در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی از تدوین آیین‌نامه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خبر داد

آیین‌نامه جشنواره تئاتر فجر بزودی ابلاغ می‌شود

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که آیین‌نامه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تدوین‌شده و بزودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از مهر، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی درباره وضعیت انتخاب دبیر سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، گفت: یکی از اولویت‌های من‌بعد از انتصاب که برایم اهمیت داشته است، جشنواره تئاتر فجر و انتخاب دبیر آن بوده است. پیش از هر چیزی تصمیم گرفتم آیین‌نامه‌ای برای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تدوین کنیم.

او اظهار کرد: در برخی دوره‌های گذشته جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دبیران آن دوره‌ها اعلام می‌کردند که جشنواره نیازمند یک برنامه‌ریزی مدون و آیین‌نامه‌ای مشخص دارد ولی هیچ‌گاه این آیین‌نامه تدوین و ابلاغ نشد. خوشبختانه با کمک کارشناسان اداره کل هنرهای نمایشی آیین‌نامه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را تدوین کردیم. این آیین‌نامه به معاون هنری وزیر ارشاد ارائه‌شده است و امیدوارم با نظر مثبت ایشان که البته تدوین این آیین‌نامه خواست خودشان هم بود، آیین‌نامه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ابلاغ شود.

کرمی بابیان اینکه در آیین‌نامه جشنواره تئاتر فجر تعریف و چشم‌انداز جشنواره مشخص‌شده است، توضیح داد: طی این آیین‌نامه انتخاب دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با نظر مستقیم شورای سیاست‌گذاری جشنواره که متشکل از چند هنرمند شناخته‌شده و مدیران در جایگاه حقوقی‌شان است، انتخاب می‌شود.

مدیرکل هنرهای نمایشی معتقد است که با تدوین این آیین‌نامه و ابلاغ آن‌همه چیز در خصوص جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر واضح و شفاف می‌شود.

او درباره اینکه دبیر جشنواره سی و ششم تئاتر فجر به‌عنوان دبیر دوره سی و هفتم حضور خواهد داشت یا نه، یادآور شد: من به خیلی از هنرمندان که تجربه کار عملی دارند و همچنین امکان سکان‌داری جشنواره رادارند و حتی دبیران دوره‌های گذشته جشنواره تئاتر فجر برای حضور در جشنواره سی و هفتم فکر کردم. دبیر جشنواره سی و ششم نیز می‌تواند جزو کاندیداهای دبیری جشنواره سی و هفتم باشد.

کرمی ادامه داد: با ابلاغ آیین‌نامه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شورای سیاست‌گذاری جشنواره که مسئولیت آن بر عهده معاون هنری وزیر ارشاد است و مدیرکل هنرهای نمایشی و چند مدیر فرهنگی دیگر در کنار ۴ هنرمند شناخته‌شده تئاتر اعضای آن هستند، دبیر جشنواره را انتخاب می‌کنند. انتخاب دبیر جشنواره از طریق خرد جمعی و نظر شورای سیاست‌گذاری جشنواره که حالت تشریفاتی ندارد، انجام می‌شود.

او درباره تعداد اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره تئاتر فجر، توضیح داد: حداقل تعداد اعضای شورا ۷ نفر پیش‌بینی‌شده که تا ۱۲ نفر هم می‌تواند افزایش پیدا کند. مدیران نهادهایی که می‌توانند به رشد و توسعه جشنواره کمک کنند بسته به تشخیص هسته اصلی شورا می‌توانند عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شوند.

مدیرکل هنرهای نمایشی در ادامه درباره انتخاب دبیران دیگر جشنواره‌های تئاتری گفت: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بلافاصله بعد از جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی برگزار می‌شود. دبیر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان طی ۲ سال گذشته، مدیرکل ارشاد استان خواهد بود و دبیر اجرایی جشنواره نیز از بین هنرمندان تئاتر کردستان انتخاب می‌شود. نشستی هم با مدیرکل ارشاد استان همدان برای برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان داشتیم تا دبیر این جشنواره نیز هر چه زودتر انتخاب و معرفی شود.

کرمی یادآور شد: پیش‌ازاین گفتگویی رسانه‌ای داشتم و طی آن اعلام کردم که در هفته اول اردیبهشت دبیران جشنواره‌های مختلف تئاتری را معرفی می‌کنیم اما تدوین آیین‌نامه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر کمی این زمان‌بندی را با تأخیر همراه کرد. امیدوارم حداکثر تا پایان اردیبهشت دبیر جشنواره تئاتر فجر و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان معرفی شوند.

او درباره وضعیت انجمن هنرهای نمایشی و تعیین مدیرعامل جدید با توجه به استعفای ارمغان بهداروند از مدیرعاملی انجمن هنرهای نمایشی، اظهار کرد: هنوز به جمع‌بندی برای انتخاب مدیرعامل جدید نرسیده‌ایم. در حال بررسی گزینه‌های مختلف هستم و برایم مهم‌ترین معیار، قطعاً حضور فردی است که در انجمن که نقشی حمایتی از فعالیت‌های تئاتری را دارد مؤثر باشد زیرا انجمن بازوی اجرایی و پشتیبانی اداره کل هنرهای نمایشی است.

مدیرکل هنرهای نمایشی تأکید کرد: فردی به‌عنوان مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی انتخاب خواهد شد که بتواند فعالیت‌های خوب گذشته نظیر حمایت از فعالیت‌های تئاتر در شهرستان‌ها را ادامه دهد و به‌پیش برد برنامه‌های انجمن کمک کند.




مطالب مرتبط

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر
در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر

کاظم نظری، به مناسبت روز ملی هنر‌های نمایشی (هفتم فروردین)، ضمن توضیحاتی درباره سند تحول و راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر، اولویت‌های اداره کل هنر‌های نمایشی در سال جدید را تشریح کرد.

|

مدیر کل هنرهای نمایشی مطرح کرد

در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند
مدیر کل هنرهای نمایشی مطرح کرد

در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند

کاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی با بررسی شرایط تئاتر کشور، چشم انداز آینده را روشن می داند و می‌گوید در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند و امیدوارم نمایندگان مجلس و کمیسیون فرهنگی ما هم پای‌شان به تئاتر باز شود و صرفا این گونه نباشد که ما ...

|

ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم
ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان این نکته که هرچه در توان داشتیم برای تئاتر در سال 1402 انجام دادیم ولی با شرایط ایده‌آل فاصله داریم، گفت برای پیشبرد اهداف عرصه هنر و فرهنگ، نهادهای دیگر هم باید به کمک وزارت ارشاد بیایند.

|

انتظارات مدیرکل هنرهای نمایشی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر حاضر شوید
انتظارات مدیرکل هنرهای نمایشی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر حاضر شوید

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با گلایه از عدم حضور نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون فرهنگی در مجامع هنری گفت خواهش‌مان از نمایندگان مطرح این است که در کمیسیون فرهنگی به هنرهای نمایشی توجه کنند؛ در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر در سطح شهر به همراه ...

|

واکنش مدیرکل هنرهای نمایشی به شورآفرینی هنرمندان در انتخابات 1402

نمایندگان مجلس دوازدهم، این روز را فراموش نکنند
واکنش مدیرکل هنرهای نمایشی به شورآفرینی هنرمندان در انتخابات 1402

نمایندگان مجلس دوازدهم، این روز را فراموش نکنند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی که از صبح زود جمعه 11 اسفند در حوزه ویژه انتخاباتی در تالار وحدت حضور داشت، با سپاسگزاری از حضور هنرمندان در این حماسه ملی، از نمایندگانی که به مجلس دوازدهم شورای اسلامی راه می‌یابند، درخواست کرد این روز را فراموش نکنند و با اختصاص بودجه مناسب ...

|

نظرات کاربران