در حال بارگذاری ...
در نشست خبری با حضور بهزاد فراهانی ومسعود رحیم‌پور مطرح شد

تقدیر از 9 پیشکسوت تئاتر در پانزدهمین جشن بازیگر

انجمن بازیگران خانه تئاتر و موسسه هنرمندان پیشکسوت در پانزدهمین جشن بازیگر از ۹ هنرمند پیشکسوت تئاتر تقدیر می‌کنند.

به گزارش ایران تئاتر، نشست خبری پانزدهمین جشن بازیگر با حضور بهزاد فراهانی دبیر جشن، مسعود رحیم‌پور دبیر اجرایی، سروش طاهری نماینده هیات داوران و پرستو کریمی کارگردان مراسم و اهالی رسانه در ساختمان جدید خانه تئاتر برگزار شد.

بهزاد فراهانی در این نشست با تشریح روند چگونگی برگزاری جشن بازیگر و مشکلات مالی پیش‌روی انجمن بازیگران خانه تئاتر برای برگزاری این رویداد تئاتری، گفت: امسال در پازندهمین جشن بازیگر از کبری ملکی از سنندج، سیدمحمد رییس‌زاده زیاوری هنرمند اهل گیلان (که بالای ۹۰ سال سن دارد)، محمد مطیع (که در حال حاضر در اروپا زندگی می‌کند) و فهیمه رحیم‌نیا بعنوان بازیگران پیشکسوت تقدیر خواهد شد.

در این نشست همچنین اعلام شد که در پانزدهمین جشن شب بازیگر، خانه تئاتر و موسسه هنرمندان پیشکسوت به صورت مشترک از پنج نفر به صورت جداگانه تقدیر می‌کنند که این افراد شامل محمدعلی کشاورز، نصرت الله وحدت، شهلا ریاحی، پری امیر حمزه و بهزاد فراهانی می‌شود.

در ادامه این نشست پرستو کرمی‌ عضو انجمن بازیگران خانه تئاتر که کارگردانی مراسم جشن بازیگر را نیز برعهده دارد، در سخنانی اظهار کرد: در مراسم امسال از سه بازیگر زن، سه بازیگر مرد و یک بازیگر ویژه تجلیل می‌شود.

کریمی افزود: مراسم جشن بازیگر از ساعت ۱۷ روز شنبه 15 اردیبهشت‌ماه جاری در تالار وحدت برگزار خواهد شد و به دلیل آنکه باید تا قبل از ساعت 20، تالار تخلیه شود زمان کمتری در اختیار دست‌اندرکاران مراسم است و به همین خاطر از مدعوین می‌خواهیم که از ساعت ۱۶ در تالار وحدت  حضور داشته باشند.

مسعود رحیم‌پور دبیر اجرایی جشن بازیگر نیز با بیان اینکه امسال تنها با ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان جشن بازیگر را برگزار می‌کنیم، گفت: این در حالی‌ست که هزینه یک شب تالار وحدت ۶۰ میلیون تومان است و این رقم تنها با پیگیری و پا در میانی بهزاد فراهانی ممکن شد.

رحیم‌پور همچنین با قدردانی از زحمات فرهاد تجویدی که همواره در پشت صحنه به برگزاری جشن بازیگر کمک کرده، از موسسه‌هایی که در زمنیه چاپ بولتن، پذیرایی و گل آرایی انجمن بازیگران را حمایت کردند، قدردانی کرد.

سروش طاهری بعنوان نماینده هیات داوران نیز پیش از معرفی نامزدهای پانزدهمین جشن بازیگر در توضیح چگونگی داوری آثار برای این دوره گفت: داوران شب بازیگر در مرحله اول ۱۶۵ نمایش حرفه‌ای را دیدند که در نهات ۳۷ نمایش به مرحله دوم راه پیدا کردند و داوران مرحله نهایی متشکل از بهزاد فراهانی، اصغر همت، شهرام کرمی، فریبا متخصص و فریدون محرابی، 10 بازیگر زن و 15 بازیگر مرد را بعنوان نامزدهای این دوره معرفی کردند.

طاهری با بیان اینکه بر اساس تغییراتی که در آیین‌نامه جشن بازیگر به وجود آمده، تنها آثاری که دو سوم اعضاء آن عضو خانه تئاتر بوده و یا شرایط عضویت در خانه تئاتر را داشته باشند، مورد داوری قرار گرفتند، افزود: با توجه به تعدد سالن‌های تئاتر خصوصی امکان داوری همه آثار ممکن نبود به همنی خاطر این نغییرات در آیین نامه به وجود آمد.

بهزاد فراهانی نیز در این‌باره با بیان اینکه امکان تماشای بیش از ۷۰۰ تئاتر برای داوران ما وجود نداشت، عنوان کرد: چون داوران ما هیچ  هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و هیچ کمکی نیز از طرف اداره کل هنرهای نمایشی به ما نمی‌شود ما مجبور بودیم تغییراتی در آیین‌نامه برای داوری به وجود بیاوریم.




مطالب مرتبط

در هفتمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس»

بهزاد فراهانی، نمایشنامه‌ جدیدش را برای مخاطبان خواند
در هفتمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس»

بهزاد فراهانی، نمایشنامه‌ جدیدش را برای مخاطبان خواند

بهزاد فراهانی، نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، در هفتمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس»، یکی از جدیدترین نمایشنامه‌هایش را خواند و درباره‌ این اثر با مخاطبان گفت‌وگو کرد.

|

دبیر شب عکس تئاتر مطرح کرد

فعالیت تئاتر خصوصی مدیون عکس و عکاسان تئاتر است
دبیر شب عکس تئاتر مطرح کرد

فعالیت تئاتر خصوصی مدیون عکس و عکاسان تئاتر است

ابراهیم حسینی، دبیر شب عکس تئاتر در مراسم رونمایی از پوستر این رویداد هنری گفت تئاتر خصوصی بخش اصلی فعالیت خود را مدیون عکس و عکاسان تئاتر است. همچنین در این مراسم از نمایش و اهدای 30 عکس حمید جبلی، نویسنده، بازیگر و عکاس تئاتر به آرشیو انجمن صنفی عکاسان تئاتر ایران خبر داده شد.

|

برگزیدگان جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی معرفی شدند

نمایش‌های ایرانی؛ جلوه‌ای از مردمی شدن جشنواره میراث فرهنگی
برگزیدگان جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی معرفی شدند

نمایش‌های ایرانی؛ جلوه‌ای از مردمی شدن جشنواره میراث فرهنگی

علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، حضور بخش نمایش در جشنواره ملی چندرسانه‌ای را جلوه‌ای از مردمی شدن این رویداد هنری معرفی کرد.

|

گفت‌وگو با داور واقعه‌خوانی جشنواره میراث فرهنگی

بهزاد فراهانی: نمایش ایرانی، میراث ناملموس این سرزمین است
گفت‌وگو با داور واقعه‌خوانی جشنواره میراث فرهنگی

بهزاد فراهانی: نمایش ایرانی، میراث ناملموس این سرزمین است

بهزاد فراهانی، نویسنده، بازیگر، کارگردان تئاتر و داور بخش واقعه‌خوانی دومین جشنواره میراث فرهنگی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی مدون و ساماندهی‌شده برای ادامه حضور بخش‌های نمایشی در این رویداد هنری گفت نمایش ایرانی میراث ناملموس این سرزمین است.

|

با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر، سینما و رادیو در فرهنگسرای ارسباران

آیین گرامیداشت بانو توران مهرزاد برگزار شد
با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر، سینما و رادیو در فرهنگسرای ارسباران

آیین گرامیداشت بانو توران مهرزاد برگزار شد

آیین گرامیداشت بانو توران مهرزاد با عنوان «بانوی مهر» به‌پاس هشت دهه فعالیت هنری این چهره پیشکسوت روز یکشنبه 28 آبان با حضور هنرمندان مطرح تئاتر، سینما و رادیو در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

|

نظرات کاربران