در حال بارگذاری ...
شیرین اسماعیلی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر مطرح کرد

در نمایش های دودمان و لانه خرگوش بازی دارم

ایران‌تئاتر: شیرین اسماعیلی جزو نسل بازیگران جوان ما است که فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز کرده و اولین بازیش در اواخر دهه هشتاد درنمایش کافه مک آدم به کارگردانی محمود استاد محمد بوده است و در این سالها با بازی در نمایش هایی مثل شکار مرغابی ، تارتوف ، من چه جوری یک پرنده باشم، تماشاچی محکوم به اعدام و زمان لرزه حضورش را در تئاتر تثبیت کرده است.

شیرین اسماعیلی در حوزه تصویر هم کارنامه قابل اعتنایی دارد؛ بازی در سریال همه چیز آنجاست، هشت و نیم دقیقه، فیلم فصل نرگس، نیم رخ‌ها، حق سکوت، ایستگاه قطار و اوقات مشترک آنها از جمله کارهای مهم کارنامه بازیگریش محسوب می شوند. شیرین اسماعیلی در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های کاریش گفت: مشغول تمرین در نمایش دودمان به کارگردانی فرزاد باقری هستم و نمایش اوایل اردیبهشت در عمارت ارغنون روی صحنه می رود و بازبینی نمایش انجام شده و مجوز اجرا به کار داده شده است.

وی در باره نقشش در این نمایش گفت: در دودمان نقش دختر بزرگ خانواده را به نام زهره بازی می کنم؛ این دختر نقش مهمی در مدیریت خانواده دارد و به واسطه مرگ مادر مثل او به اوضاع و احوال خواهر و برادرهایش رسیدگی می کند.

این بازیگر در باره ژانر نمایش توضیح داد: این اثر، داستانی جذاب و پر کشش دارد و یک کار اجتماعی با ویژگی های ناتورالیستی اس . این نمایش قبلا در کرمان با استقبال خوب مخاطبان روی صحنه رفته بود و کارگردان تصمیم گرفته اجرای مجددی در تهران داشته باشد.

اسماعیلی در باره سایر بازیگران دودمان عنوان کرد : فرزاد باقری، آسیه سلطانی، پدرام شریفی، ژیلا شاهی و رضا خسروی در این نمایش بازی دارند.

وی در باره سایر فعالیت های بازیگریش گفت: در تمرینات نمایش لانه خرگوش به کارگردانی مهدی صباعی  حضور دارم. در این کار نقش ایزی خواهرکوچکتر شخصیت اصلی نمایش را بازی می کنم.  این نمایش بر اساس داستان معروفی اجرا می شود که چند سال جایزه پولیتزر را به دست آورده بود. نویسنده نمایش نامه لانه خرگوش دیوید لیندزی ابیر نویسنده معاصر انگلیسی زبان است و فیلمی بر اساس این رمان با بازی آرون اکهارت و نیکول کیدمن ساخته شده است.

وی در باره مضمون نمایش گفت: کار یک درام خانوادگی است و نمایش‌نامه لانه خرگوش نمایش‌نامه‌ای ریزبینانه و هنرمندانه به اندوه بشری دارد و به احساس هم‌دردی میان انسان‌هایی که متحمل دردی فراموش نشدنی شده‌اند می پردازد و نویسنده قصد دارد ما را با تجربه این درد و رنج آشنا کند. موضوع اصلی و محوری نمایش‌نامه لانه خرگوش درباره پسر بچه چهارساله‌ای است که در جریان یک حادثه رانندگی جان خود را از دست می‌دهد و پدر و مادرش دچار تنش در روابطشان می شوند و نمی توانند به طور منطقی با این قضیه کنار بیایند.

اسماعیلی در باره سایر بازیگران نمایش عنوان کرد: سام کبودوند  نقش پدر خانواده پویی را بازی می کند که یک حسابدار است، معصومه رحمانی نقش مادر خانواده را بازی می کند و قرار است نمایش در تئاتر شهر اجرا شود.

 

گفت وگو از احمد محمد اسماعیلی




نظرات کاربران