهین ملک زاده به صورت چهار زبانه فروردین و اردیبهشت در تالار حافظ به روى صحنه می‌رود ، مایکل لانگرست نیز این اثر را همزمان در تئاتر " نشنال " شهر لندن با بازى آدام گیلن و لوسیان ساماتى به روى صحنه خواهد برد.
دیگر بازیگران و عوامل و زمان آغاز بلیت فروشى متعاقبا اعلام می‌شود.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران