در حال بارگذاری ...
مژگان خالقی در گفت‌وگو با ایران تئاتر عنوان کرد

«تو مشغول مردنت بودی» را در تئاتر شهر به صحنه می‌برم

ایران‌تئاتر: مژگان خالقی کارگردان و بازیگر تئاتر در سال های اخیر تجربیات موفق و خوبی در حوزه بازیگری داشته است و آخرین بازی تئاتریش در نمایش"بوف کور در نقش زن اثیری بوده است. خالقی در کارنامه کاریش سابقه همکاری با بزرگانی نظیر ابراهیم حاتمی کیا ، محمد یعقوبی و هادی مرزبان را دارد.

مژگان خالقی بازیگر و کارگردان فعال تئاتر و عضو انجمن بازیگران و کارگردان‌های خانه تئاتر ایران است.

او تاکنون در آثار مختلف نمایشی و سینمایی نقش آفرینی کرده که «چکامه رستاخیز»، «کاپوچیونو»، «وقتی کابوس تمام می­شود»، «پلکان»، «ویتسک»، «پرسه های موازی»، «نوشتن در تاریکی»، «یک دقیقه سکوت» و «بچه کشی» از جمله این آثار نمایشی هستند. او تاکنون جوایز متعددی همچون جایزه دوم بازیگری زن از جشنواره بین ­المللی تئاتر دانشگاهی،  جایزه دوم بازیگری زن از جشنواره استانی، جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم کوتاه، جایزه دوم بازیگری زن از جشنواره تئاتر تجربه و جایزه اول بازیگری زن در جشنواره دفاع مقدس را از آن خود کرده است.

مژگان خالقی درباره جدیدترین فعالیت‌های تئاتری خود به ایران تئاتر گفت: قرار است نمایش «تو مشغول مردنت بودی» را امسال اجرا کنم. این نمایش در جشنواره تئاتر فجر در سال گذشته روی صحنه رفت.

او درباره مکان اجرای نمایش گفت: صحبت‌های مقدماتی را با مدیریت تئاتر شهر انجام دادم اما هنوز زمان دقیق روی صحنه رفتن نمایشم مشخص نیست و در ماه بعد زمان دقیق نمایش قطعی میشود.

خالقی در ادامه درباره ویژگی نمایش خود توضیح داد: متن نمایش «تو مشغول مردنت بودی» را کامران شهلایی نوشته و برگزیده تئاتر فجر شد و جایزه اول انجمن منتقدان خانه تئاتر را نیز بدست آورد. مضمون نمایش درباره دختری است که به دنیا نیامده و اینک برگشته تا از مادرش انتقام بگیرد.

این کارگردان درباره شیوه اجرایی نمایش نیز اظهار کرد: شیوه متفاوتی را انتخاب کرده‌ام و در حدود ده سال روی کامل شدن این شیوه تمرینات مختلفی انجام دادم. این شیوه بر اساس شیوه کاری تادئوش کانتور کارگردان لهستانی و بنیانگذار تئاتر کریکوت است و مشغول انجام کارهای پژوهشی هستم که همزمان با اجرای نمایش از آن رونمایی می شود.

او همچنین درباره ادامه دادن بازیگری در کنار کارگردانی در تئاتر گفت: مهم ترین دغدغه‌ام کارگردانی تئاتر است؛ اما شرایطی به وجود آمده که بیشتر بازی کرده‌ام. در حال حاضر هم ترجیح میدهم کمتر پیشنهادات بازیگری را بپذیرم و بیشتر متمرکز روی کارگردانی باشم و چند ماه پیش هم در اصفهان نمایشی را روی صحنه بردم. الان هم دو فیلم مستند «خنده در تاریکی» و «فالش خانوادگی» را در مراحل فنی دارم.

 

گفت وگو از احمد محمد اسماعیلی




نظرات کاربران