در حال بارگذاری ...
جنگ سرد بر صحنه تئاتر

لارنس کانر نمایش موزیکال «شطرنج» را در لندن روی صحنه می‌برد

لارنس کانر کارگردان مطرح تئاتر بریتانیا نمایش موزیکال «شطرنج» نوشته تیم رایس را در لندن روی صحنه می‌برد.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش موزیکال «شطرنج» (Chess) نوشته تیم رایس که به طور تمثیلی به تنش‌های جنگ سرد در دهه 1980 میان آمریکا و شوروی می‌پردازد، نخستین بار در سال 1984 در برادوی روی صحنه رفته و از آن سال تاکنون به طور متوالی و توسط کارگردان‌های مختلف در آمریکا، انگلستان و چند کشور اروپایی اجرا شده است.

اجرای جدید این نمایشنامه مشهور توسط لارنس کانر که به نوعی بازسازی جدیدی از این نمایشنامه مشهور محسوب می‌شود، از روز 26 ماه آپریل 2018 (6 اردیبهشت‌ماه) در آمفی تئاتر لندن (London Coliseum) روی صحنه می‌رود.

نمایش «شطرنج» (Chess) روایت رویارویی فردری تامپر استاد بزرگ شطرنج از آمریکا با آناتولی سرجیفسکی استاد بزرگ شطرنج از شوروی است در یک مسابقه جهانی است.

در این نمایش قرار بود موری هِد بازیگر مطرح و شناخته شده تئاتر در نقش فردری تامپر ایفای نقش کند، اما او چند روز پیش بنابه دلائل شخصی از این پروژه کناره‌گیری کرد و تولیدکنندگان این پروژه سدریک نیل را بعنوان بازیگر جایگزین او معرفی کردند. به این ترتیب مایکل بال، کسیدی جانسون، تیم هووار، الکساندر بروک و سدریک نیل در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

همچنین در این اثر نمایشی افرادی همچون؛ متئو کینلی بعنوان طراح صحنه، پاتریک وودروآف بعنوان طراح نور، میک پاتر بعنوان طراح صدا، استفان مِیر بعنوان طراح حرکت و کریستین کانینگهام بعنوان طراح لباس با لارنس کانر همکاری می‌کنند.




نظرات کاربران