در حال بارگذاری ...
یوسف باپیری در گفت‌وگو با ایران تئاتر عنوان کرد

اجرای نمایش در تعطیلات نوروز به سود اقتصاد حوزة فرهنگ است

ایران تئاتر: یوسف باپیری معتقد است؛ باز بودن مراکز فرهنگی در تعطیلات امکان تجربه‌های متفاوت را برای مخاطبین فراهم می کند و این به سود اقتصاد حوزة فرهنگی است.

نمایش « فتوحات گلشیری» به کارگردانی یوسف باپیری یکی از آثار نمایشی است که برای اجرا در تعطیلات نوروز 97 در نظر گرفته شده است.

یوسف باپیری در خصوص طرح اجرای ویژه نمایش در تعطیلات نوروز به ایران تئاتر گفت: با توجه به وضعیت تئاتر در کشور و ازدیاد تئاتر‌ها، گروه‌ها و دانشجویان این حوزه هر امکان جدیدی که برای توسعه و افزایش ظرفیت هنرهای نمایشی کشور مورد توجه قرار گیرد حائز اهمیت است. طبیعتا این امکان‌های جدید می‌تواند خودش را با اضافه شدن سالن‌ها و امکانات سخت‌افزاری، حمایت بیشتر نهادها و متولیان فرهنگی کشور نشان دهد. و اجرای طرح ویژه نمایش در تعطیلات نوروز هم می‌تواند یکی از این امکان ها باشد.

اودرباره نمایشی که در تعطیلات نوروز روی صحنه خواهد برد اظهار کرد: نمایش «فتوحات گلشیری» کولاژ یا معرقی از 12 داستان کوتاه هوشنگ گلشیری است که در یک پروسه تمرینی و آشنایی با جهان داستان‌های گلشیری شکل گرفته است. این نمایش از اواخر بهمن‌ماه 1396 در سالن چهارسو تئاتر شهر بر روی صحنه است و بیش از آن اجرا نرفته است.

این کارگردان تئاتر در خصوص اینکه آیا لازم است نمایش‌هایی که برای چنین روزهایی در نظر گرفته شده‌اند، حال و هوای خاصی داشته باشند اظهار کرد: من فکر نمی‌کنم که نمایش‌ها می‌بایست حال و هوای خاصی داشته باشند هر آنچه در ویترین تئاتر ایران موجود است در صورت تمایل می‌توانند در این ایام آن را به نمایش بگذارند و این مخاطبین و تماشاگران هستند که نمایش‌های متناسب با سلیقة خود را انتخاب می‌کنند.

باپیری در پایان سخنانش در پاسخ به اینکه از نظر فرهنگی و اقتصادی چه ظرفیت‌هایی در اجرای نمایش در تعطیلات نوروز وجود دارد، گفت: با توجه به تعطیلی و فراغتی که در ایام نوروز موجود است طبیعی است مخاطبین امکان و فراغت بیشتری برای تجربه‌های فرهنگی مختلف دارند و بنابراین این ظرفیت بالقوه در ایام عید موجود است که به جای تعطیلی با باز بودن مراکز فرهنگی مختلف امکان تجربه‌های متفاوت را در این ایام برای مخاطبین و تماشاگران فراهم کنند و این هم به تجربة فرهنگی مخاطبین را بالا می‌برد و هم به سود اقتصاد حوزة فرهنگی است.




نظرات کاربران