در حال بارگذاری ...
بارتلت شِر برای دومین بار شاهکار جوزپه وردی را اجرا می‌کند

طنین بلند اپرای «اُتللو» در تالار متروپولیتن

بارتلت شِر کارگردان نامدار و شناخته شده تئاتر آمریکا برای دومین بار اپرای «اُتللو» شاهکار محبوب‌ترین اُپرانویس ایتالیایی جوزپه وردی را در تالار اپرای متروپولیتن نیویورک روی صحنه می‌برد.

به گزارش ایران تئاتر، بارتلت شِر کارگردان نامدار و شناخته شده تئاتر آمریکا در حالی قرار است از روز 14 ماه دسامبر 2018 تا 10 ماه ژانویه 2019 (23 آذرماه تا 20 دی‌ماه 97) برای دومین بار اُپرای «اُتللو» اثر تحسین برانگیز و درخشان جوزپه وردی اُپرانویس محبوب ایتالیایی را در تالار اُپرای متروپولیتن نیویورک اجرا کند که اجرای این اثر در سال 2015 با استقبال کم نظیر دوستداران و علاقه‌مندان آثار شکسپیر در سراسر جهان قرار گرفت.

اجرای این اُپرا که وردی آن را در سال 1887میلادی و در هفتاد و سه سالگی نوشتن آن را بر اساس نمایشنامه مشهور ویلیام شکسپیر به پایان رساند، بقدری در جهان مورد توجه قرار گرفت که بسیاری معتقدند این اُپرا از نظر توان دراماتیک و تغزل با نمایشنامه شکسپیر رقابت می‌کند، و ورودی چنان موسیقی پُر احساس و توانمندی در این اثر آفریده که به بهترین شکل ممکن با شعر و کُنش این نمایش درهم می‌آمیزد.

اجرای اپرای «اتللو» که گوستاوو دِدمل رهبری ارکستر آن برعهده خواهد داشت، هنرمندانی مطرح تئاتر جهان همچون؛ استوارت اسکلتون در نقش اُتللو، ژیکو لوچیچ در نقش یاگو، سونیا یونچوا در نقش دزدمونا، آلکسی دولکف در نقش کاسیو، جنیفر جانسون‌کانو در نقش امیلیا و جیمز موریس در نقش لودویک هنرنمایی می‌کنند.

همچنین در این اثر نمایشی که مدت زمان آن 2 ساعت و 55 دقیقه است علاوه بر بارتلت شِر بعنوان کارگردان و تهیه‌کننده، هنرمندان مطرحی دیگری همانند؛ دونالد هولدر بعنوان طراح نور، اِس دلوین بعنوان طراح حرکت، لوک هاووس بعنوان طراح صحنه، کاترین زوبر بعنوان طراح لباس و جینا لاپینسکی بعنوان مدیر اجرایی حضور دارند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران