در حال بارگذاری ...
دبیر سومین دوره جشنواره خبر داد

397 اثر به جشنواره تئاتر خیابانی سقز ارسال شد

دبیر جشنواره تئاتر خیابانی شهروند سقز و صاحب از ارسال ۳۹۷ اثر نمایشی از ۱۵ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره خبرداد.

به گزارش ایران تئاتر امیر زارع زاده دبیر سومین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند سقز و صاحب اظهار داشت: با پایان یافتن مهلت ارسال طرح نمایشی ۳۹۷ اثر از ۱۵ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
امیر زارع زاده گفت: مهلت دریافت طرح نمایش خیابانی در جشنواره پایان یافته و اعضای دبیرخانه آثار ارسالی به دبیرخانه را بررسی و ۵ اردیبهشت راه یافتگان را معرفی خواهند نمود.
زارع زاده افزود: جشنواره با موضوع فرهنگ شهروندی و آموزش شهروندی برگزار خواهد شد و این جشنواره صرفاً دیدگاه برگزار کنندگان هنری نیست و مقوله آموزش و پرداختن به مضامین شهروندی شرط اساسی انتخاب آثار خواهد بود.
وی همچنین در ادامه افزود: تعداد آثار نمایشی رسیده به دبیرخانه جشنواره در نوع خود بینظیر است و الحمدلله مورد توجه هنرمندان قرار گرفته است که این امر نوید جشنواره ای پویا و اثربخش را می دهد.
وی با بیان این که این جشنواره دوره سوم خود را تجربه خواهد کرد بیان کرد: جشنواره بصورت رقابتی برگزار خواهد شد و پیش بینی میشود با عنایت به کیفیت آثار ۱۵ اثر به بخش اصلی جشنواره راه یاب شوند.
زارع زاده ضمن تشکر و قدردانی از استقبال چشمگیر از جشنواره توسط هنرمندان عنوان کرد: با موافقت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان چند اثر برگزیده به جشنواره های ملی معتبر تئاتر خیابانی کشور معرفی خواهد شد.
دبیر جشنواره سپس گفت: بیشترین ارسال طرح ها مربوط به استانهای آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه می باشد.
سومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی در هفته آخر تیرماه ۹۷ در سه بخش تئاتر خیابانی، فیلم کوتاه و کاریکاتور شهروند و در قالب هفته فرهنگی سقز و صاحب توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری سقز و صاحب برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران