در حال بارگذاری ...
نگاهی اجمالی به عملکرد انجمن هنرهای نمایشی خراسان شمالی

تئاتر خراسان شمالی در سالی که گذشت

امین فرحی رئیس انجمن نمایش استان خراسان شمالی مهمترین رویدادهای نمایشی این استان را تشریح کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از تئاترخراسان شمالی، امین فرحی رئیس انجمن نمایش استان درباره مهمترین فعالیت های تئاتری این انجمن گفت: دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی مهمترین جشنواره تئاتر دینی کشور، در حالی در استان ما برگزار گردید که محوریت این جشنواره سراسری با انجمن نمایش بود و اهالی تئاتر و انجمن نمایش نقش بسزایی در برگزاری هرچه بهتر آن ایفا نمودند. دوازدهمین جشنواره تئاتر استان هم به دبیری اینجانب و به صورت مستقل و صفر تا صد آن توسط انجمن نمایش برگزار گردید. چهارمین جشنواره تئاتر کوتاه جوان نیز پس از یک سال وقفه توسط انجمن نمایش برگزار شد. از مهمترین ویژگیهای این جنشواره می توان به استقبال گسترده مخاطبان تئاتر، حضور چشمگیر هنرمندان جوان و خلاق و اهمیت ویژه به اجراهای عمومی آثار نام برد.
فرحی در خصوص آموزش تئاتر افزود: استقبال علاقمندان و هنرجویان به یادگیری تخصصی تئاتر ما را بر آن داشت تا کلاسهای آموزشی انجمن را با جدیت بیشتری ادامه دهیم. کلاسها در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار گردید و در هر دوره حدودا صد نفر از این کلاسها بهره بردند.
در سالی که گذشت دو دوره کلاسها برگزار و از دانش آموختگان بومی تئاتر برای تدریس استفاده شد. شایان توجه است خروجی این کلاسها به ویژه در جشنواره تئاتر کوتاه جوان نمود بارزی داشت و این نسل نو و استعدادهای جوان نویدی است برای آینده تئاتر استان.
فرحی همچنین در زمینه اجرای عمومی آثار گفت: بعد از انتشار فراخوان اجرای عمومی از سوی انجمن نمایش گروه های متقاضی جهت اجرا تا پایان سال 96 زمانبندی و برنامه ریزی شدند و در مجموع 23 اثر نمایشی به ترتیب اجرای عمومی شد و در معرض دید علاقمندان قرار گرفت. استقبال و حمایت تماشاگران فهیم تئاتر، تنوع موضوعات نمایشی، حضور استعدادهای جوان و حمایت اسپانسرهای دولتی و خصوصی از نقاط بارز این اجراها بود.
وی در پایان افزود: مدیریت و برنامه ریزی جهت تمرین و اجرای گروههای نمایشی، حمایت معنوی و مادی از انجمن نمایش شهرستانها، حمایت معنوی و مادی از گروهها، پیگیری و نصب سیستم گرمایشی و سازه ها و صندلیهای تماشاخانه شمس، تعامل و همکاری با ادارت و سازمانها، فعال سازی و به روز رسانی پورتال تئاتر استانی و دیدار با پیشکسوتان تئاتر و . . . برخی از شاخصه های عملکرد انجمن هنرهای نمایشی استان در سالی که گذشت بود.




مطالب مرتبط

با اعلام نام پنج اثر برگزیده

هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی به پایان رسید
با اعلام نام پنج اثر برگزیده

هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی به پایان رسید

با پایان هجدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی، دو نمایش خیابانی «انگشت کوچک» از فاروج و «عتیقه» از اسفراین و سه نمایش صحنه‌ای «شیرهای خان بابا سلطنه» از شیروان، «کارنان» از اسفراین و «زندگی او» از بجنورد، به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.

|

نظرات کاربران