در حال بارگذاری ...
در افتتاحیه «رام کردن زن سرکش» مطرح شد:

تا ابد نام و یاد سعدی افشار در هنر این سرزمین ماندگار است

نمایش سیاه بازی «رام کردن زن سرکش» با برگزاری افتتاحیه و با گرامی‌داشت یادی از سعدی افشار دوم اردیبهشت در تالار محراب به روی صحنه رفت.

به گزارش ایران تئاتر در آیین افتتاحیه نمایش «رام کردن زن سرکش» به کارگردانی علی طربی وبه قلم داوود فتحعلی بیگی دو هنرمند باسابقه نمایش‌های آئینی و سنتی زنگ افتتاح «رام کردن زن سرکش» را به نواختند.
این مراسم که قبل از اجرا در محل سالن انتظار سالن اصلی مجموعه تئاتر محراب برگزار شد غلام بابوته و شاهین علایی نژاد، ابراهیم گله‌دار زاده و جمعی از هنرمندان و هنر دوستان حضور داشتند.
غلام بابوته ضمن ابراز خرسندی از توجه نسل جوان به این‌گونه از نمایش‌های سیاه بازی در سالن‌های حرفه‌ای توسط جوان‌ترها گفت: بسیار خوشحالم که نسل جوان ادامه‌دهنده مسیر پیشکسوتان این عرصه هستند. وی در ادامه ضمن یادی از استاد سعدی افشار گفت: هیچ‌وقت نمی‌گویم مرحوم سعدی افشار؛ چراکه این هنرمند برایمان زنده است و تا ابد نام و یادش در هنر این سرزمین ماندگار است.
بابوته در ادامه افزود: دلیل جاودان ماندن نام این هنرمندان همچون استاد افشار به این خاطر است که این‌گونه نمایش‌ها از دل مردم سخن می‌گوید وبه همین دلیل به دل مردم می‌نشیند.
وی در خاتمه ضمن تقدیر و قدردانی از مسئولان به‌خصوص مدیر مجموعه محراب گفت: جای تقدیر و تشکر دارد چراکه ارج نهادن به هنر والای تئاتر و نمایش‌های ایرانی اهمیت ویژه‌ای قائل هستند و همواره به دنبال حمایت از نسل جوان می‌باشند.
دیگر هنرمندی که در آیین افتتاحیه رام کردن زن سرکش حضور داشت شاهین علایی نژاد بود که از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه سیاه بازی است. وی نیز در ادامه صحبت‌هایش ضمن یادی از هنرمندان این عرصه همچون سعدی افشار، مجید فروغی، رضا مندی، احمد علامه دهر، افشین یکه، علی تقوایی، اردشیر سهرابی و...کرد و گفت: ماندگاری این نمایش‌ها برای نسل امروز مدیون این هنرمندان دانست
وی افزود: این افراد در روند و رشد نمایش‌های سیاه بازی تاثیر بسزایی داشتند و هنر این مملکت وام دار زحمات این عزیزان است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ و هنر افزود: در زمانه‌ای که کتاب و کتاب‌خوانی ار انگشتان دست هم کمتر شده حداقل تئاتر هنری ماندگار است و توانسته در این حوزه مخاطب پیدا کند.
در این نمایش بازیگرانی همچون علی باهری، علی طربی، حمید رضا صفار، فریدون احمدی، محمد رضا لوانی، نیلوفرسیاری، حدیث علیزاده، محمد رضا صفری، لیلا شریفی ایفای نقش میکنند.
گفتنی است نمایش کمدی سیاه بازی رام کردن زن سرکش به نویسندگی داوود فتحعلی بیگی و کارگردانی علی طربی از ۲ الی ۲۸ اردیبهشت ساعت ۱۹ در مجموعه تئاتر محراب پذیرای علاقه‌مندان است.




نظرات کاربران