در حال بارگذاری ...
اشکان خطیبی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر عنوان کرد

بی قلب سم شپرد را تابستان اجرا می‌کنم

ایران تئاتر: اشکان خطیبی در تئاتر سال های اخیر با همکاری با محمد رحمانیان دوران موفقی را تجربه کرده است. وی چند سالی هم مدیر پردیس چارسو بود. مجلس ضربت زنی، سینما نیمکت، خدای کشتار، سینماهای من، ده سال تنهایی، پنج ستاره، ترانه های قدیمی، آفساید و ترانه های محلی جزو کارهای موفق تولید، بازیگری و اجرای او هستند.

اشکان خطیبی سوای همکاری موثرش با محمد رحمانیان در تئاتر با بزرگانی مثل کوشک جلالی و مرحوم هما روستا نیز همکاری داشته است. این بازیگر، خواننده و مجری تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی تئاتر از دانشکدهٔ هنر و معماری دانشگاه آزاد ادامه داده ‌است. وی پیانو، گیتار و گاهی نیزساز دهنی می‌زند. او به غیر از موسیقی و بازیگری گاهی نمایش‌نامه‌های انگلیسی را هم به فارسی ترجمه می‌کند و عضو گروه موسیقی ترافیک نیز هست. خطیبی در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید تئاتریش گفت : بعد از اجرای موفق نمایش ده سال تنهایی در تالار وحدت در حال حاضر نمایش نامه ای با عنوان بی قلب از سم شپارد به فارسی ترجمه کرده ام؛ این سومین ترجمه من از آثار سم شپرد است. این کتاب قبلا به فارسی ترجمه نشده بود و در سال 2013 توسط وی دوسال قبل از مرگش نوشته شده است.

وی در باره مضمون و تم کار گفت : اصولا به سبک نویسندگی شپرد علاقه خاصی دارم و بی قلب جزو کارهای خوب و درجه یکش است. فضای نمایش زنانه است وتمام بازیگران نمایش به جز یک نفر زن هستند.

این کارگردان در باره بازیش در بی قلب گفت: ترجیح می دهم فقط به عنوان کارگردان در این نمایش حضور داشته باشم.

خطیبی در باره زمان اجرای این نمایش گفت : امیدوارم با فراهم شدن شرایط، تابستان امسال روی صحنه اجرا می شود و تا به حال حضور آناهیتا درگاهی در نمایش قطعی شده است و با پانته‌آ پناهی‌ها و فرشته حسینی صحبت هایی هم انجام داده ام که هنوز حضورشان قطعی نیست.

وی در باره سالن اجرای نمایش گفت : بهترین گزینه برای اجرای نمایش با توجه به مختصات آن، سالن حافظ است.

 

 

گفت وگو از احمد محمد اسماعیلی




نظرات کاربران