در حال بارگذاری ...
مسعود دلخواه در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر مطرح کرد

اجرای مدرنی از شاه لیر را در تابستان به صحنه می‌برم

ایران تئاتر: مسعود دلخواه سالها است که به عنوان مدرس، کارگردان و بازیگر در تئاتر و سینمای ایران فعالیت می کند و سوای تبحرش در کارگردانی، یک بازیگر کاریزماتیک و خوش چهره است که بازی های موفقی هم از او در ذهن مخاطب باقی مانده است.

نمایش های بوی خواب ،می خواهم با مسیووو..... و دایی وانیا از جمله حضورهای درخشان بازیگری دلخواه هستند. او چندی قبل در نمایش روال عادی دکتر خاکی بازی به یادماندنی در کنار کوروش سلیمانی از خودش ارائه کرد. مفسیتو، زمین انسان ها، ارخش و خانمچه، فاوست ، دژاوو و مهتابی نمایش های مهم کارنامه کاری دکتر دلخواه هستند.مسعود دلخواه در گفتوگو با ایران‌تئاتر درباره فعالیت‌های جدید کاریش گفت: قرار است مردادماه امسال نمایش «لیرشاه» را روی صحنه ببرم. این نمایش در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا خواهد شد.

او در مورد بازیگرانی که حضورشان در نمایش قطعی شده گفت: اکبر زنجانپور در نقش لیر شاه، مرتضی اسماعیل کاشی در نقش دلقک، رحیم نوروزی در نقش امیر کرنوال حضورشان قطعی شده است و در طی روزهای آینده با گزینه های دیگر مذاکرات نهایی را انجام می دهم.

دلخواه در باره شروع تمرینات لیر شاه گفت: تمرینات از امروز15 فروردین ماه هفته ای چند جلسه در سالن اصلی تئاتر شهر انجام می شود.

این کارگردان در باره دراماتورژی متن نمایش نامه افزود: رویکرد نویی به این کار دارم و طی روزهای آینده روتوش نهایی و دراماتورژی به پایان می‌رسد و یک اجرای مدرن از شاه لیر در پیش روی مخاطب قرار می گیرد.

او در باره این پرسش که در بازیگری هم سال قبل حضور موفقی داشته است تصریح کرد: در حوزه بازیگری بسیار با دقت و حساس هستم و بیشتر خودم را کارگردانی میدانم که هر از گاهی نقشهای خوب پیشنهادی را بازی می کنم. کما این‌که چندی قبل در نمایش بوی خواب در نقش جان براون بازی کردم. جان براون یک هنرمند است؛ هنرمندی که سال‌ها در ارتش خدمت کرده و روحیه حساسی دارد. این روحیه حساس را در قالب شخصیتی نظیر هملت هم می توانیم بینیم.

 

گفت وگو از احمد محمد اسماعیلی




نظرات کاربران